פיטוריו של בכיר הנמל גומא חסין נעשו כניראה שלא כדין והוא צפוי לחזור לנמל

התפתחות דרמטית בבית הדין האזורי לעבודה. גומא חסין שפוטר במהלך שנת 2013 מנמל אשדוד בעקבות הרשעתו בעבירות מס צפוי לחזור לעבודה בנמל, בשל חשש שפיטוריו היו לא חוקיים. מתברר כי ההסתדרות כעת שתומכת בו וכך גם ועד עובדי הנמל חתמו על פיטוריו בזמן שהיה בכלא שם ישב על עבירות המס בגינן הורשע

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

העניין נחשף היום בבית הדין האזורי בבאר שבע. חברת נמל אשדוד תבעה את גומא על 200 אלף שקלים סכום אותם נדרש להשיב לנמל, אותם קיבל בזמן שהיה מושעה מעבודתו, לאחר הגשת כתב האישום נגדו. על פי הסכם הקיבוצי בנמל עובד שמושעה בשל כתב אישום יקבל 50 אחוז ממשכורתו. במידה והוא מזוכה בדין הוא יקבל את השאר ויוחזר  לעבודה. במידה והוא מורשע כפי שקרה לגומא הוא יידרש להחזיר את הכסף ויפוטר.

בדיון טען עורך דינו שלומי הלוי כי בעצם ישנה סוגיה חמורה בעניינו של גומא לפיה הוא פוטר בהיותו בכלא וההסתדרות כולל ועד העובדים כיום תומכים בחזרתו לנמל. הלוי דרש בדיון להתייחס לכל הליך פיטוריו שנעשה שלא כחוק וטען כי יש לכרוך בתביעה הנוכחית את כל נושא הליך הפיטורין שלו ולקבל החלטה האם פיטוריו נעשו כדין, כולל האם נפגעו כל זכויותיו.

מיכל לוגסי יו"ר הוועד בנמל : "נשמח לקבל את גומא בחזרה לעבודה"

בהחלטה טובה מאד מבחינתו  של גומא קבע בית הדין דיון נוסף ובו קבע כי הצדדיים ימסרו את סיכומיהם כולל בשאלת פגיעת זכויותיו בנושא הפיטורין.

בנמל העריכו כי ישנה סיכוי שאם בית הדין יקבע שאכן פיוטוריו נעשו שלא כדין ייתכן ויוחלט להחזירו לעבודה. באשר לסוגיית הרשעתו בנמל הבהירו כי לא מעט עובדי נמל בפועל בעלי הרשעות פליליות.

יו"ר ועד מינהל בנמל אשדוד מיכל לוגסי מסרה לאשדוד 10 : "נוכח  מה שקורה ומתפתח היום אני אומרת שאין לי בעיה שגומא חסין שכניראה נעשה לו עוול וזה הזמן להתנצל ולהחזירו לעבודה. היו נסיבות בעבר שחתמתי על הפיטורין שלו ואנחנו נקבל אותו בזרועות פתוחות אם נצטרך. מה שיוחלט נקבל בברכה ואם יוחלט לא נתנגד לחזרתו".

גומא חסין, שימש בנמל כעוזר אישי של מנכ"ל הנמל, הסתבך בעבירות מס, יש בכלא השתחרר ופנה שוב לעסקים. היום הוא עוסק בקרן הון של משקיעים, כנציג של הקרן מול חברות עסקיות בארץ ובעולם. "אין לו בעיות פרנסה" אומר אחד ממקורביו. "אבל הוא יישמח מאוד לחזור לנמל בעקבות העוול שנעשה לו. הוא פוטר חד צדדית בלי הליך חוקי ונדרש כעולה מההסכן הקיבוצי והוא ישמח לחזור לנמל ונקווה שזה מה שיקבע בית הדין".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן