חשיבות של רואה חשבון מקצועי לעסק שלך 

בעלי עסק עצמאי, השואפים למקסם את הרווחים וההכנסות, חשוב שיהיו מלווים ברואה חשבון מקצועי. חשיבות של רואה חשבון מקצועי לעסק שלך, באה לידי ביטוי בהיבט כלכלי אך גם בהיבט של תמיכה מקצועית, עסקית וחסכון ב"כאב ראש". משוע חשוב להיות מלווים ברו"ח אמין וכיצד לבחור אותו? פרטים במאמר זה

צילום: FREEPIK
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

היבט תפעולי 

פתיחת עסק עצמאי ופרטי דורשת התעסקות רבה, הן בהקמת העסק, תפעולו, שירות לקוחות ועד מעקב כלכלי והתנהלות מול רשויות מדיניות כגון רשויות מס הכנסה. כל עסק שואף למיקסום הרווחים תוך הקטנת ההוצאות. לשם כך, מומלץ לכל עוסק פטור או מורשה להעזר ברואה חשבון מקצועי, אשר ינהל את החשבונות, לרבות מאזן ההכנסות וההוצאות, ויחסוך עיסוק נוסף ולעיתים שואף ומתיש בהיבט הכלכלי. 

היבט כלכלי 

רואה חשבון מקצועי ואמין, יכול לחסוך לבעלי העסק כסף רב ולהגדיל את מאזן ההכנסות לעומת הוצאות. רו"ח אשר מכיר היטב את המערכת הכלכלית ומס הכנסה (לרבות משרדי המע"מ), ואת התקנות המסואבות של משרדים אלה, ידע כיצד למלא טפסים ולהגיש דוח הוצאות לעסק, בצורה שתאפשר לבעל העסק לחסוך כסף ואף לקבל החזרים מרשויות המס. רובנו לא מכירים על בוריים את התנהלות ותקנות המשרדים ולכן היבט זה חשוב כל כך. כך למשל, טפסי תאום מס, החזרי מס, דו" שנתי ועוד. 

כמה טיפים לבחירת רואה חשבון מקצועי שיתאים לעסק שלך 

יש כמה קריטריונים חשובים בבחירת רואה חשבון שיתאים לכם ולעסק שלכם. חשוב שיהיה זה בעל מקצוע שתסמכו עליו, תרגישו נח להתייעץ איתו והוא יהיה הכי מקצועי ונכון לעסק שלכם, כזה שיהיה איתכם בקשר רצוף וישרת באדיקות את מטרות העסק. הנה כמה טיפים חשובים. 

השכלה ותעודות של רואה החשבון 

בבואכם לבחור רואה חשבון לעסק שלכם, חשוב לבדוק את השכלתו המקצועית. רואה חשבון טוב יהיה בעל תעודת רואה חשבון לאחר שעבר קורס מקצועי. כמובן שישנה חשיבות גדולה מאוד לבעלי תעודת לימודים אקדמית בתחום החשבונאות ומה טוב אם גם התחום הכלכלה או מנהל עסקים. חשוב מאוד לבחון את הרקע האקדמי והמקצועי. ניתן לשאול ישירות ולבקש הצגת תעודות. זאת ועוד, חשוב שהתעודות ינתנו על ידי מוסד מוכר ובעל שם בתחום האקדמי של חשבונאות. 

נסיון מקצועי 

בהמשך לניסיון האקדמי, יש לבחון גם את הניסיון המקצועי של רואה החשבון. כמה שנים הוא בשוק, האם הוא עצמאי או חלק ממשרד מוכר, ומה סוג ההכשרה שקיבל. ככל שרואה החשבון בעל ותק ומלווה מקצועית על ידי רואה חשבון בעלי ותק כך ייטב. אין הדבר אומר שרו"ח צעירים אינם טובים, נהפוך הוא, לעיתים הם המעודכנים ביותר בחוקי השוק החדשים, אך חשוב שההכשרה תהיה נכונה ובעל המקצוע "יציג קבלות" להצלחות שיש לו בתחום. זיכרו, החוקים בתחומי הכלכלה והמס מסואבים, ורואה חשבון טוב יכיר אותם לעומק וידע להסתדר אל מול רשויות הממשלה. 

העברה מידע בין רואה החשבון ובעל העסק

חשוב לבחור ברואה חשבון שתרגישו שיש ביניכם שיח טוב, העברת מידע מקצועית וכנות. רואה חשבון מקצועי ידע להדריך אתכם בכל העניין הפיננסי ויהיה זמין עבורכם לכל שאלה. החל מרמת הוצאת קבלות וכתיבתן ועד לרמת התנהלות מול משרדים גדולים או לקוחות בתחום הכלכלי. 

הכשרת רואי חשבון באקדמיה 

בית ספר מוביל בלימודי חשבונאות והכשרת רואי חשבון מקבלים כלים מעשיים לעבודה מקצועית ואמינה. לכן החשיבות לרואה חשבון יוצא מבית ספר אקדמי מוביל הוא פרמטר נוסף בבחירה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן