חריגות ביובלים: תושבים באשדוד מקבלים חיובי מים בשמיים באלפי שקלים

תושבים רבים מתלוננים כי תאגיד ״יובלים״ מחייב אותם בצריכת יתר על השימוש במים הן בדירות הפרטיות והן ברכוש המשותף של הבניינים . לטענתם, הם לא השתמשו ביותר מים מפעמים קודמות. משפחה אחת למשל בת 5 נפשטות קיבלה חיוב של 1000 שקלים פי שניים מהממוצע. ברשתות החברתיות מתקיימים דיונים סוערים ומתארגת קבוצה לתביעה ייצוגית נגד יובלים. יובלים: ״ תקופת משבר הקורונה מתאפיינת בצריכה רבה יותר של מים״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

האם צרכנו יותר מים בתקופת הקורונה או שמא חוייבנו על צריכת יתר לא נכונה? למערכת אשדוד10 ולעיתון ״ השבוע באשדוד״ הגיעו פניות רבות של תושבים שטוענים כי חוייבו, שלא בצדק על צריכת יתר הן ברכוש המשותף לבניין והן בצריכה האישית.

לחשבונית נשלח מכתב של ״ יובלים״ בו נכתב ״ מבדיקה שערכנו עולה כי צריכת המים שנרשמה במד הראשי בבניינכם גבוהה ב- 5,170% ובהפרש כמותי של 5.17 מ״ק מהצריכה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת״ בהמשך נכתב כי עלייה בצריכת המים יכולה לנבוע מסיבות כמו שימוש מוגבר במים בתקופה האמורה או נזילה ובמידה ולא השתנו הרגלי הצריכה מומלץ לעשות בדיקה של נזילה גלויה או סמויה ״ האחריות על מערכת המים הפרטית ועל מערכת המים המשותפת בבניין חלה על הצרכנים באותו נכס לרבות טיפול בתקנות ונזילות בצנרת הפרטית או בצנרת המשותפת בנכס״.

כך למשל במשפחת ויסבלום שקיבלה זינוק בחיוב צריכת המים פי שניים. אלה: "בדרך כלל סביב ה500 שקלים מקבלם בשוטף. הזדעזענו מאוד. 1000 שקלים למים?. פחות התייחסתי עד שראיתי שברשתות החברתיות מדברים על זה וזה כולם. אני לא היחידה. המון אנשים מדווחים על חשבונות מנופחים. הלעררותי על עצמי"

ש. מה עשית?

"התקשרתי ליובלים. למוקד ואמרו שבגל החגים אין מי שיתן מענה. ביקשתי דחוף הבהרות והודעתי להם שיש בעיה בכל העיר. פניתי אגב קודם למוקד 106 והם הפנו אותי כמובן ליובלים"

ש. ומיובלים פנו אלייך?

"ביום שישי אחרי ששהמוקד דיברו אותם. כמו תקליט תקוע אמרה לי המוקדנית תמלאי טופס ויחזרו אלייך. אמרה לי שאם יש תקלה נחזיק לי כסף ואם לו העלות תהיה עלי. אמרתי לה אני אברח את הבודקים והיא שוב חוזרת על הדברים כמו תקליט"

ש. מ מתכוונת לעשות?

"האמת אין הרבה מה לעשות יובלים לא עונים ואין מענה אמיתי. הבנתי שיש מספר פונים גבוהה מאוד ומתארגנת תביעה ייצוגית".

"ביום שישי אחרי ששהמוקד דיברו אותם. כמו תקליט תקוע אמרה לי המוקדנית תמלאי טופס ויחזרו אלייך. אמרה לי שאם יש תקלה נחזיק לי כסף ואם לו העלות תהיה עלי. אמרתי לה אני אברח את הבודקים והיא שוב חוזרת על הדברים כמו תקליט"

הטענות על צריכת היתר הגיעו מבניינים שונים ברובעים שונים. הנושא עלה גם ברשת החברתית כאשר תושבת אשדוד כתבה פוסט: ״ אשדודים יקרים מי קיבל הודעה שצריכת המים המשותפת בחריגה? דיברתי עם כמה אנשים מאזורים שונים וכולם קיבלו… לא נשמע מוזר? לפוסט הזה היו תגובות רבות. כותבת אחת המגיבות ״ גם אצלנו, חשבון כמעט כפול לעומת מה שיוצא בדרך כלל״ ומגיבה נוספת כותבת ״ נראה שזה טריק שהם עלו עליו ועושים הרבה כסף על הגב שלנו…. גם אצלינו בבניין אותו סיפור״ מגיבה אחרת כותבת ״ כולנו קיבלנו הודעה כזו וזה כנראה תירוץ לגבות מאיתנו סכום שערורייתי בזD7נים קשים אלה״ ותגובה נו=ספת ״ אני קיבלתי חשבון כפול כמעט ורשום על המעטפה שצריכת המים גבוהה עקב הסגר שהיה על אשדוד״ ותגובה נוספת ״ בט״ו 12 קוב נוספים לכל דייר״ ועוד תגובה ״ גם אצלי כל חודשיים יש צריכה מוגברת למרות שהחלפנו את כל הצנרת לחדשה בבניין ובבית. פשוט גוזלים את כספינו״.

יובלים: תקופת משבר הקורונה מתאפיינת בצריכה רבה יותר של מים בכל הארץ ובכלל זה באשדוד, דבר הבא לידי ביטוי בחשבון המים.

מיובלים אשדוד נמסר בתגובה: נציגי שירות הלקוחות ערכו בדיקה מקצועית של חשבונות התושבים אשר פנו לתאגיד, בפייסבוק ובאמצעות התכנית.
ככלל נוכל לצייו כי:

  • עלייה בצריכה המשותפת יכולה לנבוע מסיבות רבות בהן השקיית הגינה, ניקיון חדר מדרגות ושטיפת רכב מהצנרת המשותפת, נזילה ועוד. במקרה של נזילה, לאחר תיקון הנזילה והגשת חשבונית לתאגיד אנו מזכים את חשבון המים –בהתאם לקבוע בחוק.

-לגבי צריכה פרטית- תקופת משבר הקורונה מתאפיינת בצריכה רבה יותר של מים בכל הארץ ובכלל זה באשדוד, דבר הבא לידי ביטוי בחשבון המים.

  • התאגיד מחוייב לדווח על עליה בצריכה הפרטית והמשותפת בציון אחוזי העלייה בחשבון המים. במצב כזה עלייה בצריכה המשותפת בשני קובים לשם הדוגמה, מדווחת בעלייה של מאתיים אחוז אחוז כאשר המשמעות הכספית היא עשרים שקלים.
  • כל חיובי המים מתבצעים על פי קריאות המדים בשטח וכל תושב יכול לבדוק ולוודא את גובה הצריכה במד הפרטי והמשותף.

אנו מזמינים את התושבים לפנות למחלקת שירות הלקוחות של התאגיד ומתחייבים להמשיך ולבדוק כל פניה באופן המקצועי והיעיל ביותר.

אנו מודעים לתקופה הקשה העוברת על התושבים ועושים את המירב על מנת להקל ולסייע ככל הניתן במסגרת החוק.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן