חנוך על פי דרך

שגעון גדלות – אין לי מילים אחרות מלתאר את תחושותיי כשאני חושב על מי שהיה "מלצר בנאפיס" ו"רוכב על סקייטבורד", חנוך דרך ארליך. אנחנו העיר החמישית בגודלה בארץ, אולי כבר שישית, ומי שרוכב על סקייטבורד רוצה להנהיג את העיר הזאת. המלצר מה׳נאפיס׳ רוצה שניתן לו את מפתחות העיר אשדוד, את חינוך ילדינו, את הטיפול הרגיש והמורכב באוכלוסייה בעיר, את התעסוקה ואת הדיור. למה ? כי הוא רוכב על סקייטבורד?

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שמישהו יעיר את תשומת ליבו של חנוך, שאין מדובר בבחירות לוועד הבניין או וועד הכיתה, או לוועד העובדים במפעל תעשיה. אז נעים להכיר, תודה ושלום.

הזלזול של נבחרי הציבור בקהל הבוחרים מכעיס, מכעיס מאוד. פתאום קם חנוך בוקר אחד, רק כי הוא כיהן כחבר מועצה, ככל הנראה בשל קרבתו למיקי בנו של סניה כצנלסון ומחליט שהוא יהיה רודי ג'וליאני של העיר אשדוד, למה? אתם כבר יודעים, כי הוא רוכב על סקייטבורד…

מאחר ובקמפיין הבחירות שלו חנוך משתמש בסלוגן "חנוך, נעים להכיר" אז החלטנו לעשות לכם היכרות קצת יותר מעמיקה עם חנוך.

עו"ד שבתאי דרך ז"ל אביו של חנוך היה עורך דין ותיק ומוערך באשדוד. חנוך בנו, שהיה בבית הספר תלמיד בינוני כמו חלק מאיתנו, אהב לבלות בים, עם מוסיקה ועם הסקייטבורד. ככל הנראה בשל העיסוק של אביו, הוא התגלגל ללימודי המשפטים. אם תשאלו אותו, ככל הנראה משפטים לא הייתה בחירתו הראשונה. הוא פתח משרד וככל הנראה רכב על שם משפחתו לייצר עבודה ולקוחות. אין לי ידיעה אם חנוך מצליח או לא בעיסוקו, אבל עובדתית מדובר במשרד קטן, שבסך הכל מתפרנס מהעיסוק במקצוע, לעניות דעתי, לא משהו לדירוג עורכי הדין ב׳דן 100׳.

טרם הבחירות הקודמות בשנת 2018, בודדים הכירו את חנוך, שבסך הכל היה בחור חביב, חייכן שנהג יחד עם רעייתו, אישה נחמדה מאוד גם היא, לארגן לזקנים שבחבורה את מסיבת פורים במועדון ׳הבולדוג׳ האגדי.

לימים וככל הנראה בשל היכרותו עם מיקי, בנו של סניה כצנלסון בחר בו כצנלסון לרשימתו למועצת העיר. רשימה סקטוריאלית, שחנוך, צבר אשדודי, יכל לקשט בה את הרשימה. ספק רב אם 95% אולי יותר ממצביעי רשימתו של כצנלסון, עולים רבים מהם מבוגרים, הכירו את המלצר מה׳נאפיס׳, או אפילו ידעו שהוא ברשימתם.

אבל כצנלסון כמו כצנלסון, שגם אם יבלה 4.5 שנים בעיר נופש בגבול אוקראינה רוסיה, ויחזור 6 חודשים לפני הבחירות, כנראה יצליח להכניס 5-6 מנדטים למועצת העיר, בדיוק כמו שקרה בעבר.

והינה כך לפתע מצא עצמו חנוך, רוכש לעצמו עניבה וחליפה מהודרת, עולה לבמה קצת אחרי נובמבר 2018, ונשבע אמונים לשרת את תושבי אשדוד. חלקנו אמרנו, יפה, המלצר מה׳נאפיס׳ יחולל שינוי… לצערי לא ׳נאפיס׳ ואפילו לא חצי זיווה.

ככל נראה גם כי לא היו מועמדים משהו ברשימה, זכה חנוך לקבל לידיו את תפקיד יושב ראש החברה העירונית לפיתוח אשדוד – חפ"א. חברה עירונית אולי החשובה ביותר בעיר, חשובה בעיקר לקהל ממנו הגיע חנוך, צעירי העיר אשדוד. השמיים בחברה כזאת הם הגבול. אבל יש קאץ', השמים הם הגבול אם אתה ממנה אנשי מקצוע ראויים, אנשי מקצוע שיובילו שינוי בעיר, ולא מקורבים. אבל חנוך, בחר באופציה הקלה, ה"נוחה" . לתפקיד מנכ"ל החברה הוא מינה את אבי עזר מקורבו ומי שהיה חלק אינטגרלי וחשוב בקמפיין הבחירות שלו ושל כצנלסון, מינוי שהיה עטוף בצלופן משפטי וחוקי יפה, אפילו פרסמו מכרז.

אבל החגיגה לא נגמרה שם. תחת אפשרות למנות יועץ משפטי אשדודי, כזה שמשלם ארנונה בעיר ומגדל את ילדיו בעיר, בחר חנוך למנות עוד חבר מקמפיין הבחירות של כצנלסון , לתפקיד.

חנוך, נעים להכיר, אף הסתיר מחברי הדירקטוריון את העובדה כי המועמד שנבחר לתפקיד, עו"ד דוד זיו , הינו מי שהיה שותף פעיל ומלא בקמפיין הבחירות, אבל תחת אפשרות לפעול ביושר ובשקיפות לטובת העיר ובניה, בחר המלצר מה׳נאפיס׳ לכתוב חמשירים בפייסבוק, האמת יש כישרון.

כאמור, כצנלסון הפקיד בידיו של חנוך את חפ"א. פרויקט הדגל של חפ"א, והתקווה של תושבי אשדוד היתה לקאנטרי קלאב, כזה שראוי לעיר בסדר גודל של אשדוד. אני בטוח שבין לבין שוטטות עם הסקייטבורד בילה חנוך בקאנטרי שהיה בזמנו ברובע יא', שהיה מרחק הליכה מבית הוריו. מגרשי ספורט, כדורגל, כדורסל, בריכות שחייה, סאונה וג'קוזי, כזה חזון היה לחנוך בראש כשהוא עלה על טרקטור, סטייל עליתי על טנק ושחררתי את ירושלים.. אבל מהטנק נשאר רק סקייטבורד. על אותו הטרקטור הכריז חנוך קום יקום הקאנטרי באשדוד. חלפו הימים השבועות והשנים, ונאדה. הקאנטרי נשאר זיכרון מתוק מהילדות.

אבל העובדות לא מבלבלות את חנוך, בקמפיין הבחירות שלו הוא הכריז באלה המילים "בניית הקאנטרי אחרי 20 שנה – זה אני". הלווווו אבל אין קאנטרי, יש בריכת שחייה, וגם היא עוד לא נפתחה, אז מה בדיוק בנית? ואגב המבנה לא היה בנוי עוד כשהיית מלצר ב׳נאפיס׳?

אני בספק רב אם חנוך יתמודד עד הסוף. הוא ככל הנראה מנסה את מזלו, בתקווה לקבל הצעה למקום ברשימה קצת יותר רצינית של אחד המועמדים הקצת יותר רציניים. אבל הגיע הזמן להגיד די. אשדוד כבר מזמן לא עיירת פיתוח או ישוב קטן ולא נחשב. אשדוד עיר מורכבת עצומה ומדהימה  ולא פחות מכך צריכים להיות מנהיגיה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן