חליפת מגן ששוויה 1.8 מיליון שקלים

פיצוי של כ-1.8 מיליון שקלים להנדסאי בהייטק שסובל מגירודים ופריחה בגלל חליפת מגן סטרילית

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הנדסאי מכונות באפלייד מטיריאלס יזכה לפיצוי של כ-1.8 מיליון ₪ לאחר שנמצא כי הוא סובל מגירודים ופריחה כרונית בשל שימוש בחליפת מגן אותה לבש בחדר העבודה הסטרילי. כך עולה מפיצוי של הביטוח הלאומי ומהסכם פשרה שנחתם בימים אלה בין באי כוחו עורכי הדין גיל וניצן הראל לבין חברת אפלייד מטיריאלס.

מהתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים עולה כי ההנדסאי, בשנות ה-40 לחייו, עבד שנים בחדר 'נקי' בחברת אפלייד מטיריאלס וחודשיים לאחר שלבש לראשונה חליפת מגן מיוחדת עשויה חוטי פלדה, הוא החל לסבול מגירודים ופריחה. המדובר  בחליפת מגן לא נושמת עשויה פוליאסטר וסיבי פחם אשר גורמת להזעת יתר.  ההנדסאי נאלץ לעבוד בפס הייצור בחדר נקי  כ-9.5 שעות בממוצע בתוך החליפה והיו תקופות שבהן נאלץ לעבוד גם 19 שעות ביממה.

כאשר העובד נעדר מהעבודה שבועות מספר,  הפריחה חלפה וכאשר חזר לעבוד בחדר הנקי הפריחה חזרה. רופאים קבעו כי מדובר באקזמה כתוצאה של מגע בין הגוף לחליפה. למרות זאת,  הביטוח הלאומי סירב בתחילה להכיר בכך כמחלת מקצוע.

בתביעה נטען כי למרות הפריחה והאקזמה, מנהליו בעבודה הורו לו להמשיך לעבוד בחדר הנקי עם חליפת מגן למרות שהיה מודע לבעיית העור של העובד, מה שגרם להמשך סבלו ונכותו.

מומחה מטעם התביעה קבע כי למרות שההנדסאי הפסיק לעבוד בחדר הנקי, מחלתו נמשכת ויכולה להימשך שנים רבות.  המומחה קבע כי מדובר במחלת עור הגורמת לנכות בשיעור של 20 אחוזים לצמיתות. על פי דעתו  של המומחה מטעם התביעה,  למרות שההנדסאי הפסיק לעבוד בחדר הנקי, מחלתו נמשכת ויכולה להימשך שנים רבות. 

רק בעקבות חוות דעת המומחה הביטוח הלאומי חזר בו מסירובו  להכיר במחלת העור כמחלת מקצוע וקבע לו 20 אחוזי נכות לצמיתות , מה שמקנה לו קצבה חודשית לכל ימי חייו. בימים אלה גם חברת אפלייד מטיריאלס הסכימה לפצות את העובד במסגרת הסכם פשרה בין באי כוחו עורכי הדין גיל וניצן העוסקים בתביעות בגין נזקי גוף, לבין נציגי חברת ההייטק וחברת AIG המבטחת אותה. זאת מעבר לתשלומים אותם זכאי לקבל מהביטוח הלאומי.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן