ח"כ אלינה ברדץ' יאלוב (ישראל ביתנו) סיירה בביה"ח אסותא אשדוד וגילתה: "אמא שלי חולת סוכרת וכל הנושא של השמנת יתר, מאוד קרובים לליבי".

לאור ההחלטה של משרדי הבריאות והאוצר, לקצץ במחירי הניתוחים הבריאטריים, ח"כ אלינה ברדץ' יאלוב (ישראל ביתנו) סיירה השבוע בביה"ח אסותא אשדוד ונפגשה עם הנהלת בית החולים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום ראשון (26.6) ביקרה ח"כ אלינה ברדץ' יאלוב, תושבת אשדוד בעצמה, בביה"ח אסותא בעיר, סיירה במחלקות השונות ונפגשה עם ההנהלה הבכירה בביה"ח.

ח"כ ברדץ' יאלוב נפגשה גם עם סגן מנהל המחלקה הכירורגית בביה"ח, שנועדה לטפל, בין היתר, ולסייע במאבק נגד השמנת יתר חולנית ומחלות קשות כמו סוכרת.

לאחרונה החליטה תת ועדת המחירים של משרדי הבריאות והאוצר, לקצץ במחירי הניתוחים הבריאטריים ולהפוך אותם להפסדיים עבור בתי החולים הציבוריים, יש פוטנציאל לפגיעה קריטית ביכולת של מערכת הבריאות להיאבק במחלת ההשמנה בחברה הישראלית. ישנם בישראל כ-300-350 אלף איש ואישה הסובלים מהשמנת יתר חולנית, וחשופים לשלל מחלות קשות בעקבות ההשמנה, ובכללם סוכרת. אם החלטת תת הוועדה תעבור, יתכן והרבה מחולים אלו יישארו ללא מענה לטיפול במחלת ההשמנה שרק הולכת ומתרחבת בישראל ובעולם כולו.

ח״כ ברדץ׳-יאלוב עודכנה בביקור לגבי השינויים בתמחור, אך בגלל שוועדת המחירים אינה קשורה לכנסת, אז הנושא היה חדש בשבילה והיא בודקת אותו בימים אלה לעומק.

ח"כ ברדץ' יאלוב: "שמחתי לבקר בביה״ח אסותא אשדוד ולסייר במחלקות השונות. הנהלת בית החולים הציגה בפניי את חדר הטראומה ואת חדרי הניתוח עם הציוד החדיש. דיברנו על הצרכים של ביה״ח וכיצד ניתן לסייע לקידום פתרונות לנושא בהקדם.
שמחתי גם לשמוע על שתי תוכניות בקהילה, כאשר אחת מהן תפתח ממש בקרוב בשת״פ עם העירייה ומטרתה ללמד את הציבור הרחב כיצד לעצור דימומים חמורים שעלולים להגרם מתאונות הקורות בבית ובמקומות העבודה.

כמו כן דנו בנושא הניתוחים הבריאטריים, אשר מאוד חשוב עבורי. אמא שלי חולת סוכרת וכל הנושא של השמנת יתר, טיפולים בריאטריים והפחתה בסוכר מאוד קרובים לליבי.

ניתוחים בריאטריים משנים חיים בצורה משמעותית – גם בדימוי הגוף אך בעיקר בעלייה של איכות החיים ובשיפור הבריאות. בהקשר הזה תמכתי בחוק של שר האוצר אביגדור ליברמן בעניין מיסוי משקאות ממותקים, משום שזהו צעד מציל חיים שהמציאות מחייבת. אני עדה להפחתה משמעותית בצריכת משקאות ממותקים, בעיקר בקרב ילדים, ומקווה שהמגמה הזו תמשיך להשתפר למען הבריאות שלנו ושל ילדינו".

סגן מנהל המחלקה הכירורגית בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, ד"ר עידן כרמלי: "אני מודה לח"כ אלינה ברדץ' יאלוב על הביקור החשוב במחלקה. תופעת ההשמנה, וההשמנה החולנית בישראל ובעולם, היא מגפה מתפשטת. להשמנה חולנית נלוות גם במקרים מסוימים, מחלות קשות כמו סרטן, סוכרת ובעיות לב, ויש לתת לנושא תשומת לב יתרה.

ההחלטה הקרובה של תת הוועדה לקצץ בתמחור הניתוחים הבריאטריים, היא פגיעה אנושה ביכולת של הרופאים ובתי החולים, להיאבק במחלת ההשמנה שעולה למערכת הבריאות הון תועפות. אני קורא למשרד הבריאות לשקול מחדש את נושא התמחור".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן