חותרת ה'סאפ' של אשדוד

מדור הספורט של אשדוד10 ממשיך לסקר את ספורט המים הפתוחים. ענף חתירת ה'סאפ' ממשיך להתפתח באשדוד. אנה בטיטו מתארת את השיגעון: "זו אנרגיה מטורפת"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אנה בטיטו (אשדודית ואם לשתי בנות) גילתה את ה'סאפ' לפני חמש שנים ומאז היא לא יכולה לרדת ממנו. אנה בת ה-48 היא סוכנת נסיעות שהוצאה לחל"ת בחודש מרץ האחרון. את המצב הלא פשוט שכולנו נמצאים בו היא לא לקחה בצורה קשה ומהלימון עשתה לימונדה מתוקה. בזמן הפנוי שנוצר היא משפרת את ביצועיה על ה'סאפ', השתתפה בתחרות באשדוד וזכתה במקום הראשון לקבוצות גילה, מתאמנת, נהנת, יוצרת חברויות אמת, מתנדבת, מחפשת אתגרים חדשים לחוויה ולשיפור יכולות החתירה ונחשבת לחלק מקהילה מתרחבת של חובבי ספורט הים הפתוח בכלל וחובבי הסאפ בפרט. נציין כי סאפ הוא סוג של גלשן, עליו חותרים עם משוט ומחירו בשווקים יכול לנוע בין 2000 שקלים ל-5000 שקלים.

השבוע אנה בטיטו סיפרה לנו בהתרגשות על פגישתה הראשונה עם הסאפ: "לפני חמש שנים התנסתי בפעם הראשונה על 'סאפ' באילת. מאוחר יותר כשהייתי מנויה בחדר הכושר 'לזוז' באשדוד, התאמנתי על ההליכונים המשקיפים לים מבעד לזכוכית והתמלאתי בקנאה ב'סאפיסטים' הנמצאים במים. בעקבות חברה, יצרתי קשר עם המדריך זיו סימון ממועדון 'אלוהה', שבבעלותו של רז חזן, בחוף 'מי-עמי' באשדוד. זכור לי שבשיחה שאלתי הרבה שאלות הקשורות לסאפ ולחתירה וזיו פשוט עצר אותי ואמר 'מספיק לשאול, פשוט תגיעי'."

כמה משתתפים בקבוצה?

"זה דינאמי, כמות המשתתפים משתנה, במיוחד כשיש הרבה חותרים. כמו בכל ענף יש את הקבוצה הקבועה ואליה מצטרפים החדשים. את מי שאני יכולה לסחוף לחוויה, אני מביאה איתי ומי שעדיין לא הגיע, יגיע. זו אנרגיה מטורפת."

האם החתירה מהווה תחליף לאימוני כושר אחרים?

" כן. אני מאוד אוהבת את הים. אימון בנוי מחתירה ואימון פונקציונלי על הסאפ במים ומשלב יציבות, תרגילי כוח, חיזוק שרירים ועיצוב. הכניסה למים עם סאפ בשבילי זה אימון לכל דבר. עם הזמן הגיעו האתגרים. מחתירה של חמישה ק"מ, לעשרה ק"מ. ולפני כשבועיים, חתרתי מאשקלון, לאשדוד 17 וחצי ק"מ, בארבע וחצי שעות, בליווי אלכסיי פוטאפוב, שיאן בחתירה למרחקים ארוכים."

משהו לסיום?

"אני משתדלת לשתף את הסובבים אותי בהנאות, בריגושים, ובחוויות שהענף חשף אותי אליהם ובפרט בתקופה זו, בתקווה שזה יעודד אחרים להצטרף לענף חוויתי זה. ובל נשכח: כשהכל סגור, הים פתוח."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן