חושבים כלכלי-חברתי באשדוד: הקיץ לוהט, המחירים פחות

ההחלטה על סבסוד הקייטנות והארכתן גם לאוגוסט, מגוון ענק של אירועים ללא תשלום בחודשי הקיץ, מיזם חופFIX בחופי הים ותוכנית "קיץ ישראלי 10" בסוף אוגוסט – מתחמים נגישים ללא
תשלום או במחיר סמלי של עשרה שקלים בלבד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כך ניווטה עיריית אשדוד בדרך להפיכת קיץ 2022 לקיץ חברתי-כלכלי עבור כל התושבים.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי התייחס בהרחבה לנושא בישיבת מועצת העיר אשר התקיימה ביום ד : "הכנו תוכניות לקיץ מהנה במיוחד המותאם לכל גווני האוכלוסייה. שמנו דגש על אירועים ללא תשלום, הנחות משמעותיות בחופי העיר ויצרנו חבילת בילוי משתלמת ואטרקטיבית עד סוף אוגוסט, שתקל על המבלים ועל ההורים בכל ימי החופש הגדול. בנינו קיץ מושלם ומשתלם מתוך חשיבה עמוקה על כל אחד ואחת מתושבי העיר, ויצרנו פעילויות נרחבות לטובת הילדים ובני הנוער בכל רחבי אשדוד".

הקייטנות במחיר הנמוך בישראל – כולל אוגוסט

בעיריית אשדוד הסתכלו על השנתיים האחרונות והחליטו להפוך את יולי-אוגוסט 2022 למיוחדים עבור התושבים, כאשר החשיבה המרכזית הייתה כיצד לתת יותר – בעלויות מופחתות. ההבנה שההוצאות משפחתיות עולות בחודשי הקיץ, כשעל הדלת מתדפקים גם יוקר המחייה והמחירים המאמירים, הובילו לשורה של צעדים שיהפכו את הקיץ לכלכלי חברתי ויחלשו על כל תחומי החיים של התושבים בכל שכבות הגיל.

ההחלטה הראשונה שקיבל ראש העירייה הייתה לסבסד את הקייטנות בשישה מיליון שקלים, ולהאריכן גם אל תוך חודש אוגוסט. יתרה מכך, הוצג מדרג ובו ניתן לשלם לפי שבועות בהתחשב בכך שרבים יוצאים לנופשים באוגוסט ולא ירצו להתחייב מראש. רבים מההורים בירכו על הצעד, והדגישו שבכך לא תיפגע רציפות העבודה שלהם וגם הנתח בתקציב שיועד לקייטנות יפחת משמעותית.

קיץ ישראלי: מגוון עצום של אירועי תרבות ,הופעות ופעילויות ללא תשלום
143 אירועי תרבות, פעילויות מגוונות והופעות ללא תשלום .

בגזרת אירועי הקיץ מציגה אשדוד חזית מרעננת המשלבת בין כל העולמות: אמנים מובילים מבחוץ ואמנים מקומיים, אירועי ספורט, עשרות הצגות ילדים, קרקסים, ארבעה ימי מדרחוב, קולנוע פתוח, טברנות ואירועים מותאמים לכל גיל בכל רחבי העיר. פסטיבל הבירה וחלון לים התיכון ישובו לאחר הפסקה כפויה בשל הקורונה, מופעי השקיעה במצודה יימשכו זו השנה השנייה עם הופעות מגוונות.

קיץ ישראלי 10: הקייטנה הגדולה של סוף אוגוסט

אשדוד, הרשות היחידה שמבצעת פעילות איכותית בסגנון הזה במחיר של 10 שח לתושבי העיר . השנה הפרוייקט יפעל ב-6 מתחמים .
מעל הכל, בולטת המגמה המובילה בתכנון העירוני עם מגוון גדול של אירועים ללא תשלום , כולל פרויקט "קיץ ישראלי 10" לשבועיים האחרונים של החופש הגדול שבהם יופעלו מתחמים במחיר של עשרה שקלים בלבד שיאפשרו להורים לסיים את הקיץ "בלי לקרוע את הכיסים".

"השבועיים האחרונים של הקיץ מהווים את התקופה הקשה והמאתגרת ביותר להורים ולילדים, ועיריית אשדוד נערכה במיזם בילוי ופנאי משפחתי, היחיד בארץ, אשר נותן מענה לשבועיים האחרונים של הקיץ בסכום סימלי או ללא תשלום".

לילדים ניתן מענה במספר מוקדים ובמרכזם פארק אשדוד ים, שבו יתקיימו רוב ההופעות וההפעלות לילדים ולמשפחות, ובהן הופעות יומיות של אמנים מקומיים בלייב בפארק. הפארק יארח בשטחו פעילות עשירה הכולל משחקי ענק, מופעים לכל המשפחה, משחקי חשיבה, משחקי קופסא, פינות יצירה דיגיטליות  ועוד. הפעילות, כאמור, חינמית.

החופfix חזר: הזמנות דיגיטליות ומחיר זול במיוחד

בעיריית אשדוד, יפעילו את מיזם חופfix זו השנה השביעית ויאפשרו הזמנות כבר בכניסה לחוף באמצעות מכונות דיגיטליות. המחירים ינועו בין 2 ל-4 שקלים בלבד לתושבי אשדוד עבור כיסא, שולחן או שמשיה , והציוד יפרש על החוף מראש.
בחופים אורנים והקשתות יוצעו כפיילוט גם מיטות שיזוף בארבע שקלים בלבד.

"הנגשנו את החופים חברתית וכלכלית", הסבירו בעיריית אשדוד. "אנחנו יודעים שהבילוי בחופי הרחצה ממשיך להיות משמעותי ביותר ומהווה אחד ממוקדי הבילוי המרכזיים של הקיץ, ולכן המיזם כולו נועד לאפשר הנאה מרבית לצעירים ולמשפחות".

ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי מסביר את המדיניות העירונית לחודשי הקיץ: "החופש הגדול מגדיל באופן משמעותי את ההוצאות, והחלטנו להקל כמה שיותר על משפחות שרוצות מצד אחד למצוא תעסוקה ובילוי לילדים ומצד שני לשמור על מסגרת תקציבית נבונה ושפויה.

"ראינו לנגד עינינו את כל שכבות הגיל ופעלנו בהתאם כדי לחתוך עלויות גם באמצעות הרחבת זמני הקייטנות, מחירים מופחתים בחופי הים ובתחומים נוספים, ואנחנו שמחים שכל התושבים יוכלו ליהנות כמה שיותר ולשלם פחות".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן