חוף ללא פלסטיק

מועצת העיר אישרה פה אחד: אין יותר כלים חד פעמיים בחופי הים באשדוד. מדובר בתחילת תהליך בשיתוף התושבים למען סביבה ירוקה יותר. לסרי: ״נפעל יחדיו כולנו להפסקת הכנסת מוצרים חד פעמיים לחופי הים״. גם האיחוד האירופי מברך את אשדוד על ההחלטה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אחרי שעיריית אשדוד הוציאה את הכלים החד פעמיים מגני הילדים והצהרונים בעיר, הוחלט על הוצאתם מחופי הים בעיר. בישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר, אישרו פה אחד את  ההחוק העזר העירוני, האוסר על הכנסת כלים חד פעמיים ושקיות לחוף. "ע"פ החוק המעודכן, שמטרתו לעגן בחקיקה את השמירה על החופים, לצד ההגנה על בעלי החיים ובריאותנו לטווח הארוך. נפעל יחדיו כולנו להפסקת הכנסת מוצרים חד פעמיים ושקיות נשיאה חד פעמיות לחופי הים, כמו גם מכירת מוצרים אלו בחופי הים”, אמר ראש העיר ד״ר לסרי לאחר ההצבעה במועצת העיר.

ד״ר לסרי הדגיש כי ״ מדובר במהלך ארוך טווח כחלק מהחזון ׳הירוק׳ של העירייה״. לדברי ד״ר לסרי, במהלך חקיקת החוק להוצאת הכלים החד פעמיים מהחוף, הוא נפגש עם בני נוער על מנת להעמיק ולבחון את הרגלי הצריכה ואת המחוייבות שלהם לסביבה ולבעלי חיים, ביניהם גם עם התלמיד אריאל שמואלי הלומד בכיתה י״ב במקיף י״א, אשר לדברי ד״ר לסרי ממש הרשים אותו במחויבות שלו לערכי איכות הסביבה והדאגה לבעלי החיים. ״אריאל הציג בפנינו תמונה עגומה בפגיעה ממשית בבעלי החיים ובסביבה בשל שימוש בכלים חד פעמיים המושלכים בצורה לא מבוקרת״. לאחר שהחוק עבר הוסיף ד״ר לסרי ״אני בטוח שעם הדור הצעיר האיכותי שלנו נצליח יחד במשימה, ונוציא את הכלים החד פעמיים מחופי הים למען כולנו. הדור הצעיר הוא חוד החנית במאבק הסביבתי, בעולם ובאשדוד בפרט. הוא נושא את רוח השינוי שהשפיע על כולנו״.

על פי הנתונים 70% מהפסולת בקרקעית הים והפסולת הצפה היא חלקי שקיות ואריזות פלסטיק, רובה בגודל מיקרו-פלסטיק. כ-75% מהפסולת, כך מצביעים הנתונים, מקורה בפסולת פלסטיק.

 כזכור, לפני שנתיים זכתה אשדוד בפרס איסטנבול לעיר ידידותית לסביבה, כחלק מאמנת ברצלונה לשמירה על הים התיכון ואזור החוף. אשדוד הייתה העיר הראשונה בישראל שזכתה בפרס היוקרתי. והחוק החדש הוא המשך למדיניות הסביבתית.

מסע הסברה: החוף שלי רב פעמי

כחלק מהמהלך הוחלט גם על מסע הסברה לציבור. במסגרת הקמפיין, יצאו בשבוע שעבר צוותי הסברה חווייתית לחוף באר שבע באשדוד, כאשר הכוונה להגיע לשאר החופים בעיר. במסגרת הפעילות יוצרים פעולות במטרה שהמבלים יקחו חלק בפעילות ובכך מצליחים להעביר את המסר .למשל קבוצת שחקנים מקצועיים מחופשים מתיאטרון ׳ברמוזה׳ בניהלו של גרום הרוש מחופשים למבלים בים ומסיירים בחוף ומקיימים תחרות השלכת הפלסטיק לפח. לדוגמא בקבוק פלסטיק נזרק לתוך הפח המשמעות מסיימים עם הפלסטיק בחופים. כחלק מכך, הזוכים המצליחים לקלוע לסל מקבלים צידנית ובקבוק רב פעמיים כפרס. כמו כן, מתבצעות שאלות והמשתתפים בחוף עונים או מנחשים ובסוף מגלים את התשובה הנכונה.

פרגון גם מהאיחוד האירופאי

בעקבות העברת החוק במועצה הוציאה משלחת האיחוד האירופאי בישראל הודעה המשבחת את אשדוד על אישור החוק ״משלחת האיחוד האירופי בישראל גאה לתמוך ביוזמה החשובה הזו!. אנו מציינים כעת את "Plastic Free July", יוזמה בינלאומית מוכרת שתכליתה חיזוק המאבק העולמי בזיהום הפלסטיק וצמצום השימוש בו. בשביל האיחוד האירופי, השמירה על הסביבה והמאבק בשינויי האקלים הוא עדיפות עליונה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן