חגיגות היובל להקמת ׳האגודה למען הקשיש באשדוד׳

השבוע, במלאת 50 שנה להקמת ׳האגודה למען הקשיש׳, נערך טקס מרגש, במעמד ראש העיר ד״ר לסרי, חברי ומתנדבי האגודה אשר הוקמה בשנת 1971 ע״י יצחק זכריה ושמה לה למטרה לתמוך בתושבי גיל הזהב בעיר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום שלישי השבוע, פעמים כי טוב, חגגנ יובל שנים להקמת מועדון הקשיש באשדוד, מועדון שכולנו נרצה להגיע אליו בעתיד.

את האגודה הקים, יש מאין, יצחק זכריה בשנת 1971. כידוע זכריה שימש בעבר כמנהל לשכת הרווחה ((לשכת הסעד כפי שכינו אותה אז) ומאז ועד היום, כ- 30 שנה וזכה להערכה גדולה הן במשרד הרווחה והן אצל שלושת ראשי העיר אשדוד: צילקר, אזולאי ולסרי. באותם ימים ערך זכריה סקר על מצב בתי האב של קשישים באשדוד. מתוך כ-1,800 בתי אב קשישים שהיוו 4% מכלל האוכלוסיה ומצב רבים מהם היה קשה, ובשל כך נוסדה האגודה שכבר יובל שנים מהווה בית לקשישי העיר, הנהנים מהפעילות הענפה באגודה. כיום יש 37,000 קשישים שהם כ-15% מאוכלוסיית העיר. זכריה המשמש גם כיום כיו״ר האגודה וביחד עם 40 מתנדבים ועוד כ-30 עובדים וחברי הנהלה עושים עבודת קודש במסגרות השונות, כשזכריה מנהל בולדוזר שדוחף להצלחת המועדון וחזונו להקים בית לכל אזרח וותיק שבו יוכלו ליהנות מפעילויות שעות פנאי. בין היתר נהנים הקשישים מפעילויות ספורט, סרטים טיולים ועוד. פעילות גם במכללה לגמלאים במסגרת חברתית להעשרת הידע כמו אקטואליה, אמנו, יהדות, תנך, פוליטיקה ועוד, מועדון עיסוקי חברתי, מועדון מופ״ת לשורדי שואה וכן במסגרת קהילות תומכות במטרה להשאיר את הקשיש בסביבתו הקהילתית הטבעית במקום להיכנס לבית אבות. הפעילות נותנת מענה לצרכיו וסל שירותים נרחב בעלות נמוכה. בין היתר מוקד רפואי זמין 24/7 פעילות חברתית, טיולים ימי הולדת ועוד.

הטקס המכובד ליובל לאגודה נערך בבוקר יום שלישי ב״בית יד לבנים״. את האירוע פתחה הזמרת יוליה עם התזמורת הקאמרית אשדוד. זכריה עלה על הבמה, בירך את העושים במלאכה, סקר את דברי ימי המועדון וכשסיים הגיע גבריאל ותקע בשופר, לקבלת היובל הבא. במהלך הטקס שובצו משפטים רבים מחממי לב הקשורים לזיקנה.

 את המעמד כיבדו בנוכחותם בין היתר ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי, שבירך על האירוע ואמר ״עם הבחרי כראש העיר, החזון שלי היה שנרתם סביב ׳התושב במרכז׳ ואנו העובדים סביבו. לדברי לסרי, הוא גאה שמבחינת שבאשדוד מבחינת ההתנדבות העיר נמצאת במקום מכובד מאוד ״מכל הארץ באים ללמוד מאיתנו״. גם עומר אונגר מנהל אגף במנהל השירותים החברתיים, בירך את הנוכחים והעוסקים במלאכה. בטקס לא שכחו להזכיר לטובה את החברים: שרה לוין, עוזי אריאלי וברוריה ביבי זכרונם לברכה ויעקב מלכה, שיבדה לחיים ארוכים. עוד ברכות לאירית אסרף, אברהם גבעון, יצחק ביטון, אורי שמיאן, חיים כהן, מיכאל בן ישי, יהודית גרנות, חנה אלטמן, אמנון ביבי, עו״ד נעים שומר, שמעון איפרגן ולעמנואל הצלם. אכן צוות אמין ומהיימן מוותיקי העיר אשדוד. אשרינו שזכינו למתנדבים כאלה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן