חבר המועצה עו"ד לסרי נגד תופעת החרם בבתי הספר

לאור התופעה הכואבת בארץ של חרם נגד תלמידים, הגיש חבר המועצה עו"ד אופיר לסרי הצעה לסדר היום הקוראת למאבק עירוני בתופעה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לאור התופעה ההולכת ומחריפה של חרם ושיימינג של תלמידים במערכת החינוך, ולאור המקרה ההקשה לפני כשבועיים, שבה ניסתה נערה להתאבד בתוך כותלי בית הספר, פנה חבר המועצה עו"ד אופיר לסרי לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בהצעה לסדר היום בנושא.

וכך כותב עו"ד לסרי: ״בשנה האחרונה אנו נחשפים באמצעות כלי התקשורת, אודות מקרים קשים מאוד של התעללות רגשית קשה ואלימה בתלמידות ותלמידים בתוככי בתי הספר בערים שונות ברחבי המדינה, ע"י חרמות נידוי ו\או שיימניג, אשר ברובו אינו נכון ומטרתו היא לפגוע באותו ילד או ילדה, נער או נערה. החרם בדרך כלל מתחיל מהחלטה שרירותית של "מנהיג הכיתה" והילד המוחרם סופג עלבונות קשים, אלימות מילולית ופיזית בבית הספר ובשעות אחר הצהריים כאשר כל אחד חוזר לביתו. זליגת החרם הכיתתי אל שעות אחר הצהריים מתאפשרת באמצעות הפייסבוק והוואטסאפ ורשתות חברתיות אחרות המאפשרות התאגדות מהירה ואכזרית של ילדים לשם פגיעה בילד אחר, בתור הורים אנו מבינים את ההשלכות החמורות של החרם ונעשה כל שביכולתנו למנוע את האפשרות שילדנו יהיה המוחרם הבא"

עוד כותב עו"ד לסרי " צריך להודות כי המידע שיש בידי ההורים, אם בכלל, לא מספק תמונה אמיתית על הנעשה בין כתלי בתי הספר, והם לא באמת יודעים מה עובר על ילדיהם שם ואיזו התעללות רגשית ואלימה הם חוו או בדרכם לחוות. עוד צריך להודות כי גם המידע שיש בידי המורים לא תמיד מספק, לעומת זאת, בידי המורים יש כלים המאפשרים להם להתחקות במסגרת בית הספר אחר מצבו של התלמיד\ה, לברר ואולי גם לגלות מקרי חרם, למשל, כאשר ילד\ה אינו מגיע לבית הספר יש לברר לעומק את סיבת אי הגעתו, כמו גם, מריבות בין ילדים שלא תמיד מבררים את הגורמים האמיתיים להתרחשותן, בנוסף, אין מעקב אחרי הרשתות, אין מידע פנים, ומכאן, שיש צורך לפעול במשותף למניעת מקרי חרם ושיימניג, ובמידה וזה קיים אזי ליתן טיפול מיידי ומועיל. בעניין זה יאמר כי לא מצופה מהמורים\ות לעקוב אחרי כל תלמיד ותלמידה בכל רגע נתון, בוודאי לא מצופה שהמורים יעקבו אחר הרשתות החברתיות שהרי זה בלתי אפשרי, אולם, כדי שלמאבק מן הסוג הזה יהיה אפקט ממשי וע"מ למגר את התופעה עד למינימום האפשרי, תוך שאיפה מקסימלית למחיקתה כליל מהלקסיקון הבית ספרי, יש לרתום לשת"פ מלא את כלל הגורמים הרלוונטיים, קרי- עירייה, מינהל החינוך, ועדי הורים, מורים ותלמידים, רק כך ניתן יהיה למנוע מקרים של חרמות נידוי ושיימין"

  • עיריית אשדוד תפעל להעלאת קמפיין חוצות וקמפיין בכל בתי הספר בעיר )קמפיין מתמשך( נגד חרמות נידוי ושיימיניג על כל הנובע מכך, כאשר קביעת תכני הקמפיין תעשה בשיתוף נציגות ההורים, התלמידים, מורים ואנשי מקצוע. אחריות: מינהל החינוך \ מועד ביצוע: מיידי ככל שניתן.
  • מועצת העיר תמליץ למינהל החינוך להורות כי בכל בית ספר תמונה\ימונה מורה האחראי על נושא החרמות והשיימינג ותפקידו\ה יהיה לרכז את כל הנתונים ביחס להיקף התופעה באותו בית הספר, לרבות מגמת הדיווח על חרם, הקשר בין חרם להישגים בבית הספר או למצב הכלכלי של התלמיד\ה, והיקף התופעה. בנוסף, לרכז מטעם בית הספר את פעילויות ההסברה הבית ספריות למניעת חרם ושיימינג, שיעורי חברה, הפנינג בנושא, שיחות עם התלמידים, משחקי חברה, וכן הלאה. אחריות: מינהל החינוך \ מועד ביצוע: מיידי.
  • מורים יהיו חייבים לדווח בטופס מיוחד שיוכן לצורך כך להנהלת בית הספר על כל התנהגות חשודה של תלמיד או תלמידה, ככל והם נתקלו בה בכיתה או מחוצה לה בהפסקות, והדבר ייבדק ע"י בית הספר ביסודיות. אחריות: מינהל החינוך \ מועד ביצוע: מיידי.
  • העירייה תפעל קיום אירוע עירוני בהשתתפות מובילי דעת קהל וכוכבי רשת נגד חרמות נידוי ושיימניג, כך שכולם בעיר ידעו כי הנושא הזה הוא קו אדום ומי שיחצה אותו מתחם הענישה יהיה בלתי נסלח. אחריות: עיריית אשדוד \ מועד ביצוע: ייקבע בין הצדדים.

עיריית אשדוד הצטרפה ליום ללא אלימות במערכת החינוך

ביום חמישי שעבר התקיים במוסדות החינוך בארץ יום ללא אלימות. את היום יזמה שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא- ביטון. העירייה הרימה את הכפפה והצטרפה לאירוע. ביום ללא אלימות עסקו במקום במתמטיקה והיסטוריה  בדיונים על חרמות, מניעת אלימות מינית והפגת בדידות של תלמידים. במערכת החינוך באשדוד  מטפלים בנושאים ערכיים אלו לאורך כל השנה במטרה לייצר אקלים כיתתי ובית ספרי המשרה ביטחון ומעודד למידה. בעירייה מציינים בסיפוק כי מערכת החינוך העירונית מקבלת ע"י התלמידים ציון גבוה מאוד. בסקר שמבצע משרד החינוך מידי שנה בקרב תלמידי מערכת החינוך במטרה לבדוק את  הרגשתם בבואם מידי בוקר לבית הספר, זוכה אשדוד לציון גבוה מעל הממוצע הארצי בשאלה החשובה לגבי תחושה כללית בית ספרית. הציון באשדוד 90% מעל הממוצע הארצי העומד על

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן