חבר המועצה גרשון פלדמן נפטר על שולחן הניתוחים

סגן ראש העיר בעבר, וחבר המועצה גרשון פלדמן הלך השבוע לעולמו במהלך צינתור פשוט. ד״ר לסרי, ראש עיריית אשדוד: ״לכתו של גרשון הוא אבידה גדולה לעיר והוא מותיר את כולנו כואבים והמומים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום שני האחרון, נודע דדבר מותו בטרם עת של חבר מועצת העיר גרשון פלדמן. כבר יותר מ-20 שנה שגרשון הוא חלק ממועצת העיר אשדוד. נבחר ציבור ושליח ציבור, שפעל למען תושבי העיר כולה. גרשון נולד בבלארוס ב-1948 ועלה לישראל בשנת 1990.

בהשכלתו היה היסטוריון ובלשן, ובמקצועו איש חינוך מסור. בבלארוס ניהל חטיבת ביניים ובית ספר ליתומים ואף הוכר בתואר "מורה של כבוד". את עשייתו החינוכית המשיך עם עלייתו לישראל בבית הספר של כנות, בו עבד בין השנים 1992- 2003 כסגן מנהל בית הספר.

הוא היה ממקימי תנועת "אשדוד ביתנו", בה שירת את הציבור, תחילה כחבר מועצה ובהמשך כסגן ראש העיר בין השנים 1998- 2008, בהן היה ממונה על תחומי החינוך ומשאבי האנוש. במהלך כל שנות פעילותו הציבורית עזר באופן אישי לאלפי אנשים, בהם עולים חדשים רבים.

ב-2018 חזר לכהן כחבר מועצת העיר ושימש יו"ר החברה העירונית לתיירות, בה תרם לפיתוח ענפי התיירות בעיר ולהצבתה של אשדוד על מפת התיירות הלאומית.

גרשון היה סופר וחבר באגודת סופרי ישראל ומי שהנציח, בשני הספרים שפרסם בשפה הרוסית ״גנים על הגג״ ו״שי בוער״, את סיפורה של יהדות בלארוס. הוא היה אב לשניים וסב לחמישה נכדים.

דר לסרי ספד לו: ״בשמי ובשם כל תושבי אשדוד אני מבקש לשלוח תנחומיי לבני המשפחה הכואבת. זכרו ימשיך להיות חלק מהעיר ותרומתו תלווה אותנו עוד שנים רבות קדימה״.

חברי מועצה נפרדים

סגן ראש העיר שמעון כצנלסון: ״אני צועד איתו יד ביד משנת 1998״

"היום איבדתי חבר קרוב שהיה לי כאח – גרשון פלדמן, חבר מועצת העיר אשדוד וסגן ראש העיר לשעבר, איתו אני צועד יד ביד משנת 1998, עת הקמנו יחד את תנועת "אשדוד ביתנו". זו אבדה גדולה עבורי ועבור העיר כולה. גרשון היה איש ציבור מקצועי, ישר, מוערך ומעל הכול – חבר אמת. הוא עזר לאלפי עולים חדשים למצוא את דרכם בישראל, עסק שנים רבות בחינוך ונלחם עבור האזרח הפשוט. הוא עשה זאת בצורה ישרה, אמיתית ולא מתלהמת. גרשון היה דוגמא ומופת לאיך איש ציבור צריך לפעול ולהתנהג. אני ומשפחתי משתתפים בצער המשפחה ומכריו באובדן הגדול. יהי זכרו ברוך."

חברת המועצה סטלה ויינשטיין: ״היית שונה בנוף הפוליטי״

חברת המועצה סטלה ויינשטיין הספידה ואמרה כי ״היום הלך לעולמו איש מאוד יקר לליבי, אדם שהייתה לי הזכות לא רק לשרת את העיר אשדוד לצידו אלא ללמוד ממנו, להקשיב לו ולהכיר את המורשת שלו.

חבר המועצה גרשון פלדמן היה כל כך שונה בנוף הפוליטי, אדם שממעט כל כך במילים ומרבה כל כך במעשים. אדם ששוקל כל מילה כי יודע מה כוחן של מילים. אדם שעוזר לעולים ולזולת רק מתוך תחושת דאגה לאחר ושליחות. התרבות, המדע והחינוך היו נר לרגליו והוא בין האנשים המעטים שאפשר לומר שעיצבו את העיר אשדוד למיקרוקוסמוס התרבותי שהיא.

פלדמן כמה שיחות היו לי איתך, כמה פעמים שהייתי כועסת ומתפרצת בישיבות המועצה והיית יושב לידי ותופס לי את היד 'חבל על המילים סטלה, תנצחי אותם במעשים'. לא הכרתי בחיי הקצרים בפוליטיקה הישראלית אדם ישר ועניו ממך, אני מבטיחה לזכור את המילים שלך לעד ולעבוד קשה כדי להשתפר ולו למען זכרך.

חברת המועצה הלן גלבר: ״אהבתי אותו מאוד״

חברת המועצה עו״ד הלן גלבר אמרה: ״יש בי כאב גדול וצער רב על פטירתו של חבר מועצת העיר גרשון פלדמן. הוא היה איש של עשייה, מקצועי ומסור לעבודתו הציבורית. היינו בקשרים מאוד טובים לאורך השנים, עוד כשהיה ממונה על החינוך בזמן שהייתי בוועד ההורים העירוני. אהבתי אותו מאוד״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן