חברת פאן מדיטרניאן זכתה במכרז לשדרוג רציף 21 בנמל אשדוד בהיקף של כחצי מיליארד שקלים

בזכות שדרוג הרציף המרכזי נמל אשדוד יוכל לקלוט לראשונה אוניות ענק ויאפשר תחרות בין נמל אשדוד לנמל הדרום הנבנה בימים אלה

רציף 21 בנמל ישודרג בחצי מילארד. צילום: רונן אקרמן
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שדרוג רציף 21 בנמל אשדוד יוצא לדרך. חברת נמלי ישראל בשיתוף נמל אשדוד הודיעה כי חברת פאן מדיטרניאן, החברה המקימה את נמל הדרום, זכתה במכרז לשדרוג הרציף המרכזי של נמל אשדוד בהיקף של חצי מיליארד שקלים. שדרוג זה יאפשר לנמל אשדוד להגביר את יכולת התחרות שלו מול נמלי המפרץ והדרום המוקמים בימים אלו. פאן מדיטרניאן חברה להנדסה בע"מ שזכתה במכרז הנה החברה שמקימה גם את הפרויקט הלאומי נמל הדרום באשדוד. על פי המכרז, נמל אשדוד יממן את העבודות שיכללו בנוסף גם שדרוג מנופים וציוד יבשתי באחריות הנמל.

שדרוג רציף 21 הוא חלק מתכנית רחבה של חברת נמלי ישראל לקידום ושדרוג הנמלים הותיקים בחיפה ואשדוד, הכוללת תכנון הרחבת ממגורות בנמל אשדוד והקמת מסוע גרעינים, שיקום מזח הדלק והנוסעים ושיקום שובר הגלים הישן בנמל חיפה ועוד. שדרוג הנמלים הקיימים יביא להתייעלות ולמסחר תחרותי לצד העלאת רמת השירות בנמלים.
שדרוג רציף 21, שאורכו הכולל הוא 850 מטר, יאפשר לאניות מכולה גדולות של כ- 400 מטר אורך וכושר נשיאה של 18 אלף מכולות לפקוד את הנמל. השדרוג יכלול את העמקת חלקו המזרחי של הרציף לעומק של כ- 17.5 מטר וחיזוקו לנשיאת מנופים של 130 טון, ובחלקו המערבי העמקתו לעומק של כ- 16 מטר והתאמתו לקבלת אוניות גרעינים גדולות.

צילום: רונן אקרמן

עבודות השדרוג יחלו במאי הקרוב וימשכו כ-3 שנים, כשכל השדרוג יבוצע תוך כדי המשך עבודה רציפה של נמל אשדוד ובשיתוף פעולה בין חברת נמלי ישראל לחברת נמל אשדוד.
מנכ"ל חנ"י שלמה ברימן ציין כי: "מדובר בצעד משמעותי נוסף להגברת התחרות והמוכנות של חברת נמל אשדוד לקראת פתיחת נמלי הים הפרטיים ומימוש הרפורמה המקיפה בנמלים. פיתוח משמעותי של עורף הרציף המרכזי בנמל אשדוד יצעיד את נמל אשדוד קדימה ויאפשר הגדלת קיבולת קליטת האוניות הגדולות ברציף תוך הענקת שירות יעיל ברמה הדומה לזו שתוצע בנמלים החדשים".
אורנה הוזמן-בכור, יו"רית נמל אשדוד הוסיפה: "דירקטוריון חברת נמל אשדוד אישר תקציב השקעות בתשתיות בהיקף חסר תקדים והיסטורי, שמסתכם בכ-2.4 מיליארד שקל. שדרוג רציף 21 מהווה חלק ממהלך כולל זה של היערכות לתחרות. אנו רואים בפתיחת הנמלים לתחרות הזדמנות ולא איום, שינוי שיהפוך אותנו לגוף יעיל, גמיש וחדשני, שמציב סטנדרט חדש. נמל אשדוד ישכיל, בצניעות ובשקיפות, ועם ביטחון רב ביכולותיו, לצלוח את האתגר הצפוי וימשיך להיות השער הכלכלי של ישראל,

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן