חברי מועצה פותחים את הלב והבית לאוקראינים

האשדודים היפים שנרתמים למען הפליטים מאוקראינה, ביניהם גם סגני ראש העיר וחברי המועצה, שחברו יחד בלי הבדל סיעה או מוצא למען העזרה ההומניטרית למען כ- 2 מיליון פליטים רובם: קשישים, נשים וילדים שאיבדו ברגע את עולמם ונמלטו בחוסר כל מהתופת

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

המלחמה בין אוקראינה לרוסיה איחדה בין נבחרי העיר, וביחד הם נרתמים לעזור לפליטים, כל אחד לפי דרכו, בלי הבדל אופוזיציה קואליציהֿ מפלגות או מוצא.

סגן ראש העיר אינג׳ שמעון סניה כצנלסון פנה במסר מרגש לתושבי אשדוד לקרא להם  לפתוח את ליבם וביתם, לארח משפחות פליטים שמגיעות לעיר. מי שמיד התייצב לדגל היה יו״ר האופזיציה ד״ר אלי לחמני, אשר מאחר בביתו משפחה מאוקראינה. ״מדובר על שתי משפחות גרעיניות (2 אחיות והילדים שלהם) סה״כ 5. קבלתם נעשתה כתחושת חובה מוסרית שלנו כיהודים לכול מי שנזקק כשהוא נרדף ולא משנה מוצאו. מקווה כי יהיו עוד רבים שיהיו מוכנים לפתוח דלתות בתיהם וליבם לפליטים אלו ומברך על כול יוזמה שנעשית זאת חובתינו המוסרית״ אומר ד״ר לחמני.

סגן ראש העיר כצנלסון הודה לד״ר לחמני‫: ״אני מבקש להודות לידי‫די, אלי לחמני. שהסכים לארח אצלו משפחה שהגיעה מויניצה לאשדוד עד שהם ימצאו דירה קבועה. אני תמיד שמח לגלות את טוב ליבם והנדיבות של תושבי העיר שלנו ברגעי משבר״.

עו״ד נכט מאוקראינה: ״אנחנו עוברים ממקום למקום מנסים לסייע לפליטים״

סגן ראש העיר עו״ד אלי נכט ארז מזוודה וטס לגבול פולין אוקראינה. בשיחה עם עו״ד נכט הוא מספר:״ נסעתי ביחד עם משלחת של יו״ר הסוכנות היהודית, יעקב חגואל, אנשי הסוכנות, רופאים ומנהלים בכירים מבי״ח בילינסון והשרון. הבנתי שיש צורך במישהו שדובר את השפה הרוסית, מכיר את המקומיים והמנטליות המקומית. אנחנו עוברים ממקום למקום, מנסים לסייע לפליטים, לעולים, כל אחד ובעיותיו. בהמשך המסע אני אמור לחבור לשר התפוצות, נחמן שי. המון משפחות שלא רק איבדו את הכל, אלא זקוקים לסיוע רפואי, שכרגע אינו בנמצא. לא רק זאת, אין להם גם את היכולת לתקשר ולהסביר את בעיותהם לצוות הישראלי או המקומי. המון סוגיות של ילדים שלא הוצאו להם מעולם דרכונים(כי לא טסו עדיין אף פעם) וכעת המשפחות רוצות לעלות ארצה. אלמנה מבוגרת לבעל יהודי, שהילד היחיד שלה נמצא בארץ בתוכנית מסע, והיא כעת לבד בורשה ללא אף אחד בעולם שיטפל בה או ידאג לה. המון מקרים לא פשוטים, שהצוות שלנו מנסה לתמרן ולקשר בין שלל הגורמים המטפלים: הסוכנות היהודית, קונסולי נתי״ב, השגרירות, ארגונים מקומיים ועוד לא דיברנו על העולים עצמם והצרכים. בקיצור, עבודה רבה לפנינו.

התוצאות כבר ניכרים, בי״ח בילינסון מטיס מחר רופא ושתי אחיות שיטפלו בכל הפליטים וזכאי עלייה, שיתנו ייעוץ וטיפול רפואי ראשוני. כתוצאה מעבודת הקונסולים של נתי״ב כבר מחר מגיע מטוס מלא עולים שיוצא מפולין לישראל״.

טרם נסיעתו העלה עו״ד נכט הצעה, להקים לפליטים שיגיעו ארצה ולאשדוד מתחם מיוחד באשדוד שיוכל לאכלס אותם.

חברת המועצה עו״ד גלבר: ״אני מרכזת תרומות״

גם חברת המועצה עו״ד הלן גלבר לא נשארה אדישה למצב ונרתמה במלוא המרץ לארגן ציוד שיועבר לפליטים מטעם תושבי אשדוד. היא קוראת לתושבים שמעוניינים לתרום להגיע לביתה ברובע י״א ולהשאיר את התרומות שיישלחו במרוכז. כותבת עו״ד גלבר : ״ בזמן שפליטים מצליחים לברוח מאוקראינה דרך הגבולות, ולקבל שם מחסה וסיוע מארגונים שונים, ישנם אוקראינים רבים שנמצאים תחת מצור של הצבא הרוסי בערים שונות, ללא אפשרות להגיע לגבולות, כשמלאי המזון שלהם הולך ואוזל, ללא יכולת לכבס בגדים, ללא מצרכי יסוד וללא מיגון.. ולמרות המצב הקשה, התושייה ורוח ההתנדבות הישראלית הצליחה למצוא דרך להכניס אליהם ציוד ומזון, במיוחד לאודסה.״ מוסיפה עו״ ד גלבר ומספרת כי בימים אלה מתארגן סיוע משמעותי ביותר מערים שונות בארץ, שיוצא מישראל לאוקראינה.. "קיבלתי פניה לרכז באשדוד את כל התרומות שיגעו מהעיר, ובתחילת השבוע הבא תגיע משאית לאסוף מאצלי את הכל." אומרת חברת מועצת העיר אשדוד עו"ד הלן גלבר שמרכזת בביתה באשדוד את המערך תרומות.אני פונה לכל מי שיש לו בבית משהו לתרום מתוך הרשימה שבהמשך, ליצור קשר ולהביא אלי לכתובת מצדה 85 רובע יא'. אפשר לתאם איתי בטלפון אפשר גם לצרף מכתבי תמיכה או כמה מילים חמות״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן