זעם על המפגינים החרדים:"התנהגות ביריונית, חילול השם וחשיפה לקורונה"

מה שהחל בניסיון אכיפה של פקחים מעיריית אשדוד לתלמוד תורה ברובע ג גלש להתקפות מצד החרדים ומהומות קשות עם המשטרה שכללו 11 מעצרים 3 שוטרים פצועים והרבה זעם מכל קצוות הקשת באשדוד. עיריית אשדוד: "אפס סובלנות נגד הפרות". נכט:"יד קשה נגד הפלג הירושלמי"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הרבה זמן לא היו כאלה הפגנות אלימות מאוד באשדוד. מאז ההפגנות האלימות לפני מספר שנים נגד חילול השבת והביג. הבוקר, הגיעו פקחי עירייה לתלמיד תורה באשדוד ברובע ג לאחר שהפרו הוראות קורונה בשל הסגר. הפקחים הותקפו והזמינו משטרה וזה הוביל לפרץ אלימות קשה עם המשטרה.

במשך 5 שעות הם החרדים חסמו את הכבישים והתעמתו עם השוטרים שהגיעו עם פרשים וכוחות גדולים. מכתזית אף הובאה למקום בניסון להדוף את ההמפגינים ששכבו על הכביש וחלקם אף נכנס מתחת לניידות המשטרה ומנעו מהם להמשיך ולפנות אותם. הרבה כוחות ואף מסוק באוויר שהנחה את הכוחות למטה. המראות היו קשים מדובר בצעירים וחלקם ילדים שהתעמתו עם השוטרים וכיתרו ניידות וניראה היה שהמשטרה איבדה שליטה.

אר לאחר 5 שעות נרגעו הרוחות לאחר שהמשטרה עזבה את המקום עם 11 עצורים ו3 שוטרים פצועים. בהודעה שהוציאה משטרת אשדוד נמסר :"הכוחות פעלו החל משעות הצהריים אל מול הפרות סדר שהחלו ברובע ג' באשדוד לאחר שבמקום הותקפו במקלות ובאבנים פקחי עירייה שהגיעו הבוקר לביצוע אכיפת התקנות באחד המוסדות. במהלך הפרות הסדר שכללו עימותים עם השוטרים, חסימת צירי תנועה וגרימת נזק לרכוש, עצרו השוטרים לחקירה 11 מפרי סדר. במהלך העימותים נפצעו 3 שוטרים שטופלו במקום".

במשטרה מדגישים, כי פעילות האכיפה תימשך באופן נחוש, בכל עת ובכל מקום בו יזהו השוטרים הפרה של התקנות והנחיות הסגר.

יצויין כי מדובר בפלג קיצוני, הפלג הירושלמי שלומדים ברובם בישיבת גרודנא הליטאית באשדוד. רובם בכלל לא תושבי העיר אשדוד אלא מתגוררים בירושלים. הם נחשבים לפלג שנוהג להפגין בקצוניות וחלקם מצי בירושלים.

העירייה: "נגלה אפס סובלנות כלפי מפירי החוק, ויתרה מכך, לא נוכל לסבול אלימות כלפי עובדי ציבור, סיירי הביטחון העירוני, השיטור העירוני ושוטרי משטרת ישראל. הנחייה היא להמשיך ולאכוף ביתר שאת כל הפרה, ככל שתהיה, בכל חלקי העיר"

רוב הזרמים החרדים בעיר מתנערים מהם ולא אהבו את המראות. יו"ר ש"ס באשדוד ממלא מקום ראש העיר אבי אמסלם התייחס לאירועים היום בזעם:" קמתי מהשבעה על אבי רבי שמעון אמסלם זצ"ל, ובחזרתי מבית העלמין נדהמתי לשמוע על התפרעויות של ציבור מסויים באזור ג' בעיר, ועל חסימת כבישים ותקיפת שוטרים".

אמסלם. בריונות


אמסלם: "בזמן שבמקומות אחרים בארץ יודעת המשטרה לפזר התקהלויות והפגנות בזמן קצר, כאן באשדוד מרשה לעצמו קומץ קטן להפר את הסדר ולשבש את שגרת החיים של התושבים במשך שעות ארוכות, תוך התקהלות המסכנת את חייהם וחושפת אותם להדבקה המונית. כמובן שאין צורך להרחיב אודות החילול השם לו הם גורמים בהתנהגות בריונית זו. אני אומר בקול ברור: זו לא דרכנו. קורא למפגינים להתפזר לבתיהם בהקדם ולמשטרה לעשות את עבודתה על מנת שלא לפגוע בשגרת תושבי העיר והרובע".
ש.המשטרה פעלה נכון לדעתך?

" חד משמעית לא. עצם זה שנאלצו להעלות מסוק לאוויר בליווי פרשים ומכת"זיות על קומץ אנשים שחוסמים עורק תנועה ראשי, זה עונה על הכל."

"מסכנים את חיינו". ד"ר לחמני

גם חבר האופוזיציה ד"ר אלי לחמני גינה את ההפגנות. "חוצפה. אותם מפירי סדר החרדים צריכים להבין שהם לא מעל החוק והפרות הסדר שהם עושים מובילים לאנרכיה לכאוס וקריסת הסדר הציבורי והכי חשוב הם מסכנים את בריאות הציבור. אני מאמין שחלקים נרחבים מהאוכלוסיה החרדית ממושמעת להוראות אך ישנן קבוצות לא קטנות מיליטנטיות מקרב האוכלוסיה החרדית שמסכנים את חיינו ממש בהפרת הסדר הציבורי והנחיות. אם ילדים של המגזר החילוני יכולים ללמוד מהבית בעת הצרה שאנו נמצאים אותו חוק חל גם על ילדי הציבור החרדי. אף אחד לא מעל החוק ולאף אחד אין זכות לסכן חיים אפילו של אדם אחד.
קורא להנהגת הציבור החרדי לצאת בקריאה נחרצת נגד הפרות החוק וההנחיות ומוטב שעה אחת קודם"..

  • חבר האופוזיציה עו"ד הלן גלבר מסרה בתגובה לאירועים:"
  • "זו התוצאה של רפיסת ראש העיר, כאשר על אף שכל העיר מרושתת במצלמות, הוא לא מצליח לעצור את משחיתי ומשחירי השלטים בכל רחבי העיר. עצימת העיניים זו גוררת אחריה הפרות נוספות, התפרעויות ומעשי אלימות. על ראש העיר מוטלת האחריות לפעול בנחישות ובתקיפות ובכך לייצר את מנגנוני ההרתעה. אצלי זה לא היה קורה."
כצנלסון.

סגן ראש העיר אשדוד שמעון סניה כצנלסון::"אני מגנה כל התנהלות שהיא בניגוד להנחיות של משרד הבריאות ולהחלטות של ממשלת ישראל. חבל מאוד שפלג קיצוני גורם לשם רע עבור אוכלוסייה שלמה. אני מברך על הגינוי אשר מגיע ממנהיגי הציבור החרדי בעיר ומחזק את ידי המשטרה אשר נקלעה למצב לא פשוט ופעלה בנחישות על מנת להחזיר את הסדר ושגרת החיים של תושבי הרובע. ביחד עם ראש העיר נמשיך לפעול למען תושבי אשדוד תוך אפס סבלנות למקרי אלימות והפרות סדר"

גם בעירייה מסרו הודעה נחושה לפיה לא יכלו סלבנות נוכח אלימות שכזו. "עיריית אשדוד תמשיך לאכוף בנחישות את תקנות שעת חירום כפי שנקבעו עלידי ממשלת ישראל, מתוך מטרה לשמור על בריאות ציבור. בנוסף, אנו נגלה אפס סובלנות כלפי מפירי החוק, ויתרה מכך, לא נוכל לסבול אלימות כלפי עובדי ציבור, סיירי הביטחון העירוני, השיטור העירוני ושוטרי משטרת ישראל. הנחייה היא להמשיך ולאכוף ביתר שאת כל הפרה, ככל שתהיה, בכל חלקי העיר. אנו רוצים לחזק את שוטרות ושוטרי משטרת ישראל ואת עובדי עיריית אשדוד אשר מהבוקר ולאורך כל השנה פועלים למען ביטחון ובריאות הציבור".

עו"ד נכט. יד קשה נגד הפלג

חבר מועצת העיר אשדוד עו"ד אלי נכט מסר :"הפלג הירושלמי עושים דין ודיין לעצמם, ובמקום להיכנס תחת האלונקה עם כל האזרחים ובעלי העסקים הקורסים, קיצונים אלו מעודדים התפרועיות ואנרכיה. אני מחזק את ידי כוחות המשטרה, ומפציר במערכת אכיפת החוק לפעול ביד קשה כנגד ממתפרעים אלו".

גם חבר המועצה, יניב קקון ראש סיעת "אשדודים" הגיב: "תנועת אשדודים מחזקת את ידי שוטרות ושוטרי ישראל ואת עובדי ועובדות עיריית אשדוד אשר פועלים למען הבריאות של כולנו. רובו של הציבור האשדודי מכל המגזרים והתרבויות עומד בהנחיות ופועל בערבות הראויה בעת הזאת. מול מפירי החוק וההנחיות, יש לנקוט במדיניות של אפס סבלנות. רק יחד נצליח לחזור לשגרה. רק יחד. אנחנו עם אחד ועלינו לנהוג כך. כולנו".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן