זעזוע בנמל: שני חברי ועד התפטרו:"לא נהיה חותמת גומי ולא נמכור עובדים"

סוער בנמל אשדוד. אחרי השעייה, הכפשות במשטרה ומאבק על הסכם הרפורמה, החליטו שני חברי הוועד, אבי אבן חיים ואבישי אברמוביץ' התפטרו מהוועד ומאשימים את ההסתדרות וראשי הוועד בהאשמות חריפות: "אנחנו לא חותמת גומי ולא נהיה שותפים להסכם רפורמה כושל שאין בו הגנה אמיתית לעובדים ולא יהיה להם בטחון תעסוקתי".

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

זעזוע בוועד עובדי נמל אשדוד. שני חברי הוועד, אבי אבן חיים ואבישי אברמוביץ הגישו את התפטרותם למחזיק תיק התחבורה בהסתדרות הכללית, אבי אדרי. במכתב קשה בו הם מסבירים את הסיבות שהובילו להתפטרות שלהם מהוועד הם מאשימים את אדרי  ושאר חברי הוועד בכך ששללו מהם  את הזכות לייצג עובדים. "נישלתם אותנו מכל תפקיד בוועד" הם כותבים. "הפסקנו לקבל זימונים לוועדות השונות שהיו באחריותנו, כנציגי ציבור ונציגי הוועד. הפסקנו לקבל זימונים לדיוני הרפורמה בנמלים ולהיות שותפים בקבלת ההחלטות".

שני חברי הוועד, אבן חיים ואברמוביץ' מאשימים עוד את ההסתדרות וראשי הוועד הנוכחי בהצגת מצגי שווא בסוגיית ההשעייה שלהם. "הצגתם מצגי שווא והעליתם טענות חסרות כל שחר ובסיס בכדי להשעות אותנו מהוועד. אז החלטנו לא להמתין לתוצאות השימוע. אנחנו לא חותמת גומי ולא מתכוונים להיות שותפים לוועד שיחתום על הסכם רפורמה כושל שאין בו הגנה אמיתית לעובדים ולא יהיה להם בטחון תעסוקתי".

נמל

ובמכתב אישי ששיגר אברמוביץ' לעובדי הנמל הוא מסביר להם ומספר את מה שעבר מאז נבחר לוועד. "מהיום הראשון שנבחרתי לכהן בוועד העובדים  ראיתי לנגד עיני אך ורק את טובת העובדים. פעלתי למען המחלקה בפרט ולמען כלל הנמל  ימים כלילות. עשיתי ויתורים אישיים עצומים שעלו לי לא מעט במישור האישי והמשפחתי. באמונה שלמה, עשיתי כל שביכולתי בכדי לשמור, להגן ולקדם את האינטרסים של מחלקתנו".

אברמוביץ: "מעולם לא האמנתי שנגיע לפסים אישים מצד אותם גורמים שאמורים לשמור עליכם, עלינו.  גורמים שפוגעים בעובדים מעולים אך דמם מותר רק בגלל שדעתם שונה משל האחר.  מעולם לא האמנתי שכוחו של הכסא יותר חזק מהעתיד שלנו, של משפחתנו"

אברמוביץ אומר עוד כי "כאשר נבחרתי לוועד לא העלתי על הדעת שנגיע למצב שבו אנחנו נמצאים היום. כחלק מפעילותי בוועד העובדים אני פועל מול  גורמים שונים ומגוונים בכלל המערכת. לצערי הרב,  נתקלתי בגורמים שהדבר היחיד שמעסיק אותם זה רק טובתם האישית בלבד ולא טובת עובדי הנמל. שחור על גבי לבן, האינטרס הצר והאישי שלהם קודם לאינטרס המחלקתי והנמלי.

מעולם לא האמנתי שנגיע לפסים אישים מצד אותם גורמים שאמורים לשמור עליכם, עלינו.  גורמים שפוגעים בעובדים מעולים אך דמם מותר רק בגלל שדעתם שונה משל האחר.  מעולם לא האמנתי שכוחו של הכסא יותר חזק מהעתיד שלנו, של משפחתנו.

רבים מחברי יודעים שבמשך תקופה ארוכה פגעו בי באופן אישי. רק בגלל שלא מכרתי את עקרונותיי. פגעו בי באופן אישי  בגלל שאני עמדתי כחומה מול אותם גורמים שהחליטו לחצות את הקווים ובמקום לייצג את העובדים הם עושים יחסי ציבור לארגון עובדים ומפלגת השלטון.

הם פגעו בי באופן אישי כי אני הגנתי עליכם. עלינו. גם בימים אלה עדיין יש גורמים שעוד מנסים ללא הרף לאתר עובדים שיהיו מוכנים לפנות למשטרה לשקר ולהכפיש את שמי הטוב בכדי לפתוח לי תיק פלילי, דבר העלול לגרום לסיום עבודתי בנמל.

אני, אבישי אברמוביץ שכולכם מכירים ויודעים על כל פעולותיי למען טובת עתידנו במהלך כל השנים האחרונות. פעולות שגרמו לי בצער רב בפגיעה אישית באבי היקר שבמשך תקופה ארוכה נותק הקשר בנינו אך ורק בגללי. בגלל שבזמן האמת כמו שמצופה מחבר וועד, מנבחר ציבור , בחרתי בטובת העובדים , בטובת עתידנו, פרנסתנו ולא זנחתי את עקרונותיי.

"הם פגעו בי באופן אישי כי אני הגנתי עליכם. עלינו. גם בימים אלה עדיין יש גורמים שעוד מנסים ללא הרף לאתר עובדים שיהיו מוכנים לפנות למשטרה לשקר ולהכפיש את שמי הטוב בכדי לפתוח לי תיק פלילי, דבר העלול לגרום לסיום עבודתי בנמל"

חברים יקרים, לא יכלתי אז ואני לא יכול היום להיות שותף להסכם שעומד להיחתם.  אני יודע ולצערי גם שאר נבחרי ציבור העובדים בכלל המחלקות יודעים  שההסכם הזה לא טוב לנו.  אני לא מוכן להיות שותף להסכם שנוגד את העקרונות שהבטחתי אני ושאר נבחרי ציבור העובדים. הבטחות צריך לקיים.

למעלה משנה אני וחברי אבי אבן חיים נבחרי ציבור העובדים שקיבלו את מרב הקולות ולא גרדו את תחתית הרשימה לא מוזמנים לדיונים בידיעת הסתדרות העובדים. הם לא מסתירים דברים מאיתנו אישית הם מסתירים דברים מכולנו. 

בראשית השבוע זומנו לשימוע בבית הדין של ההסתדרות. מטרת השימוע היתה להשעות אותנו מחברות בוועד העובדים. רבותיי, הם לא משעים אותי ואת אבי, הם משעים את רוב עובדי המחלקה שבחרו אותנו ותומכים בנו לייצג אותם.

לצורך העיניין הואשמנו ב  15 סעיפים שונים ומשונים ומנותקים מהמציאות. כל הסעיפים נמחקו. פרט לסעיף 1. לייק לפוסט בפייסבוק.

כן חברים, האשימו אותנו בבית דין שלחצנו לייק בפייסבוק על פוסט שלא לטעמם.

הגנה לעובדי דור ב? בטחון תעסוקתי? פרישה לעובדי דור א? הפעלת רציף 24/25 ? לא מעניין אותם!!! לייק בפיסבוק? זה מה שמעסיק אותם!! 

חברים יקרים, עשינו כל שביכולתנו למנוע את הגזרה שעומדת להחתם בימים הקרובים. ואף

החתמנו 2 פטיציות לפיזור הוועד, אך המטרה מקדשת את האמצעים. כוחו של הכסא גובר עליו.

אחרי תקופה לא פשוטה ומחשבות רבות החלטתי  להתפטר מתפקידי בוועד העובדים. אני מודה לכל אחד ואחד ממכם. גם במי שבחר בי וגם במי שלא. זאת זכות גדולה להיות נבחר ציבור אך לצערי הרב במצב הנוכחי זה יהיה פשע עבורי לכהן בוועד. אני חוטא בעקרונות שלשמם נבחרתי.

אתם מכירים אותי היטב, כמו שהתפטרתי  בקדנציה השנייה הוכחתי לכם שהכסא כלל לא מעניין אותי. ולכן בחרתם בי שוב ברוב קולות לייצג אתכם נאמנה.

הדבר היחיד שנבחר ציבור צריך לראות לנגד עיניו זה אך ורק את טובת העובדים. כך פעלתי תמיד וכך הפעל גם בעתיד. לצערי אני לא יכול לייצג אתכם עם הצוות הקיים שנבחר לכהן בוועד. לכן,  אני מודיע על התפטרותי מוועד העובדים" מסיים אברמוביץ' את הסבריו לעובדים

בתגובה נמסר על ידי אבי אדרי מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות את הדברים הבאים:

מדובר בניסיון שקוף להתחמק מהחלטת ועדת המשמעת בעניינם. העובדות הראו מעל לכל ספק את מעורבותם בפגיעה בהסתדרות ובהתנהלותם שהיוותה קרקע פוריה להעברת עובדי נמל לארגון מתחרה. מי שטוען אחרת, לא מתפטר מוועד העובדים ומגן על צדקתו.
לצערי מדובר בחברי ועד שאיבדו את דרכם הן בייצוג עובדים והן בייצוג ההסתדרות בנמל. אנחנו נמשיך לעשות את העבודה במקצועיות ועם המון אהבה, ונביא הסכם מצוין לעובדי נמל אשדוד כפי שעשינו עם עובדי נמל חיפה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן