זכיין ׳לי קופר׳, יגאל כהן: ״עיריית אשדוד לא נותנת לסוחרים להתפרנס״

השבוע הותר לחנויות הרחוב לפתוח, אבל לחנויות במתחם ה׳סטאר סנטר׳ לא איפשרו לפתוח. פקחי העירייה קנסו חנויות ב- 5,000 שקלים ואחד מהם הוא שחקן העבר יגאל כהן, הזכיין של ׳לי קופר׳: ״נכנסה לקוחה להחליף חולצה וקנתה חולצה נוספת, איך שיצאה נכנס פקח וקיבלתי דו״ח״. עיריית אשדוד: ״החנות פתחה את העסק כאילו אין קורונה ואין הנחיות האוסרות את פתיחת העסק״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

השבוע הותר לפתוח את חנויות הרחוב. אולם  את החנויות במתחם ה׳סטאר סנטר׳ השאירו סגורות. פקחי עירייה הגיעו למתחם וקנסו חנויות. בין החנויות שנקנסו גם ״לי קופר עודפים״ בהנהלת שחקן הכדורגל לשעבר יגאל כהן. ״קיבלתי ׳מתנה׳ מעיריית אשדוד׳ 5,000 שקלים קנס״ הוא אומר בכעס. כהן דמות מוכרת באשדוד, אהוב ומוכר בעיר, כאמור כדורגלן עבר ובעל חנות הספורט המיתולוגית ״טאץ דאון״. כיום הוא מנהל חנויות של ״לי קופר עודפים״ ביניהם גם במתחם ה׳סטאר סנטר׳.

״עיריית אשדוד לא נותנת לסוחרים להתפרנס״ אומר כהן: ״העיר היחידה שעושה בעיות בארץ בעבודה זו אשדוד״, הוא אומר בצער. לדבריו החנות לא הייתה פתוחה. הייתה לקוחה אחת שבאה להחליף חולצה על הדרך קנתה עוד חולצה. בחנות היו שני עובדים שארגנו את החנות״. 120 השקלים ששילמה הלקוחה על החולצה עלו לי ביוקר כי מיד כשהקונה יצאה נכנס הפקח: ״הלקוחה יצאה מהחנות והפקח הגיע ושאל מה מוכרים. פקח כזה ביריון. אחרי זה אני הגעתי. הפקח צילם את הלקוחה ואת החנות ויאללה דו״ח של 5,000 שקלים״.

כהן מספר כי יש לו חנות נוספת במתחם ׳בילו סנטר׳ סמוך לרחובות. שם מדובר על מתחם גדול יותר עם הרבה אנשים לעומת באשדוד״. ״בבילו סנטר שוטר נכנס לחנות ורק שיש עד 4 לקוחות. שם יש סולידריות ואחווה בין הפקחים, השוטרים לבין הסוחרים. הם נותנים לסוחרים להתפרנס. אצלנו באשדוד באים כל 4 שעות מחפשים למי לתת דו״ח. באים בצורה הכי בוטה וחבל שזה ככה״.

כהן העלה פוסט על הדו״ח שקיבל בדף הפייסבוק שלו וקיבל תגובות רבות. מעט אומנם ציינו שזה המצב בתקופת קורונה, אך הרוב תמכו בכהן, עודדו וסברו שאפשר היה להסתפק באזהרה. וכך כותב דן יוניק: ״אני בטוח שעם הסבר נכון ומנומק – יבטל לך את הדו״חו ואם לא אז בית המשפט יבטל״  ומגיב ראובן רוסו: ״אני מניח שזה הנחיה מלמעלה, זה יוצר הכנסה מעולה לעירייה״. עו״ד רוית ברבי כתבה כי ״בעיריות אחרות יש הוראה ברורה לכל היותר לתת התראה. ממש חבל שזה המצב באשדוד״  עו״ד יגאל וידאל: ״שינסו לתת דו״ח כזה לבעל חנות ברובע ז׳״. גם ג׳קי מרציאנו, שהיה פקח בעירייה בעבר כתב: ״גם אחיינית שלי קיבלה דו״ח בחנות שלה בסטאר סנטר. אין התחשבות במצב?״ ועונה למרציאנו דן יוניק: ״אתה היית פקח בעבר בעיריית אשדוד. אתה בטוח לא היית נותן לו דו״ח אלא מסיים את האירוע בחיבוק ונשיקה ומבקש ממנו לסגור בצורה מכובדת״.

העירייה:  ״החנות פתחה את העסק כאילו אין קורונה״

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: ״לצערנו אנחנו נמצאים עדיין במאבק בנגיף הקורונה ועל כולנו להמשיך ולמלא אחר הנחיות הממשלה ומשרד הבריאות. לעת הזאת, למרות ההקלות בסגר, יש עדיין הגבלות על מתחמי מסחר וקניונים ועל הרשויות המקומיות לאכוף עמידה בהנחיות.שלשום, מפקחי העירייה סיירו במתחם הסטאר סנטר כבדרך שגרה. החנויות היו סגורות למעט אלה אשר עסקו בפעילות בתוך החנות. לעומת זאת, החנות שציינת בשאלתך פתחה את העסק כאילו אין קורונה ואין הנחיות האוסרות את פתיחת העסק, וביצעה בפועל מכירה ללקוחות. מנהל המחלקה בעצמו נכח במקום ויש בידי המפקחים תיעוד על מכירה ללקוחות, בניגוד להנחיות.עם כל הצער וגילויי האמפתיה כלפי בעלי העסקים אשר נקלעו למשבר כלכלי בעקבות הקורונה, מחלקת הפיקוח כמו גם השיטור העירוני וכל גורמי האכיפה, נדרשים למלא את תפקידם ולבצע אכיפה כנגד כל מי שמפר את ההנחיות ומסכן את הציבור. הדברים אמורים לגבי כל ההגבלות בהנחיות ובהן: מניעת התקהלויות בבתי עסק מורשים וסגירת בתי עסק האסורים בפתיחה. העובדה שבמהלך השבוע ניתנו רק 10 קנסות באשדוד, מלמדת על בעלי העסקים הנשמעים להנחיות ולא פותחים את עסקיהם ללקוחות, עם כל הקושי הכלכלי ומשמעויותיו.זו הזדמנות לשוב ולבקש מהציבור ומבעלי העסקים: אנא, שימרו על ההנחיות והימנעו מקנסות מיותרים״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן