זייף מטבעות 5 שקלים וישלם 90,000 שקלים לבנק ישראל

תושב אשדוד, אליהו במברון שהורשע אשתקד בזיוף מטבעות של 5 שקלים, ישלם לבנק 90,000 שקלים לבנק ישראל. במברון נתבע על ידי בנק ישראל בגין הפרת זכויות יוצרים, לאחר שהורשע בזיוף המטבעות ונידון למאסר

צילום: בנק ישראל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, נתן ביום ראשון השבוע תוקף של פסק דין להסכם פשרה לתביעה תקדימית שהגישה פרקליטות מחוז דרום (אזרחי) בשם בנק ישראל, במסגרתו ישלם הנתבע, אליהו במברון כבן 60 מאשדוד סך של 90,000 שקלים בגין הנזקים שנגרמו לבנק עקב הפרת זכויות יוצרים.
התביעה האזרחית, הוגשה במאי אשתקד, לאחר שחודשיים קודם הורשע במברון בהליך פלילי במסגרת הסדר טיעון בה הודה בעבירות של זיוף מטבע. השופט דניאל בן טלילה גזר עליו 22 חודשי מאסר בפועל. את התביעה האזרחית שהוגשה באמצעות עוה"ד אנטוניוס מרשי וריקי חדד לנקרי מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי), בליווי היחידה לאכיפה אזרחית, פרקליטות מחוז דרום (פלילי), משטרת ישראל ובנק ישראל, עמדה על סך חצי מיליון שקלים, אך לאחר הסכם הפשרה בין הצדדים הוא ישלם 90,000 שקלים. השופט ישראל פבלו אקסלרד קיבל את הפשרה ונתן לה תוקף של פסק דין. בפשרה נקבע עוד כי אי עמידה בתשלום, תזכה את התובע, (הבנק ) בקבלת פסק דין של סך 180,000 שקלים.
כזכור, הפרשה החלה בינואר 2018 כשהמשטרה חשפה, מעבדה לזיוף מטבעות כסף אותה הקים, במברון, חרט במקצועו, בעיר ערד. הוא רכש מכונות וציוד מקצועיים בתורכיה, לצורך הטבעת המטבעות החלקים וזיופם למטבעות 5 שקלים, ושכר שטח במפעל בערד, בו הקים פס ייצור לייצור מטבעות 5 שקלים מזויפים, הכל במטרה לסחור בהם. זיוף המטבעות נעשה באיכות מעולה, כך שגם מכונות הבדיקה של בנק ישראל לא זיהו שמדובר במטבעות מזויפים.
הוא נתפס על ידי המשטרה כשברשותו 2,270 מטבעות מזויפים שהיו זהים למטבעות 5 שקלים מקוריים של בנק ישראל. המשטרה תפסה ברשותו גם מטבעות חלקים מוכנים לזיוף.

הפרקליטות: "נתמיד לאכוף והתריע מלפגוע בזכויות הבנק"

הפרקליטות הגיבה לאחר פסק הדין: "הפרקליטות רואה חשיבות רבה בשימוש בכלים אזרחיים כמשלימים להליך הליבה הפלילי, לצורך הגנה על קשת האינטרסים בגין הפשעים שמבוצעים כלפי בנק ישראל והמדינה. רשויות אכיפת החוק יתמידו בשימוש בכלים אלה במקרים דומים בעתיד, בכדי לאכוף ולהרתיע גורמים מלפגוע בזכויות היוצרים של הבנק."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן