זוכה מדקירות שכניו ויישלח למחלקה סגורה

בית המשפט זיכה מחמת אי שפיות את אלכסיי אפטוב, שדקר את שכניו לפני כשנה וחצי בביתם. תחת זאת הוא נשלח לאישפוז כפוי במחלקה סגורה ל-20 שנה. "הוא לא יישא באחריות פלילית למעשים” קבע בית המשפט

צילום: בני הזוג שהותקפו
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כשנה ושלושה חודשים אחרי ליל האימה ברחוב הרב קוק באשדוד, כשאחד השכנים ניסה לדקור בסכין את שכניו, החליט בית המשפט לזכותו מחמת אי שפיות ושלח אותו לאשפוז במחלקה סגורה.
נגד אלכסיי אפטוב הוגש כתב אישום ובו הואשם כי בשעות הלילה המאוחרות של ה-17.2.19 דפק על דלתם של בני הזוג גבריאלה ואלכס אקימז’נוב,  זוג צעיר שרק עבר להתגורר בדירה מעליו, ודרש מהם לפתוח את הדלת. הם סירבו, ואז, כך נטען, הוא טיפס אל חלון דירתם ופרץ פנימה ודקר את בני הזוג בסכין גדולה.
זה קרה לפנות בוקר. הצעיר אלכסיי שמתגורר בקומה השלישית ברחוב הרב קוק, מתעורר משנתו ועולה לדירת שכניו בקומה הרביעית. מעדויות בני הזוג שמתגוררים בדירה, אליה עברו רק לפני שבועיים, הם שמעו דפיקות חזקות וצלצולים בדלת וקריאות שייפתחו. 'הדוקר צלצל בפעמון, ואמר תפתחו לי או שאני נכנס' שחזרה האישה גבריאלה. בשלב זה גבריאלה ובעלה חוזרים לחדר השינה, הם לא ידעו שבאותו הרגע השכן עלה באמצעות סולם לגג הבניין והשתלשל לכיוון סלון ביתם. 'הוא נכנס ישר עם סכין, ניסה לדקור את שנינו, ובעלי הגן עלי' סיפרו בכתבה ב"השבוע באשדוד" באותה עת.

גבריאלה ובעלה שנדקר בכל חלקי גופו באורח קשה, מצליחים להימלט מהדירה. כשבעלה שותת דם יורדת עימו גבריאלה 4 קומות, חוצים את הרחוב ונכנסים לבניין מגורים לא רחוק. הם מתחילים לדפוק על דלתות הדירות, זועקים לעזרה וסיוע אבל איש לא פותח. כך הם עולים עד הקומה הרביעית מפחד שמא אלכסיי רודף אחריהם. הם מגיעים אל דלת ביתה של אנה פליונוב, אם לשני ילדים קטנים. כשהיא שומעת את צרחות האישה היא מבינה שהיא חייבת לפתוח לסייע למרות הפחד הגדול. ' שמעתי את הצעקות, את הדפיקות על כל הדלתות. שמעתי בחורה צורחת לעזרה, צעקה שיעזרו לה. אנשים פחדו לפתוח, גם אני פחדתי. אבל פתחתי כי ידעתי שמישהו זקוק לעזרה' , שיחזרה מאוחר יותר אנה.

השופט יובל ליבדרו


לאחר שהוזעקו למקום כוחות המשטרה ומד"א, השוטרים איתרו את השכן אלכסיי בביתו מתחבא מאחורי המקרר. למראה השוטרים הוא החל לתקוף אותם, פוצע אחד מהם ונורה. הוא מפונה במצב קשה לבית החולים, כך גם בעלה של גבריאלה. לאחר מספר פעולות מצילות חיים ב׳אסותא׳, מתייצב מצבו של הבעל, שסבל מדקירות מרובות בכל חלקי גופו״.

במקום כלא למחלקה סגורה

לפני כשלושה שבועות החליט בית המשפט לזכות את אפטוב מחמת אי שפיות. שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יובל ליבדרו קבע כי אפטוב ביצע את המיוחס לו בכתב האישום. "אולם, בשל תחולתו של סייג אי שפיות הדעת קבעתי שהוא לא יישא באחריות פלילית למעשים”.
חוות דעת של הפסיכיאטר המחוזי קבעה שאפטוב לא במצב פסיכוטי ולא נתן המלצה חד משמעית להמשך הטיפול. אי לכך עתרה הסנגוריה הציבורית שייצגה את אפטוב כי יישלח לטיפול מרפאתי ומנגד עתרה הפרקליטות לצו אשפוז. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות ושלח את אפטוב למחלקה הסגורה למשך הזמן המירבי 20 שנה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן