זוכה אופנוען שדרס למוות לוחם מג״ב

השופט יואל עדן החליט לזכות מחמת הספק את רפאל עזריאל מעבירת המתה בקלות דעת את לוחם משמר הגבול אבי עייאש ז״ל, אך הרשיע אותו בעבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית, נהיגה ללא רישיון תקף, מהירות גבוהה, אי ציות לאור שבתמרור, ונהיגה ללא ביטוח חובה תקף. הטיעונים לעונש יתקיימו בדצמבר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

״החלטתי לזכות את הנאשם, מחמת הספק, מביצוע עבירה של המתה בקלות דעת״, כך פתח שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע את הכרעת הדין נגד רפאל עזריאל מאשדוד אשר דרס למוות אשתקד את אבי עייאש ז״ל. השופט עדן הרשיע את עזריאל בשאר העבירות בכתב האישום: גרימת מוות בנהיגה רשלנית, נהיגה ללא רישיון תקף, מהירות גבוהה, אי ציות לאור שבתמרור, ונהיגה ללא ביטוח חובה תקף.

מהכרעת הדין עולה כי התאונה הקטלנית התרחשה ב- 10‪.8‪.19 בשעה 22:30. עזריאל נהג באופנוע מסוג ׳ימאהה׳ בשדרות הרצל לכיוון הצומת עם רחוב עובד בן עמי. בכתב האישום נטען כי עזריאל ״נהג באופנוע כשמעולם לא הוציא רישיון נהיגה לרכב מסוג זה ומבלי שיש לו ביטוח חובה תקף״. עוד נטען כי כשהגיע לצומת נהג במהירות של 102 קמ״ש, כאשר האור ברמזור לכיוון נסיעתו החל להתחלף לאור אדום וחצה את הצומת ישר להמשך הכביש שבשדרות הרצל בהיות האור שברמזור בצבע צהוב המתחלף לאדום. כן נטען שאבי עייאש ז״ל חצה ברגל את הכביש שבשדרות הרצל בסמוך למעבר חצייה משמאל לימין, כשברמזור לכיוונו מופיע אור אדום להולכי רגל ונפגע מהאופנוע.

על פי כתב האישום, באמצעות  בא כוח הפרקליטות עו״ד אבי ביטון, ״במעשיו עזריאל נהג בפזיזות וגרם להמתה בקלות דעת, בהיותו נוטל סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימת התוצאות האמורות״. מנגד טען עזריאל להגנתו באמצעות עו״ד אשר הראל בין היתר, כי הוא אכן באופנוע בזמן התאונה וכי היה לו רישיון לאופנוע עד 125 סמ״ק, ואילו הוא נהג באופנוע מסוג אחר וכי נהג ללא רישיון תקף. כן טען כי נהג באופנועו לצומת, אך כפר במהירות המיוחסת לו וכי נכנס לצומת באור ירוק. כן כפר במיוחס לו נהיגה בפזיזות ובעבירת המתת עייאש בקלות דעת, בהיותו נוטל סיכון בלתי סביר.

השופט עדן דחה את טענות ההגנה וקבע כי ״הגורם לתאונה הוא התנהגות של נהג האופנוע אשר נסע במהירות מופרזת פי 2 ויותר גדולה מהמותרת, נהג באופנוע כאשר מעולם לא הוציא רישיון נהיגה מתאים לסוג הרכב, נהג ללא ביטוח חובה, נהג בחוסר זהירות, נכנס לצומת כאשר ברמזור אור צהוב גרם למוות של הולך רגל וגרם לנזק לרכוש״, אולם הוסיף כי ״כמו כן אני קובע שלהולך רגל יש חלק בגרימת התאונה כי הוא חצה את הנתיב שלא במעבר חצייה למרות שבקרבת מקום במרחק של כ- 12 מטר יש מעבר חצייה מרומזר, הוא חצה כאשר באותו רמזור להולכי רגל בכיוון הליכתו יש אור אדום ברמזור, הוא חצה את הכביש באלכסון שמאלה״.

לגבי עבירת המתה בקלות דעת, שכאמור זיכה השופט עדן מחמת הספק בנימוק כי ״היסוד הנפשי של קלות דעת מעמיד דרישה של מודעות ומנגד כאשר מדובר ברשלנות, המשמעות היא העדר מודעות. וכי מכלול הנסיבות מעיד על נהיגה ברשלנות אך ״לאחר בחינת מכלול הנסיבות, מסקנתי הינה כי קיים ספק ביחס להתקיימות היסוד הנפשי הנדרש בעבירה של המתה בקלות דעת״. הטיעונים לעונש יתקיימו ב- 29‪.12‪.20.

המתין לידידה ונדרס

בכתבה על התאונה נכתב על האובדן הגדול של אבי עייאש, כי אבי המתין על המדרכה לידידה וכאשר חצה לקראתה נפגע על ידי האופנוע, נפצע אנוש והובהל לבית החולים ׳אסותא׳, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. ״סמל שני אבי (נמרוד) עייאש היה רק בן 19 במותו. בנם של אלינור ומשה, מנופאי בנמל אשדוד. הוא גדל באשדוד והיה אהוב ומוכר. אבי למד בישיבה בנתיבות ומשם עבר ללמוד ב'עמל' במגמת ספרות. במוצאי שבת כאמור, הוא המתין בשדרות הרצל פינת בן עמי לידידה ושם התרחשה התאונה הטראגית.

10 חודשים לפני שנהרג, התגייס אבי למשמר הגבול ונאלץ להפסיק את הטירונות בשל נסיבות בריאותיות, אך לא ויתר והיה אמור לצאת ולהמשיך את הכשרתו כלוחם. תחת זאת, למרבה הצער, הוא לא הספיק להגשים את חלומו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן