זוג מאשדוד זכה לפיצוי של כ- 330,000 שקלים בעקבות איחור במסירת דירה מקבלן

עו"ד יניב אהרון הגיש תביעה כספית לבית המשפט בסך של 532,550 ₪ בגין ליקויי בנייה, פגמים, אי התאמה בממכר, איחור במועד מסירת החזקה של הדירה, ועוגמת נפש שנגרמה להם בשל התנהגותה של החברה

עו"ד יניב אהרון. הצליח בתביעה.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

למשרדו של עורך הדין יניב אהרון ניגשו בני זוג נשואים מאשדוד, וסיפרו כי רכשו דירה מקבלן  ידוע בעיר בהסכם מכר לצורך רכישת דירה בת ארבעה חדרים, במסגרת תמ"א 38.

מתברר כי לפני שחתמו בני הזוג על ההסכם, הציג להם הקבלן את תשריט הדירה על הנייר והבטיח דירה בשטח ש כ- 100 מ"ר עם שתי מרפסות בגודל של 32.65 מ"ר ונוף לים.

במעמד המסירה, הזוג נדהם לגלות כי הדירה שנמסרה להם הייתה קטנה במידותיה מאלה שצוינו בהסכם המכר והמפרט הטכני. הסיבה לכך הייתה למעשה, מן הטעם העיקרי שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה לא אישרה את התוכניות שהוגשו לאישורה על ידי אותה החברה והקטינה באופן משמעותי את שטח המרפסות.

עו"ד יניב אהרון הגיש בשם הזוג תביעה כספית לבית המשפט בסך של 532,550 ₪ בגין ליקויי בנייה, פגמים, אי התאמה בממכר, איחור במועד מסירת החזקה של הדירה, ועוגמת נפש שנגרמה להם בשל התנהגותה של החברה. 

החברה טענה כי הזוג אינם זכאים לפיצוי בגין הליקויים הנטענים אלא לכל היותר לתיקונם על ידי החברה, והתוכניות עליהן חתמו הצדדים במעמד חתימת הסכם הכר לא היו תוכניות מאושרות וסופיות מכיוון שטרם התקבל היתר בנייה.

בשם הזוג נטען כי לחברה עמד זמן רב לביצוע התיקונים בדירה, ואלה נמנעו מלבצע אותם וכן כי במעמד החתימה על ההסכם, החברה ידעה או לכל הפחות הייתה צריכה לדעת שלא ניתן למכור את הדירה על פני השטח שצוין בהסכם המכר מכיוון שהועדה המקומית לתכנון ובנייה קיבלה את ההתנגדויות לגבי שטח המרפסות החורגות מקו הבניין כשבעה חודשים לפני חתימת הסכם המכר.

השופט לא התרשם כי החברה עשתה פעולות ברורות על מנת להבהיר לקונים, ובפרט לזוג, כי תיתכן חריגת בנייה בשטח הדירה והמרפסות. כמו כן, השופט התרשם כי היה לחברה שהות מספקת להיערך לביצוע התיקונים ולא עשתה כן והטענה כי ביצוע שינויים אלה הוא שגרם לאיחור, אינו מתקבל על הדעת.

בפסק הדין שהתקבל קבע השופט כי "לאחר בחינת טענות הצדדים וחומר הראיות ובשים לב לקביעות שנעשו בהחלטה זו, מצאתי לנכון לקבל את טענות התובעים לפיהן התנהגותה של הנתבעת בעניין המצג שעשתה כלפיהם לגבי שטח הדירה במסגרת הסכם המכר והמפרט הטכני, מסירת דירה קטנה בשטחה מזה שצוין בהסכם המכר והמפרט הטכני, ומסירת החזקה בדירה באיחור, עולה לכדי הפרה יסודית של ההסכם."

כמו כן, השופט קבע כי יש מקום לפיצויים בגין איחור במסירה עפ"י חוק המכר. וכן פיצוי בגין עוגמת נפש, בשים לב להתנהלותה של החברה בגין אי תיקון הליקויים בתוך פרק זמן סביר, הטעיית הזוג לגבי שטח הדירה ומסירת הדירה באיחור ניכר.

לבסוף פסק בית המשפט לטובת לקוחותיו של עורך הדין יניב אהרון פיצוי חסר תקדים בסך של כ- 326,588 ש"ח.

משרדו של עורך הדין יניב אהרון שייצג את הזוג נמצא באשדוד רח' הבנים 14.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן