זה קווין דוראנט? לא, זה סקוט דורנד

מכבי אשדוד הפסידה במשחק פתיחת הליגה הלאומית בתוצאה 70-74 להוד השרון. עוד לפני ההפסד, דורנד סקוט שוחח עם כתבינו וסיפר על האווירה בקבוצה בימים אלה: "הכימיה בינינו טובה ובגלל זה הקבוצה טובה"

צילום: עמוד הפייסבוק של מכבי אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פתיחה לא טובה לעונה למכבי אשדוד, שאירחה ביום שלישי בערב השבוע באולם 'הקריה' (ללא קהל), את מכבי הוד השרון. האורחת הייתה מרוכזת יותר וברחה במחצית הראשונה ליתרון דו ספרתי. אשדוד הצליחה לחזור לעניינים במחצית השנייה, אך זה לא הספיק. לא לפתיחה כזו פיללו במכבי אשדוד, אך ברור לכל, כי צריך לתת לסגל החדש זמן להתגבש.

הקלע המוביל של אשדוד, כמו במשחק ההפסד בגביע המדינה לאלופה, מכבי ת"א, היה ה'גארד' דורנד סקוט, שסיים עם 15 נקודות באחוזים בינוניים. בראיון מיוחד ל"השבוע באשדוד", סיפר לנו סקוט בן ה-30, שמסתמן כשחקן הבכיר של הקבוצה, על החיים באשדוד ("חופים נהדרים"), על מעמדו בקבוצה ("לא חושב שאני הגו-טו-גאי") על החברות עם כוכב ה-NBA קמבה ווקר ("לימד אותי מלא דברים"), על תרומתו לקהילת הכדורסל ("מנסה לעזור לשחקנים צעירים בפן המנטלי") ועוד.

מה ההתרשמות שלך מהעיר אשדוד?

"זאת עיר נחמדה מאוד. כרגע יש קורונה אז אין הרבה מה לעשות. אבל אני גר ליד הים ויש פה חופים נהדרים. גם האנשים פה נהדרים. זאת הפעם השלישית שלי בישראל, אז ככה שאני מכיר את זה".

שיחקת עם קמבה ווקר בתיכון 'רייס הארלם'. תספר עליו קצת בבקשה.

"כן. כולם מכירים את קמבה ווקר מהבוסטון 'סלטיקס'. קמבה הוא חבר טוב שלי ואנחנו בקשר עד היום. לשחק איתו הרגיש לי כמו לשחק עם אחי הגדול והמועדף. הוא לימד אותי מלא דברים בכדורסל".

מה למדת במכללה ובמה אתה עוד עוסק חוץ מלשחק כדורסל?

"למדתי שיווק ועסקים במכללה בניו יורק. הלימודים היו קשים עבורי וזאת הייתה משימה קשה לסיים. בימים אלה אני מנסה להקים כל מיני עסקים, כי אני יודע שכדורסל לא ימשך לעד. אני עוסק בפיתוח אפליקציות. בנוסף, אני עוזר לשחקנים נוספים בתחומים המנטליים ומנסה להעניק להם מהניסיון שלי."

מה הן המטרות שלכם העונה?

"לזכות באליפות וזאת המטרה הברורה והיחידה! לא פחות מזה. חשוב לנו להיות ממוקדים ולנצח משחק אחרי משחק".

איך היה לך לככב נגד מכבי ולקלוע 29 נקודות?

"למשחק נגד מכבי ת"א בגביע המדינה הגענו מהליגה השנייה. אני גם החלמתי מפציעה שסחבתי מהעונה שעברה ובשל כך בחרתי לרדת לליגה השנייה. שיחקתי בעבר נגד קבוצות 'יורוליג', השתתפתי ב'יול"ב קאפ' ובשל כך אני מנוסה ויודע לשחק נגד קבוצות כאלה. החברים שלי לקבוצה עזרו לי להגיע ל-29 נקודות. דולב, טיישון, ליש וכולם שיחקו הגנה ומסרו לי את הכדור".

האם אתה רואה את עצמך כ-'גוטוגאי' של הקבוצה?

"לא חושב שאני ה-גו טו גאי'. הקבוצה שלנו טובה וכולם משחקים טוב. יהיו משחקים שטיישון יקלע מעל 20 וגם עבדוללאי יקלע מעל 20 וגם אני. אני כאן כדי לעזור להוביל את החבר'ה הצעירים שלנו. הכימיה בינינו טובה ובגלל זה הקבוצה טובה".

מה רמת הכדורסל בישראל, בהשוואה לליגות אחרות באירופה?

"הליגה הראשונה בישראל הרבה יותר טובה מהליגה השנייה. בהשוואה למדינות אחרות זה שונה. הרבה תלוי ברמת הכישרון של השחקן המקומי. הליגות בספרד, איטליה, גרמניה וטורקיה הן ממש טובות. אבל גם בישראל הליגה טובה מאוד. יש קבוצות גדולות כמו ירושלים ומכבי".

תספר לנו בקצרה על חווית ה-NBA שלך.

"שיחקתי תקופה קצרה בממפיס 'גריזליס'. התחלתי איתם את העונה ואז שלחו אותי לג'י ליג. משם החלטתי לצאת לאירופה. הייתה חוויה גדולה לשחק ב-NBA, לצד שחקנים גדולים כמו טייריק אוואנס ומארק גאסול".

לסיום, מה השיא שלך?

"עדיין לא הגעתי אליו". 

הפנים קדימה

למרות ההפסד, אל למכבי אשדוד ליפול למרה שחורה. זאת עדיין אותה קבוצה שמתחה את מכבי ת"א בסיבוב הראשון של גביע המדינה, לפני קצת יותר משבוע. למאמן עופר רחימי יש סגל טוב, אשר התחושה היא כי הוא מחובר והציפייה היא ככל שהעונה תתקדם, הוא ישתפר ויתקדם, בתקווה שיגיע לשלבי ההכרעה של העונה במצב אופטימלי.

עד ששלבי ה'פלייאוף' יגיעו, מכבי אשדוד צריכה להתכונן לקרבות קשים, בליגה בה יש הרבה שחקנים ישראלים תוססים ורעבים להצלחה. מתוקף היותה פייבוריטית כמעט בכל משחק, תצטרך אשדוד להביא אנרגיות נוספות, כי כישרון בלבד לא יספיק. הנהלת הקבוצה והשחקנים סומכים על עופר רחימי ועל הניסיון שלו, לצלוח את המכשולים והאתגרים שטומנת בחובה הליגה הלאומית, הרחוקה מאור הזרקורים של ליגת העל. המשוכה הבאה של מכבי אשדוד תגיע ביום שלישי הקרוב, כאשר החבורה של רחימי תצא למשחק חוץ קשה מול הפועל רמת השרון, שהביסה במשחק חוץ את אליצור נתניה במחזור הראשון. הפסד ירחיק את אשדוד מהצמרת בשלב מוקדם של העונה, מה שהופך את המשחק הקרוב לבעל חשיבות רבה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן