זאב הים האשדודי

מדור הספורט של אשדוד10 ממשיך לתת במה לענפי המים הפתוחים. והשבוע ראיון עם זאב דויד ("מה שמיוחד באשדוד, זה יש לנו שבירות טובות של גלים"), גולש ותיק, שכמו עוד הרבה גולשים, נהנה מהגלים שיוצר בחורף האשדודי

צילום: יוסי אסרף וירון קליין
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ממשיכים להעלות על נס את ענפי המים הפתוחים. דווקא כשהחורף בשיאו, קהילת הגולשים באשדוד מתרגשת ונהנת. השבוע שוחחנו עם זאב דויד (40), גולש מזה כ-25 שנה. דויד תיאר לנו את תהליך ההתאהבות שלו בענף הגלישה (" שירטט לנו באדיבות את החופים המועדפים עליו באשדוד ("הקשתות, כי הוא מוגן בחורף") וסיפר לנו על הייחודיות שלהם ועל הדרך, גם  החמיא לקהילת הגולשים באשדוד ("הכי מגובשת בארץ").

ש. שלום זאב. ספר לנו על עצמך בבקשה ועל הקשר שלך לענף הגלישה

"גולש מגיל 15. כ-25 שנה.הייתי פעם שייט במועדון 'זבולון' אצל סילבן ואייל הותיקים. היינו מתחרים בתחרויות ארציות, אבל תמיד הייתי רואה את הגולשים עולים מהחוף וזה תמיד עשה לי פרפרים. הייתי מקנא. הייתי אומר 'ככה אני רוצה להיות'. וככה זה התגלגל. המדריך שלי גם היה גולש והוא מכר לי את הגלשן שלו. עוד חבר מהמועדון היה גולש ומשם הדרך התגלגלה. הגעתי לרמה שהיום כבר יש לי חנות גלישה בהרצליה ואני ממש עוסק בזה".

השתתפת בתחרויות מקצועיות?

"השתתפתי בתחרויות בארץ. בהתחלה זה התחיל מתחרויות מקומיות. תחרויות ארציות. ההישג הכי גדול שלי היה בשנת 2011, שזכיתי במקום הראשון בתחרות ישראל ב'לונג-בורד', שזה גלשנים ארוכים יותר. באותה תקופה זכיתי גם באיש הברזל. זאת תחרות שמשלבת כמה קטגוריות. גם 'סאפ', גם שורט בורד וגם לונג בורד. 3 קטגוריות".

מתי מומלץ לגלוש?

"בים בארץ זה בא בתקופות של גלים. עכשיו אנחנו כבר ביום השביעי ברציפות של גלים, בעקבות הסערה שהייתה. יש רצף של גלים. גם בקיץ היה לנו איזה חודש של גלים בלי הפסקה. זה תקופות. לא תמיד זה קורה."

מה מיוחד בחופי אשדוד?

"מה שמיוחד בחופים באשדוד, זה שיש לנו כמה שבירות טובות של גלים. יש לנו את השובר של הנמל, שזה הגל הכי טוב. יש לנו את חוף הקשתות. בצד הצפוני של המרינה שהוא מוגן מרוחות וסערות, שזה שובר את הרוח ובעצם מאפשר לגלוש שם גם בסערות גדולות. יש לנו גם את חוף גיל. שזה גם חוף טוב. ויש לנו הרבה שבירות גלים על הדרך. באזורים שיש יותר חול. החול נערם בקרקעית, אז הגל נשבר בצורה טובה יותר. יש לנו את מיעמי, חוף העיגולים. המצודה. חוף הקשתות הוא המועדף עכשיו כי הוא מוגן בחורף, אבל אני גולש מול הבית שלי בנחל. ליד השובר."

מה אתה יכול לספר על קהילת הגולשים באשדוד?

"אחת המגובשות בארץ. יש פה גם את העמותה לקידום הגלישה, שהייתי הרבה שנים פעיל בה. עכשיו עובדים על התחרות השנתית לזכרו של גיל שניאור ז"ל, שהיה חבר שלנו."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן