ורד צרפתי סגנית נשיא בוני הארץ: הממשלה העמיקה את משבר הדיור

"פעילות הממשלה בשנים האחרונות הגדילה את הביקוש והקטינה את היצע הדירות" כך אמרה עו"ד ורד צרפתי זבולון, סגנית נשיא ארגון בוני הארץ ויו"ר ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה בוועידת הנדל"ן הלאומי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לדברי עו"ד צרפתי, הממשלה הגדילה הביקוש  באמצעות תוכניות "מחיר למשתכן",  "מחיר מופחת" ו"מחיר מטרה" וכאשר בכל שנה נרשם גידול של 65 אלף משקי בית חדשים, בגלל  התוכניות שיזמה הממשלה, נוצר ביקוש ל-80 אלף יחידות דיור חדשות. 

עו"ד ורד צרפתי זבולון יו"ר ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה: "לצד הגדלת הביקוש, לצערנו הרב , הממשלה לא טיפלה בצד העצה שנמצא באחריותה הבלעדית. הממשלה אחראית לשלבי תכנון תוכניות בניין עיר ולוותמ"לים בסדר גודל של 140 אלף בכל שנה, כאשר בשנה האחרונה תוכננה בנייה של 90 אלף יחידות דיור  בלבד. המדינה תכננה לשווק בשנה היוצאת 50 אלף יחידות דיור, אך בפועל שווקו בין  20 ל-25 יחידת דיור בלבד".  

לדבריה מדובר בנתון דרמטי בהשפעתו על מחירי הדיור. גם היתרי הבנייה שהם באחריות המדינה באמצעות הרשויות המקומיות, מאיטים עוד יותר את היכולת לבנות דירות חדשות. אם בעבר לקבלן לקח שנה עד שנה וחצי להוצאת היתר בנייה מהרשות המקומית, כיום זה לוקח שלוש שנים ואף יותר.

עו"ד צרפתי: "כל הגורמים שציינתי פוגעים בהיצע ומקטינים בצורה דרמטית את מספר יחידות הדיור המוצעים למכירה לרוכשים.  חשוב לזכור כי אנו גוררים מהעבר פער של בכ-100 אלף יחידות דיור חדשות, כאשר מידי שנה  הפער הזה הולך וגדל. מדובר בביקוש אמיתי של משקי בית שרוצים לרכוש דירות, כאשר הביקוש גובר משמעותית על ההיצע". 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן