ועדת מלח בצל הקורונה

ביום רביעי האחרון התכנסה ועדת מל"ח לישיבתה השלישית מתחילת השנה, כאשר עיקר סדר יומה עסק בנגיף הקורונה. בישיבה נטלו חלק ראש העיר וסגניו, חברי מועצת העיר ומנכ"ל העירייה, מפקד נפת אשדוד, נציגי פקע"ר, המשטרה, כב"ה, מד"א וזק"א, ראשי המכלולים, נציגי חברות עירוניות, נושאי תפקידים בחירום, אנשי אגף הביטחון וקב"ט העירייה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

את ישיבת ועדת מל"ח מס' 3 שהתקיימה ביום רביעי האחרון, תוך שמירת מרחק ועטיית מסכות, פתח ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי כשהוא מייחד את הישיבה לנושא הקורונה. "לשמחתנו יש כתובת אחת לנושא הקורונה ולכל המערך – פרופסור גמזו" אמר וציין את חשיבות מינויו של פרויקטור לאומי שיעמוד בראש "גוף המתכלל את המערך ויתרום רבות למאבק בנגיף הקורונה".

הבשורה הגדולה של ממונה לאומי אשר יעמוד בראש התכנית שזכתה לכינוי "מגן ישראל", הוצגה ע"י פרופ' רוני גמזו במסיבת עיתונאים מתוקשרת ממנה עולים כמה עקרונות חדשים אותם הדגיש ראש העיר בישיבת הועדה. "למעשה אנו רואים חוזה חדש עם הציבור והחזרת האמון של הציבור במערכת" אמר ד"ר לסרי בהתייחסו לתכנית והדגיש את חשיבות העניין אשר יסייע בארגון המידע והעברתו בצורה ברורה ומתאומת. "מעתה יהיה מוקד אחד שירכז את המידע לציבור" אמר.

ד"ר לסרי ציין כי על פי התכנית החדשה, המאבק בקטיעת שרשרת ההדבקה תבוצע באמצעים הבאים: הגברת מערכי הבדיקה כך שתהיינה מקיפות ומהירות יותר, מעורבות פעילה של הצבא בביצוע תחקירים אפדימיולוגים וסיוע למערך האזרחי. ליווי של פקע"ר ושת"פ הדוק עם המשטרה והמנהיגות המקומית שכבר זוכים לשבחים על התפקוד באשדוד. ב"מגן ישראל" הושם דגש מיוחד על פעילותן של הרשויות המקומיות וראש העיר מברך על כך ומציין כי בידי הרשות המקומית נצבר הרבה מאוד ניסיון ויכולות שמעמידים אותן בעמדת יתרון מול התושבים, ומביע תקווה כי תתקיים רביזיה מהירה לתו"ל כך שהתכניות והביצוע יהיו תואמים לתכנית של פרופסור גמזו.

מפקד נפת לכיש אל"מ אזואלוס מרקו, הצטרף לעמדת ראש העיר וציין כי "הרשות היא לבנת היסוד של התכנית ואין משיהו שיכול לעשות זאת טוב יותר מראש העיר ואנשיו". אזואלוס דיבר על האחריות האזרחית המתבקשת בשעה זו ועל המשמעויות החשובות שיש למערכי ההסברה, הפיקוח והביקורות בשטח והמשימות שפקע"ר לקחו על עצמם בתחום הסיוע האזרחי.

התייחסויות נוספות נגעו בתיאום העבודה המשותפת בין כל גורמי האכיפה, כדוגמת ביצוע סיורי "תו סגול", ביצוע הדרכות להסמכת פקחים, ושימת דגש על הסברה והכלה תוך גילויי סובלנות וסבלנות במרחב הציבורי. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן