וואן העיר בסין בו פרצה המגיפה היא תאומה לאשדוד. משלחת משם ביטלה ביקור באשדוד

העיר 'וואהן' הינה "עיר תאומה" לאשדוד ומשלחת תיירים מהעיר הייתה אמורה להגיע לישראל לביקור באשדוד,. לאור התפרצות המגיפה הוחלט לבטל את הביקור

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

למעלה מ-11 מיליון בני אדם גרים בוואהן והיא נחשבת למרכז התעשייה והמסחר החשוב ביותר במרכז סין. הווירוס לא היה מוכר לעולם הרפואי עד לשבועות האחרונים, ומוצאו כנראה בשוק העירוני שבו סחרו בבעלי חיים באופן בלתי חוקי. בין השאר נמכרו שם דגים, עופות ועטלפים. תחילה נראה היה שהנגיף עובר רק מבעלי חיים לבני אדם, אולם השבוע התברר כי הוא מסוגל לעבור גם מאדם לאדם – למשל בהתעטשות, בשיעול או ביחסי מין.

העיר 'וואהן' הינה "עיר תאומה" לאשדוד ובמסגרת יחסים אלו, משלחת תיירים סינית מהעיר הייתה אמורה להגיע לישראל לביקור באשדוד, אלא שלאור התפרצות המגיפה הוחלט לבטל את הביקור המדובר.

ממשרד הבריאות נמסר כי לא קיימת אינדיקציה לכך שישנם ישראלים ששוהים בימים אלו בעיר: "לא ידוע לנו על ישראלי שנמצא בווהאן, אך ההערכה היא שההידבקות בנגיף נעשית במעבר מבעלי חיים, אך יש עדות גם להידבקות בין בני אדם". משרד הבריאות עומד על קשר עם ארגון הבריאות העולמי, המרכז הלאומי לבקרת מחלות בארצות הברית והמרכז האירופאי לבקרת מחלות.

המלצות משרד הבריאות הצפויות לנוסעים לאיזור ווהאן לסין:

להימנע מחשיפה לבעלי חיים, חיים או מתים, במיוחד בשווקי חות, או מוצאים שבהם מבעלי חיים שלא בושלו באופן מלא.

להימנע ממגע עם אנשים חולים.

לשטוף ידיים היטב במים משך 20 שניות ועדיף גם באמצעות מגבוני אלכוהול לחיטוי הידיים.

הרופאים מונחים שבמידה והגיע חולה מאזור נגוע, הסובל מתסמינים דמויי שפעת ובהם כאבי גפיים, עייפות, שיעול, וחום גבוה יש לפנות לבדיקת רופא.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן