קבלו את התלמיד האשדודי המוכשר שנאם בפני שרת החינוך שהתרגשה ממנו

אורי זרביב, יו״ר מועצת התלמידים והנוער העירונית, השתתף בכנס ההתחדשות השנתי של רשת אמי״ת, בנוכחות שרת החינוך וריגש את הנוכחים בנאום שנשא בנושא ׳שיטת החינוך המיושנת במערכת החינוך׳. ד״ר יפעת שאשא-ביטון: ״אנו עובדים על תוכנית לשינוי שיטת הבגרויות״

צילום: עודד קרני, לע"מ
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

יו״ר מועצת התלמידים העירונית באשדוד, אורי זרביב ותלמיד ישיבת אמי״ת, ׳גנב׳ את ההצגה בכנס ההתחדשות השנתי של רשת אמי״ת שהתקיים בתחילת החודש בבנייני האומה. בכנס נכחו כאלף מורים מכל הארץ, מנהלים ואנשי מטה הרשת וכיבדו בנוכחותם שרת החינוך ד״ר יפעת שאשא-ביטון ומנכ״ל רשת אמי״ת ד״ר אמנון אלדר.

נואם הכבוד של הטקס היה זרביב שהצליח להרשים את אנשי החינוך. לדברי זרביב: ״אני מעריץ אתכם, המורים והמורות שלנו, אנשי ונשות החינוך. עובדים קשה, לילות כימים. אתם עובדים כל הזמן, בשבילנו. עובדים בלייצר עבורנו את סביבת הלמידה הטובה, המפתחת והרלוונטית ביותר. אבל אתם יודעים מה הבעיה? שיושבים מולי אנשים ערכיים וטובים שעובדים בתנאים קשים, בעבודה שוחקת ונותנים את הנשמה לכל תלמיד ונותנים כלים לחיים, כשאתם לכודים במערכת מסורבלת וכבדה, מערכת שבה לומדים בשנת 2021 בדיוק כמו שלמדו ב-1900. העולם עבר מתעשייה של פועלים לתעשייה של יוצרים. עולם שבו כל אחד מביא את הערך שלו לשולחן. דמיינו מה יכולנו להשיג אם במקום להיאבק בידע היינו מקבלים ארגז כלים עוד יותר רחב שמתאים ליכולות שלנו, יכולות שבעזרתן נשפיע על עשרות אלפי אנשים בעולם. העולם עבר מהישרדות להגשמת חלומות, אבל במערכת החינוך עדיין מחולקים להקבצות ומגמות".

שרת החינוך: ״נבנה תוכנית חדשה לבגרות״

 שרת החינוך, שאשא- ביטון אמרה בנכס: ״צריך להפסיק את המרוץ לבגרות. בימים האחרונים התחלנו לעבוד על תוכנית חדשה לשינוי שיטת הבגרות בכדי להפוך אותה לשיטה בה אנו בוחנים מיומנויות אקדמיות. מבחני הבגרות דורשים מהתלמידים ׳לקלוט ולפלוט׳ והם מגיעים כיום עם אפס מיומנות אקדמית. בחינת הבגרות צריכה להיות באופן כזה שהם שואלים שאלות, אוספים מידע, מארגנים אותו בכתב ומציגים אותה בעל פה. אנחנו רוצים לאפשר לתלמידים את מרחב העבודה המתאים לכל אחד מהם. לצד זה,  ישנם מבחנים שישארו במתכונתם המסורתית כמו: לשון, מתמטיקה ואנגלית. בחודשים  הקרובים נשב יחד איתכם, אנשי השטח ונבנה תוכנית חדשה לבגרות  של תלמידי ישראל. באופן שיוכל להגשים גם את מסע הלמידה של התלמיד וגם את היכולת שלנו כמורים להוביל את התלמידים בשבילים בהם יקבלו משמעות ומיומנויות להם הם זקוקים כל- כך״.

מנכ״ל אמי״ת: ״הגיע הזמן לעשות את השינויים האלה״

מנכ״ל רשת אמי״ת ד״ר אמנון אלדר: ״יש הרבה חלומות והרבה פוטנציאל לשינוי הוליסטי של מערכת החינוך. יש אנשים טובים ונפלאים במשרד החינוך, אבל הגיע הזמן לעשות את השינויים האלה״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן