התלמידים ערכו אזכרה לחייל הבודד כשהוריו משתתפים בה מצרפת

כבר 12 שנים משפחתו של יואן מגיעה מצרפת במיוחד, פעם בשנה ביום הזיכרון, כדי להתייחד עם זיכרו בבית העלמין הצבאי באשדוד. השנה, תלמידים מהעיר עלו לקברו

צילום: שמעון ביטון
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

יואן יעקב זרביב עלה לארץ בגיל 19 מצרפת והתגייס כחייל בודד לגדוד שחם 931 של חטיבת הנחל.  בקיץ 2006,  יומיים לפני תום הקרבות והפסקת האש,הוא נפל בקרב במלחמת לבנון השניה. 
כבר 12 שנים משפחתו של יואן מגיעה מצרפת במיוחד, אך השנה, בשל הקורונה, הם לא יכלו להגיע, וצערם היה רב. 

כששמעה על כך קבוצת תלמידים מעולי צרפת מבית ספר אמי"ת י באשדוד, הם החליטו לעשות מעשה, הם יצרו קשר עם המשפחה, והיום (א') עלו לקברו יחד עם המורה שמעון ביטון, וקיימו טקס לזכרו בשיתוף המשפחה שנכחה בשיחת וידאו, אמרו תהילים לעילוי נשמתו, התפללו עליו והדליק נרות נשמה לזיכרו. 

ראש העיר אשדוד מר יחיאל לסרי ששמע על כך הגיע בעצמו לטקס, התרגש לשוחח עם המשפחה והניח פרח על קבר החייל. בדבריו למשפחת זרביב אמר לסרי כי כולנו מצדיעים ליואן יעקב שעזב את צרפת ועלה לארץ להלחם להגנתה: "בנכם הוא סמל לכך שכל ישראל ערבים זה לזה, סמל לאחדות ישראל,  הנחמה והכח שלנו ושל המשפחות השכולות הוא להמשיך וליצור, להמשיך ולבנות את המדינה הזו והחברה בישראל" 
אברהם זרביב אביו של יואן , היה נרגש  מאוד בשיחה ואמר לתלמידים "תודה שעשיתם  יחד איתנו את האזכרה.  הכח של עם ישראל הוא בנתינה אחד לשני, קרובים ורחוקים, כולנו אחים" 

יוסף ביסמוט תלמיד כיתה  י"א אמר כי: "המעמד היה מרגש מאוד, חשבתי על כך שמשפחתו של החייל נמצאת בצרפת ואנו כאן מבצעים שליחות מדהימה עבור חייל שמסר נפש על מדינת ישראל. בסופו של דבר כולנו חבים את היכולת לחיות כאן לחיילים שנלחמו ונפלו למען המדינה"
מוטי ארבל מנהל בית הספר אמי"ת י'אמר כי הוא מצדיע לתלמידים ולארגון לאורו נלך שהיה שותף ליוזמה. "מרגש לראות תלמידים שעלו בשנים האחרונות לארץ ביוזמה כל כך מיוחדת. זהו שיעור אמיתי בחינוך לציונות. ארבל הוסיף כי "פעילות חסד זו היא חלק ממערך שלם של חסד ונתינה שאנו מובילים בבית החינוך. במקביל לעליה לבית העלמין חילקו תלמידים נוספים עשרות ארגזי מזון למשפחות מעוטות יכולת, ומנייני תלמידים התארגנו לקדיש אצל משפחות שכולות שלא נמצא להן מניין"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן