התיק נסגר מחוסר ראיות

הפרקליטות סגרה את התיק נגד איש העסקים שמעון בן חמו, שנחשד בהתחזות והונאה לכאורה. בן חמו (67), איש עסקים ובן לשושלת אבוחצירא, נעצר בקיץ 2020, בחשד כי התחזה לרב יצר קשר עם נשים פנויות, והציע להן כשידוך את עצמו. החקירה החלה לאחר תלונות של שש נשים * בראיון איתו מספר בן חמו את גרסתו למה שקרה, על השנה הקשה שעברה עליו ועל בני משפחתו ועל התמיכה שזכה מבני משפחה וחברים. בימים אלו מתנהל בבית המשפט בתל אביב תביעה שהגיש בן חמו כנגד שלוש מהנשים, בגין לשון הרע. "הכפישו את שמי על לא עוול בכפי”, הוא אומר. פרקליטן של חלק מהמתלוננות: "נערער"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביוני 2020 נעצר שמעון בן חמו, איש עסקים מוכר באשדוד בן 67, בחשד שהתחזה לרב והונה לכאורה נשים מרחבי הארץ. החקירה הועברה לחוקרי הונאה מחוז דרום, ולאחר חקירה סמויה נעצר בן חמו. המשטרה טענה כי בן חמו כביכול התחזה לרב, יצר קשרים עם נשים, שהן לא נשואות, סיפר להן בשיחה שיש לו זיווג עבורן, ולאחר שאישרו לו לתת את פרטיהן לגבר המיועד, בעוד שבפועל, כך נטען, מדובר היה בבן חמו שהיה גם הרב ״השדכן״ וגם המשודך לכאורה.

מהדיון בהארכת המעצר שלו, בבית משפט בבאר שבע, עלה בין היתר כי החשד נגד בן חמו כחודשיים פני מעצרו. נציג המשטרה טען כי בן חמו השתמש בפני אותן נשים בתארים ותפקידים שכמובן אינן קשורים אליו. "האדון הציג עצמו כד״ר לכלכלה, כאשר אני חייב לומר שבבדיקה קצרה שנערכה אין לו אף תואר אקדמאי, הוא לא למד באף מוסד, ובנוסף הוא טוען שהוא נמצא בשליחות ביטחונית מטעם רשויות של שירות הביטחון והמוסד”, טען נציג המשטרה בדיון. "בנוסף הוא טוען שהוא גרוש טרי, בזמן שהוא גרוש 20 שנה. גם לגבי הגיל, הוא מציג את עצמו כבן 51-52 בזמן שהוא בן 67 ועוד מעטפת, מצגי שווא״.

החוקר המשיך ותיאר את החשדות נגד בן חמו ותיאר את השיטה בה פעם על פי החשד. "מוטיב מרכזי אחד שחוזר זה" סיפר החוקר. "כל הקורבנות, מעבר לשלל התארים שתיארתי כרגע, טרם ההיכרות עם הקורבנות מבוצעת כך: שיחת טלפון מאדם שמציג את עצמו כרב מקובל מבית שמש, שמנסה לשדך לאותה אישה את מר שמעון בן חמו. מה שיפה בעניין הזה, שהטלפון שממנו מתקשר אותו רב מדובר פעם אחר פעם, ומיד אחר כך מתקשר החשוד. מספר הטלפון הוא בבעלות החשוד והוא המשתמש היחידי.  בטלפון הזה ממנו מתקשר המתחזה לרב, ומנסה לשדך למתלוננות את החשוד, כאשר הוא משתמש באותם תארים בדיוק, ד״ר לכלכלה, משפטן וכהנה וכהנה״

שנה קשה עברה על שמעון בן חמו, (מוכר כשמעון מהגלידות). לאחרו שהוא נעצר כאמור בקיץ 2020. בן חמו הכחיש את הטענות וטען לחפותו לאורך כל הדרך. השבוע הוא התבשר על ידי פרקליטות מחוז דרום על גניזת תיק החקירה נגדו, בחשד להונאה והתחזות בפני מספר נשים על מנת לצאת איתן. בהודעת הפרקליטות נכתב כי תיק החקירה ייסגר ולא יוגש נגדו כתב אישום. "לאחר בחינת התיקים בהם נחקרת ביחא"ה לכיש" נכתב בהודעה, שעליה חתומה סגנית פרקליט המחוז, עו"ד רותם חזן, "הוחלט כי לא יוגש נגדך כתב אישום בעבירות בהן היית חשוד, בשל חוסר ראיות".

בן חמו איש מוכר באשדוד. הוא איש עסקים מצליח ובן למשפחה מכובדת באשדוד. בשנה האחרונה הוא מיעט לצאת מהבית וחש שעולמו חרב עליו. כמו בשיר "כתבו עליו בעיתון והוא בכלל לא ידע שהוא כזה”. לדבריו, הכפישו את שמו ועשו לו עוול גדול. בתגובה ראשונה אחרי סגירת התיק נגדו הוא אומר: "אני מברך על החלטת הפרקליטות לגנוז את התיק כנגדי, תמיד האמנתי במערכת החוק ובעבודת הפרקליטות, שהצדק יצא לאור ושיוכח שלא נפל פגם בהתנהגותי ולא עשיתי שום דבר הקשור בפלילים, אני מאוד שמח על ההחלטה.. ראוי לציין כי בחינת התיקים התבססו על תלונות מגמתיות ומופרכות. אני לא נוהג לדבר על עצמי אבל הפעם אחרוג ממנהגי וחשוב לי להבהיר, שאני במשך כל חיי עבדתי קשה מאוד ובשתי ידיי בלבד ובעמל רב, עד שהגעתי למעמדי זה כאיש עסקים מכובד ומצליח, ואני מודה לבורא עולם על כך. מעולם לא פגעתי באף אדם, מעולם לא גזלתי אף אדם, יושרי ידוע בקרב אנשי העסקים ובודאי ובודאי, שמעולם לא פגעתי באף אישה. צר לי מאוד, שבמהלך חיי למצוא זוגיות ראוייה לי, ניסו נשים לנצל את מעמדי זה, אך הקב"ה הצילני מידן. כמו כן, עברתי שנה לא פשוטה בכל הניסיונות להכפיש את שמי הטוב ולפגוע בתדמית שלי בכל  מדיה תקשורתית אפשרית,  בעיקר  כואב לי על  העוול שנעשה לי וכתוצאה מכך נפגעו והושפלו ילדיי ובני משפחתי, בכוונתי להמשיך להיאבק בכל אותן נשים, באנשי התקשורת ובכל מי שידם הייתה קלה על המקלדת שהכפישו את שמי הטוב והוציאו דיבתי רעה. כי כל מי שמכיר אותי יודע שאני לא מסוגל לפגוע באף אדם ולא באף אישה. אני אדם שמח מאוד, שאוהב לצחוק ולהצחיק, אני אדם דתי ומאמין, שעסוק רוב שעות היום בענייני עסקיי ועוד דברים שמפאת הצניעות לא אציין אותם. במשך כל חיי תרמתי למדינה, במסגרת תפקידי כסא"ל בצבא ועדיין משרת במילואים. חונכתי בבית ממשפחה מיוחסת של רבנים ידועים בארץ ובעולם, בערכים של דרך ארץ תורה ומעשים טובים וכבוד לבני אדם, ובמשך כל חיי מה שמוביל אותי זו דרכו של אבי שלום בן חמו ז"ל שהיה ידוע בליבו הטוב, ביושרו, בצניעותו ובתרומתו הנכבדה לקהילה ולאורו אמשיך לצעוד כל חיי. כמו כן אני מרכין ראשי וסוגד לאבותיי הקדושים ששמם חולל על ידי מלעיזים ומכפישים לסבא רבא שלי הרב יצחק אבוחצירא, בעל הפיוט 'אעופה אשכונה וארחיקה נדוד', לסבתי לאלא חזן בת עטרת ראשנו רבי דוד אבוחצירא, השומרים עליי תמיד ומתמיד. אני מבקש להודות מאוד לעורך דין קובי בן שעיה שליווה וייצג אותי, לילדי ולבני משפחתי, שתמכו והיו לצידי ולחבריי המיוחדים שעודדו ושהאמינו בי לאורך כל הדרך."

בימים אלו מתנהל בבית המשפט בתל אביב תביעה שהוא הגיש נגד 3 מהנשים בגין לשון הרע. לדבריו, לא רק שהוא הקורבן האמיתי של הסיפור אלא שהכפישו את שמו בתקשורת וברשתות החברתיות.

הוא מספר כי הכל החל לאחר שאחת הנשים המתלוננות, שאיתה יצא מספר חודשים ביקשה לנקום בו לכאורה. לאורך הריאיון הוא שב וחוזר כי סחטו אותו לכאורה והעלילו עליו כביכול. הוא מגיע לראיון עם קלסר שחור ובו פירוט שיחות ומסמכים המעידים, לדבריו את הצדק שלו. בזכות המסמכים ותמלילי שיחות ותמונות לדבריו, הצליח להוכיח את חפותו. והם משמשים אותו בתביעתו.

איך הכרת אותה?

"הכרתי אותה בחנות, ברמלה".

לא דרך רב?

"לא!!! זה סיפורים שלה. תראי בבקשה ממה התחיל כל הבלאגן. הבלאגן התחיל ככה אני יצאתי עם הבחורה הזאת. אני לא דתי בשביל הצגה, אני דתי, שומר שבת. נכנסתי אליה במוצאי שבת והרחתי ריח של עוגות.  היא יוצרת עוגות ואני כל הזמן ידעתי שהיא שומרת שבת ויש לה תעודת כשרות בבית. קניתי ממנה עוגות בשביל הרב אבוחצירא. ראיתי תעודת כשרות, אז  האמנתי לה שזה באמת כשר. אבל גיליתי שהיא מזייפת תעודת כשרות,  היא אמרה לי 'אם אתה מדבר, אני מחסלת אותך.' פניתי למועצה הדתית בפתח תקווה ואז התחיל הסיוט הזה של סחיטת כספים.צאתי מאוד לגיטימי, אני בחור גרוש, יצאתי עם בחורה, לא הוציאו עליי שקל מעולם, לא ביקשתי, מי שהוציא זה אני, מי שבילה זה אני, אני לא ביקשתי דבר, הייתה פה סחיטה. בהתחלה היא אמרה שאני נשוי אבל אני גרוש. התחילו לאיים עליי”.

לטענתו של בן חמו הנשים כעסו עליו כשגילו שיצא עם כמה. "היא ראתה לי בפלאפון שמות של נשים. אני יצאתי עם 3 בנות, אני גמרתי עם זאת יצאתי עם זאת… ואז גיליתי שזו הייתה קומבינה בין הבנות לגבי סחיטה של כסף”.

מדובר בנשים עצמאיות ומסודרות למה שיסחטו ממך?

"הן לא כל כך עצמאיות כמו שאת חושבת, למה היא רוצה ממני כסף? היא רוצה שאני אקנה לה אוטו, למה רוצה שאני אקנה לה בית?, למה רצתה להשתלט לי על הבית,? זה בית שעולה 8 מיליון שקל. אני איש עסקים, היא רצתה ממני כסף, רק כסף. לא היה לי מחשבה אחת בלרמות או לשקר. יצאתי עם בחורה כשהיא גילתה שאני יצאתי עם החברה שלה, אז התחילו  הדיבורים שהן ילמדו אותי לקח וגם איימו עלי”.

מי איים עלייך?

"קיבלתי איומים משתי נשים שהן רוצות שאשלם להן, או ש׳אנחנו נעשה לך בית ספר׳. פתאום קיבלתי כאילו פנייה מחיים אתגר”.

מה קשור חיים אתגר?

"חיים אתגר בכלל לא פנה אליי. חיים אתגר מחפש אנשים שהם נוכלים. אבל פתאום אני מקבל SMS, אני מנסה להתקשר לטלפון הזה  ולא ענו לי. שלחתי לו SMS אמרתי לו ׳אדוני, אתה מוכן לדבר עם העו"ד שלי? אם עשיתי דבר פלילי אני רוצה לדעת, דבר עם העו"ד שלי׳. ואז לא הייתה תשובה כל הזמן הייתה הודעה קופצת מובנית. ולבסוף לקחתי חבר אחד עו"ד יואל שי שניסה לעלות עליו וגילו לאן זה מוביל". שזה בכלל לא חיים אתגר. עשינו בירור עם חיים אתגר והוא אינו יודע מהסיפור הזה הוא לא מכיר והוא לא יודע מאיפה זה בא”.

אז מי זה היה?

"זה הוביל לבנות האלה שרצו ממני כסף”.

כשגילית שהן התחזו לחיים אתגר לטענתך, מדוע לא עזבת אותה?

"בוודאי שעזבתי ואמרתי את מה שאני חושב. נעשה לי עוול. כשהיא ישבה בבית, יום אחד כשגיליתי את כל הדברים האלה. מה הכוונה שלה היתה לעשות היא  ניסתה להפליל אותי שכביכול הרמתי עליה יד, לתקוף אותי ולהוציא אותי מהבית, והיא ידועה בציבור. אז לא נתתי לזה הזדמנות שזה יקרה. החלפתי מנעול ושמתי את הדברים שלה בחוץ, היא לא קיבלה את זה, היא לא קיבלה את הדבר הזה, אמרתי לה אל תתקרבי יותר לבית. שם התחיל הגלגול”.

איך הגיעו עוד תלונות?

"היא הלכה ופנתה לבנות, ואמרה להן בואו נתלונן נגדו”.

למה דווקא לבנות האלה?

"היא לקחה לי את הטלפון, ולקחה את המספרים של הבנות שיצאתי איתן. היא לא קיבלה שיצאתי עם בנות, אני רווק?”.

אין לי שום חרטה״

איפה הכרת את כל הנשים?

“הכרתי נשים בכל מיני מקומות, בכל מיני כנסים, אני קצין בכיר, אני מסתובב, מטייל, מכיר אנשים".

לא היה שום דבר ושום אחת שהכרת באמצעות רב ? איך הגיע פתאום הסיפור עם הרב?

"יש 40 שדכנים, רבנים שמפרנסים בבית כנסת ואתה פונה אליהם וכך זה התחיל והן מפרסמות את עצמן בפייסבוק  ובאתרי היכריות. לא חסרות כאלה שמשדכות את עצמן. אז יצאתי עם חלק למסעדה, לבית מלון. אתה לא ביקשתי מהן תעשי לי, תוציא לי, תתני לי להביא לי. זה לא רמאות, מה שנעשה לי זה עוול של לכלוך של דברים שהם לא אמיתיים״.

אז איך זה הגיע למעצר, חקירה?

"הן באו ולכלכו. היה זיהום חקירה. הן עשו תיאומים. עובדה שהפרקליטות לא טיפשה. אני מאמין בפרקליטות, נעשה לי עוול.  יש לי צילומים אינטימיים ששלחה אליי, אז איך את מתלוננת עלי?"

אתה מציג בפנינו תמונות של אחת המתלוננות בעירום. אם היא במערכת יחסים איתך אזי יש זוגות שמצלמים את עצמם בצילומים כאלה, מה זה אומר?

"היא אמרה שהיא לא היא כלום, אתה באה מספרת עליי אני ואני. אני רב ראית אותי רב איזה רב, את הכרת אותי בחוץ, את משקרת. את מעשנת בשבת את מחפשת רב, איזה רב, אני רוצה לשאול?  את שולחת לי תמונות כאלה מה את הולכת להתלונן במשטרה, את חיית אצלי, הבנת שאני לא רוצה לתת לך כסף”.

כשהוא נשאל למה כאדם דתי לא חיפש קשר רק עם נשים דתיות הוא עונה "גם היום אני לא מחפש בחורה דתיה, אני מחפש בחורה טובה, אני לא כופה דת". בן חמו שב ומדגיש כי לא ניצל את הנשים. "לא לקחתי מהן שקל. אני שילמתי במפגשים ובסך הכל רציתי זוגיות. בן אדם שרוצה לנצל לא מביא לבית שלו ולא לאירועים משפחתיים אלא נפגש בסתר. אני בן אדם שלמרות שאני נכה עדיין במילואים, אני תורם למען החברה. למשל שנים אני תורם למען רווחת ילדים אוטיסטיים״.

אתה בשום אופן לא התחזית לרב?

"לא. למה אני צריך להתחזות לרב ? מה חסר לי?. האם חסר לי אוטו?  אם אני בא לפגוש בחורה ואנחנו רואים אחד את השני ואנחנו מדברים אז למה אני צריך רבנים?למה אני צריך שדכנים? נראה לך שאני כזה טיפש?”.

כלומר, אתה אומר שכל זה עלילה?

"זו עלילה בגדול”.

בהקלטות שומעים שהרב פונה אליהם ומציע להם שידוך

"היה לי שידוך מרב, היו לי רבנים בבית. שאני בעצמי התקשרתי, לא!.״

אז מאיפה יש להם הקלטה שמישהו מתחזה לרב?

"ומה אמר להם הרב? תשכבי איתו? את באה להכיר מישהו את נותנת לי טלפון של חברה ואני הולך להכיר אותה, היא לא הולכת להיפגש מישהו שהיא  לא מכירה.  מה הוא נוכל? ביקש ממך משהו, ביקש ממך כסף. גם כשקיבלתי שידוך מרב מבחורה אחת, מה היה? לה היה כלום. רצו כסף גרידה, החומר מדבר בעד עצמו.  המהלך הזה, מה קשור הרבנים, אחרי 6 חודשים, כשאני לא נותן לך כסף ולא מחליף לך אוטו, את מכניסה רבנים״?.

יש לקח שלמדת מהסיפור הזה?

"להיזהר מבנות, לעשות זיכרון דברים לפני כל מפגש".

עו"ד בן שעיה, המייצג את בן חמו: "מברכים את הפרקליטות"

תגובת עו"ד קובי בן שעיה ב"כ של שמעון בן חמו: "אנחנו מברכים על החלטת הפרקליטות לגנוז את התיק כנגד מרשי. היה ברור מלכתחילה כפי שחזרנו ואמרנו כי לא בוצעה כל עבירה פלילית והתיק ייסגר בלא כלום. מדובר במערכת יחסים לגיטימית של נתינה. מרשי תרם את גופו ואת חייו במשך שנים רבות לביטחון המדינה. סא"ל במילואים ואיש עסקים מכובד המגיע ממשפחה ענפה ומיוחסת. יצוין כי מרשי הגיש תביעת לשון הרע בגין פרסומיים שקריים כנגדו בתקשורת וברשתות החברתיות. התביעה מתנהלת בימים אלו בבית המשפט."

עו"ד סער גרשוני, המייצג חלק מהנשים: "נערער על החלטת הפרקליטות"

עו"ד סער גרשוני המייצג חלק מהנשים הגיב ואמר: ״אנחנו נשמח אם הוא יגיד בכתבה שהן ניסו לסחוט אותו. בית המשפט הורה לו להגיש תיקון בתביעה שלו על לשון הרע.. שלחנו לו מכתב התראה בעקבות פרסומים קודמים שהוא טען שגנבו ממנו כסף. אז עכשיו  אנחנו מתכוונים להגיש תביעה על לשון הרע כנגדו בגין האמירות האלה.

אני פשוט בשוק שמדינת ישראל  כשיש 12 מתלוננות ואין מחלוקת שהוא התחזה לרב. הוא פשוט הוציא יחסי אישות וסקס בשקר, ומדינת ישראל החליטה לסגור את התיק מחוסר ראיות. אנחנו לא נוותר, פשוט נערער. אוזלת היד של מדינת ישראל  גרמה לזה שבעוד היא חוקרת אותו הוא ממשיך. הוא שינה את השם, אבל המשיך באותה שיטה. ובזמן הזה יש עוד נשים, וחלק גדול מהן שהבינו בעקבות הפרסומים של אחת הנשים שבגינו היא קיבלה תביעת לשון הרע,  קלטו ועצרו את הקשר.  יש לנו הקלטות איך הוא עושה את זה. נשגב מבינתי למה הוחלט לסגור את התיק״.

אחת הנשים: "זה שהפרקליטות החליטה לא להגיש כתב אישום, זה לא אומר שהוא זכאי"

דליה, אחת הנשים הנתבעות בעלת העסק מגיבה לטענות: "מעל 45 נשים שפנו אלינו בעקבות הפרסום בתקשורת ובמדיה וכולן סיפרו איך הוא הגיע אליהן באמצעות 'הרב'  מנחם שמדרה/ מנחם כהן. 12 תלונות מנשים עם אותו הסיפור, הקלטות, עדויות ועימותים. מחקירת המשטרה הטלפון ' שהרב'  היה מתקשר לנשים, זה אותו מספר הטלפון על שמו בבית. שקרים יש הרבה, אמת אחת. הוא הזנה את התורה בשם הדת. זה שהפרקליטות החליטה לא להגיש כתב אישום, זה לא אומר שהוא זכאי. אין פה זיכוי. ימים יגידו…" בנוגע לתלונה של בן חמו לרבנות היא אומרת "אין פה נקמה אנחנו התלוננו במאי, הוא נעצר ביוני והתלונה על העסק ביולי”.

 ומוסיף בעניינה עו"ד גרשוני “בן חמו גם הלך לבוס שלה וטען שהיא משתמשת בתעודת כשרות של העסק שבו היא עובדת שזה לא  נכון.  וגם שלח לרבנות מכתב שהיא כביכול  שהיא משתמשת ומצהירה על עצמה כשהיא עם כשרות כשאין לה כשרות. כשהיא בחיים לא הצהירה בשום מקום  שיש לה תעודת כשרות. היא אומרת שהיא שומרת על כשרות, אבל  אין לה תעודה. זה מה שהיא אומרת לכל הלקוחות שמתקשרים ושואלים. וזה גם לשון הרע, והוא יחטוף על זה תביעה כי הוא פגע לה בעסק."

נתבעת נוספת: "אני מרגישה שנאנסתי"

אחת הנשים שהתלוננה ושנמצאת בין הנשים שנתבעו ע"י בן חמו על דיבה, הגיבה לטענות בכתבה: "הבן אדם רימה אותנו. שיקר עלינו. הגיע דרך התחזות לרב. את הראיות שהוא התחזה כביכול לרב, המשטרה פרסמה, לא אנחנו.  לדברי עו״ד גרשוני :"יש לנו התכתבויות עם הבנות. אצל אחת מהן בן חמו מציע לה כסף ומכונית, והיא אומרת לו שהיא לא מעוניינת  לא בכסף שלו, לא במכוניות ושהיא לא תסלח לו כי הוא רצח לה את הנפש, כשהוא שיקר אותה”.

 האישה שולחת התכתבות בינה ובין בן חמו. וכך כותב לה בן חמו: ״אני נמצא על הקבר של רבי שמעון בר יוחאי במירון, זה הלילה שלו, אני עם עוד אנשים. קודם כל מבקש רפואה שלמה ובריאות לאמך, לך ולילדים שלך ולכל משפחתך. כאן בקבר של הצדיק אני  מבקש ממך סליחה ומחילה, אם פגעתי בך. אני באתי אליך באמת בידיים נקיות, ונגיד והיה לי משה ומשהו אחר עם משהי, לא בזמן שהייתי איתך, ואני פה בקבר של הצדיק, אני לא בגדתי בך ואני באמת באמת אוהב אותך. ושוס סליחה אם פגעתי" ואז הוא כותב: "לכי לבחור לך רכב טויוטה חדש תקבלי עד הבית, ולא שכחתי את המשקפים”.

 והיא עונה תשובה ארוכה וכואבת. בין היתר היא עונה לבן חמו: "על הקבר של הצדיק תבקש מהבורא שיתן לך בריאות הנפש. אתה אדם זקן, בן 67 תתבייש. יותר מבוגר מאבא שלי. שקרן, רמאי ונוכל. כבר חודש ימים לא ישנה בלילות איך נגעת בי… איך הצלחת לרמות אותי….. אתה הרב אתה פוגע בנשים. בגללך אני מרגישה שנאנסתי”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן