התחרות נפתחת? אוניה ראשונה פרקה סחורה בנמל החדש באשדוד

אונית מטען נכנסה בסוף השבוע שעבר לנמל דרום, הנמל הפרטי החדש באשדוד, ופרקה סחורה ברציף המכולות * האם בכך נפתחה רשמית התחרות עם הנמל הוותיק בעיר, והאם זה יוביל לצמצום הפקק של אוניות הממתינות לתורן מחוץ לנמל? ימים יגידו…

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בעוד עשרות אוניות ממתינות מחוץ לנמל אשדוד, בפקק שגורם נזק כלכלי למדינה, נכנסה בסוף השבוע שעבר אוניית המטען הכללי ASYA S לנמל דרום ופרקה, לראשונה סחורות ברציף המכולות המופעל על ידי חברת הנמלים TIL השווייצרית.

ההיסטוריה המקומית התאפשרה לאחר שנמל המפרץ בחיפה עשה זאת שבוע לפני, וזאת למרות התנגדות ההסתדרות.

 לדברי, ירון כרמי מ׳דינמיק שירותי ספנות׳, שמייצגת את האונייה, כפי שפורסם לראשונה בעיתון ׳כלכליסט׳: "לפני כשבועיים פנו אלינו השוכרים וביקשו לראות אפשרויות לקיצור התור התפעולי בנמל אשדוד. האונייה הגיעה בסופו של דבר ביום ראשון לנמל אשדוד, ועל פי התור התפעולי שלה היתה צריכה לעמוד כשלושה שבועות בחוץ בעגינה. פנינו להנהלת נמל הדרום וביקשנו מהם לבדוק אפשרויות של פריקה אצלם. הם נרתמו לחלוטין לנושא הזה, ואכן ביום ראשון האחרון קיבלנו אישור סופי לכך". כרמי מציין כי "כל הפעילות הזו חסכה לחוכרי האונייה כ-2 מיליון שקלים".

גורמים בנמל דרום אמרו כי לא מדובר בבשורה גדולה, אלא באירוע נקודתי, וכי פריקת האונייה אפשרה להם לתרגל פריקת אוניות ומערכות פנימיות ולבחון את המערכות שלהם מול המכס. פריקת המטען הכללי בנמל צפויה להיפסק לחלוטין עד תחילת אפריל, שכן אז יגיעו לנמל מנופי ענק חדשים שיחסמו את הרציף שנפרק בו כעת המטען.

 נמל דרום מופעל על ידי חברת הנמלים TIL השווייצרית, שבשליטת MSC, והוא החל לפעול מעט לאחר נמל המפרץ בחיפה, שבשליטת SIPG הסינית. שני הנמלים הפרטיים הוקמו כחלק מהרפורמה בנמלים שהוכרזה ב-2015.

 ולמרות פריקת האונייה בנמל הפרטי החדש מחוץ לחופי ישראל, לרבות באשדוד נמשך פקק האוניות שהפך למשבר לאומי שדוחף את עליות המחירים;  לפי אומדן במשרד האוצר הפקק בנמלים מסב למשק נזק יומי של 16 מיליון שקלים בייצוא ו־23 מיליון שקלים  בייבוא, והפסד שנתי של כ־14 מיליארד שקלים.

אחד הגורמים להיווצרות הפקק מחלוקת על גיוס כוח אדם לנמלים הממשלתיים ואפשרות פריקת סחורות ברציפים הריקים.ועד שלא יימצא פיתרון יצירתי המקובל על הצדדים עוד נמשיך, ונראה את האוניות העוגנות מחוץ לנמל עם הסחורה שאנחנו- הציבור והמשק כולו מחכים לפריקתן.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן