התחקיר שמסעיר את העיר: גרסת הקבלן: "אין קשר בין הלוואה לגלבר לשיבוץ הבן ברשימתה"

תחקיר של עיתון דה – מרקר טוען כי לקראת הבחירות שהתקיימו ב-2018 חתמה חברת המועצה עו״ד הלן גלבר, שהתמודדה לראשות העיר בראש סיעת קומנדו, על הסכם עם הקבלן האשדודי דני אביטן , אשר כרך לכאורה בין שיבוץ בנו של הקבלן עמיחי אביטן במקום שלישי ברשימה ובין מחיקת הלוואה במאות אלפי שקלים שנתן הקבלן לקמפיין. דני ובנו עמיחי טוענים כי אין קשר בין ההלוואה שקיבלה לבין שיבוצו של עמיחי לרשימה של גלבר. עמיחי: "התחברתי לאג'נדה של גלבר בנושא התחדשות עירונית ואין קשר להלוואה שאבא נתן לסיעה". האב: "אין קשר להלוואה ולשיבוץ של עמיחי. נתתי הלוואה של 830 אלף ואני דורש בחזרה". גלבר: ״ פעלתי בשקיפות מלאה לפי החוק. לטענות אין שחר. עברתי את פרעה נעבור גם את זה". דני: "היא חתומה על ערבות אישית להחזר הכסף ויש עוד דברים שהשתיקה יפה". בחודש הבא פסיקת הבוררות באשר לגורל ההלוואה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הבחירות המוניציפליות עוד רחוקות אבל דומה שהדי הבחירות הקודמות באוקטובר 2018 עדיין לא נמגו. היום פרסם כתב עיתון ״ דה-מרקר״, גור מגידו שעוסקת בבחירות הקודמות ועניינה טענה לכאורה כאילו עו״ד הלן גלבר שהתמודדה על ראשות העיר בראש סיעת ״ קומנדו״, הציבה לכאורה את עמיחי אביטן, בנו של הקבלן האשדודי דני אביטן במקום השלישי ברשימת המועמדים למועצה, אחריה ואחרי ראש העיר המיתולוגי של אשדוד צבי צילקר. על פי הנטען בתחקיר דה- מרקר נטען כי הדבר נעשה כביכול במסגרת הסכם סודי שכרך את הצבת בנו של הקבלן במחיקת חוב בסך 830,000 שקלים של גלבר לדני אביטן. ההסכם נחתם באוקטובר 2018 בחודש בו התקיימו הבחירות. עם סגירת הקלפיות עלה כי גלבר לא זכתה בראשות העיר אשדוד וסיעתה ״קומנדו״ נכנסה רק עם מקום אחד, כך שאביטן הבן לא נבחר לחבר מועצה ומטעם הסיעה משמשת גם כיום גלבר עצמה כחברת אופוזיציה פעילה.

עמיחי

עמיחי אביטן הבן בשיחה עם "השבוע באשדוד" מכחיש הסכם כזה ואומר ״ זה לא נכון. לא שידוע לי. אין קשר בין היותי ברשימה להלוואה שאבי נתן לסיעה״

ש: מה הסיבה שנכנסת לרשימת קומנדו למועצת העיר?

״ הלן פנתה אלי ואמרה לי שחלק מהמצע שלה זה נושא התחדשות העירונית . אני מכיר אותה מ בר כמה שנים קודם כשבנינו לה את הבית. הפרטי שלה . היא פנתה אלי והציגה לי את המצע שכאמור חלק קשור להתחדשות עירונית וזהו״

ש: כלומר נכנסת מתוך כוונה לתרום לציבור האשדודי?

״ נכון. זה העבודה שלי. אני מהנדס בניין ויש לי ניסיון בתחום והסכמתי לבוא ולתרום את חלקי ״

ש: לא היית עד לשיחות או להסכמים שאביך והלן גלבר חתמו בנושא הכספי?

״ אני יודע שאבא שלי הילווה לה כסף נתן לה הלוואה יותר מזה אני לא יודע . היה עוד פעם אחת שהיא ביקשה ממני בשיחת טלפון לחתום על ההסכם שאני אחתום על ההסכם אז ביקשתי ממנה לשלוח לי את ההסכם לעיין בו והיא לא הסכימה אז לא חתמתי. זהו. חוץ מזה מה הם סיכמו מה ביניהם אני לא קשור לזה. לא יודע אני יודע שהוא הילווה לה כסף זה הכל״

ש: אתה עוד פעיל בקומנדו?

״ אני בקשר עם הרבה אנשים מהם אבל פחות בפעילות אישית"

בתחקיר נטען עוד כי בשנת 2019 עתר דני אביטן לבית המשפט ובו הוא דורש להחזרת הכספים שהעביר לגלבר על אף ההסכם המורה על מחיקת החוב — בטענה כי ההסכם אינו חוקי. הסכסוך הוביל להליך בוררות המתנהל כיום בפני השופטת בדימוס הילה גרסטל, שפרטיו אינם חשופים לציבור.

דני אביטן הוא קבלן ביצוע  המתעסק בשנים האחרונות גם במיזמי התחדשות עירונית.  ביולי 2018, בשיאו של המרוץ, נפגשו אביטן וגלבר וחתמו על הסכם שלפיו הקבלן יעמיד לטובת המועמדת הלוואה בסך 500 אלף שקל למימון מסע הבחירות שלה. עוד סוכם כי ההלוואה תושב מכספי מימון הבחירות שבהם תזכה גלבר בתום המרוץ. .

מנגד טענה עו״ד גלבר בתצהיר שהגישה לבית המשפט השלום באשדוד ב–2019, כי העריכה נכון לאותה העת שתזכה בארבעה מושבים במועצת העיר, מה שהיה מזכה אותה בהחזר רטרואקטיבי מהמדינה בסך כ–1.4 מיליון שקל — שמתוכם קיוותה להשיב את ההלוואה. כבטוחה להחזר ההלוואה, הפקידה גלבר בידיו של הקבלן צ'ק  מחשבון חברה בשליטתה על סך 500,000 שקלים וכי שבועות לפני מועד הבחירות, שנערכו בסוף אוקטובר 2018, סיכמו הקבלן והמועמדת על העברת כספים נוספים למימון הקמפיין. אביטן העביר לגלבר 330,000 שקלים נוספים בכמה העברות בנקאיות.

לאחר שרשימתה של גלבר קיבלה מושב אחד בלבד בבחירות. גם גובה החזר ההוצאות שבו זכתה הרשימה מהמדינה, נפל בכמיליון שקל מהציפיות של גלבר. דני אביטן המאוכזב החליט לדרוש את כספו בחזרה. תביעה שמתבררת בבוררות בינהם ובחודש הרוב יינתן פסק דין האם אביטן יקבל חזרה כספו או ייאלץ לקבל דחייה.

בתגובות שהגישה גלבר בהליכים השונים טענה כי הקבלן התעלם מההסכם השני בין הצדדים, שהביא לביטול החוב, ואף צירפה את ההסכם לתיק. במקביל, הגישה בקשה להעביר את ההליכים לבוררות חשאית, כפי שנעשה לבסוף.

עוד נטען בתחקיר כי ההסכם נחתם בפועל ע״י גלבר והאב דני אביטן בלבד והוא כלל לכאורה גם סעיף סודיות גורף עם סנקציה קשה בגין הפרתו: "הצדדים להסכם מחויבים לשמור על סודיות (ו)לא לפרסם דבר מתוכנו — לא ל=יחיד, לא לרבים, לא במייל, לא במכתב, לא ברמיזה או בכל דרך", נכתב בסעיף. מי שיפר כל סעיף מההסכם, נקבע, יחויב לשלם לצד שכנגד חצי מיליון ללא הוכחת נזק. עוד סוכם כי "הסכם זה המקורי החתום על ידי הצדדים יופקד בנאמנות אצל עו"ד אורלי צבר", עורכת הדין של גלבר. . וכי בטרם פנו הצדדים לבוררות, צירף עמיחי אביטן לתיק תמליל שיחה בינו לבין גלבר, שנערכה לדבריו שלושה ימים בלבד לפני מועד הבחירות. התמליל מעלה לכאורה כי גלבר סירבה להעביר לידיו העתק של ההסכם, נוכח החשש שלה כי הצדדים "יסתבכו" אם "הנייר ייצא", כלשונה. . עוד נטען כי עמיחי אביטן- הבן נכח במשא ומתן שקדם לחתימת ההסכם, אך עזב את החדר בטרם הסתיים המשא ומתן בחתימה של אביו ושל גלבר על המסמך. על פי התמליל, גלבר דרשה שגם אביטן הבן יבוא לפגוש בה כדי להוסיף את חתימתו להסכם. "אבא שלך אמר שאתה בא לחתום", אמרה. עמיחי אביטן מצדו, התעקש לקבל העתק מהמסמך טרם החתימה. "אני רוצה לקרוא על מה אני חותם", נימק. גלבר סירבה: "אי אפשר להוציא את המסמך… תבוא, תקרא, תחתום"; ואז הוסיפה: "מה, אנחנו לא נסבך את עצמנו על שטויות ״. גלבר טוענת נמרצות כי אין שחר לטענה שההקלטה מעידה כי חששה מהסתבכות פלילית, ושההסכם ״השני עם אביטן הועבר למבקר המדינה״. ״ לדברי גלבר נעשה שימוש לא נכון בתמליל ובבוררות זה נחשף.

הקבלן אביטן: ״אין קשר בין הלוואה שנתתי לשיבוץ הבן ברשימה"

בשיחה של אשדוד10 עם הקבלן דני אביטן הוא אומר כי "אני תבעתי את הכסף שנתתי כהלוואה. הלן חתומה אצלי על ערבות אישית להחזרת הכסף"

ש. ואת ההלוואה נתת בתמורה לזה שהבן שלך יהיה ברשימה?

"ממש לא. לא לא. אני לא אמרתי כזה דבר. הכתב לקח את ה מכתב הטענות. זה לא נכון. הלוותי לה בתור הלוואה. לא קשור לבן שלי. הכסף קיבלה לפני שהבן נהיה ברשימה זה לא קשור. לא דובים ולא יער". זו הייתה הלוואה לשם הלוואה והיא חתונה שתחזיר לי. היא חתונה על ערבות אישית".

ש. אתם בכסאח הייתם חברים פעם?

"היינו חברים לצורך הבחירות האמנתי בדרכה והתאכזבתי בדרך ממה שראיתי והשתיקה יפה להם. לא יכול לדבר אני אסכן את עצמי"

גלבר: ״כל דווח למבקר המדינה בזמן״

הלן גלבר וסיעת קומנדו דוחים  את טענות התחקיר של דמרקר וטוענת כי אין להן כל אחיזה במציאות, בחוק ובעובדות. "הסכמי ההלוואה של סיעת קומנדו נעשו כדין בהתאם להנחיות של מבקר המדינה, דווחו ונמסרו למבקר, ופרטיהם פורסמו באתר הבחירות של המבקר. ההסכמים נבחנו, ובדו"ח המבקר על הסיעה לא נמצא כל ליקוי. הפרקטיקה המקובלת והחוקית בסיעות רבות היא קבלת הלוואות למימון ביניים לקמפיין מגורמים פרטיים וממועמדים ברשימות . ׳הטענה למחיקת חוב׳ לאביטן היא שקרית. בזמן אמת, לכל הצדדים להסכמי ההלוואה היה ברור שלא יהיה כל חוב, מפני שהסיעה תקבל מספר מנדטים מספק, והמימון הממלכתי יכסה את כלל ההלוואות. לכן, לא היה חוב, וממילא לא 'נמחק' חוב . עמיחי אביטן הצטרף לסיעה משום שהאמין באג'נדה שלה,

בפרט בנושא ההתחדשות העירונית. מי שבחרה את רשימת המועמדים היא הסיעה כולה, ולא גלבר באופן אישי  סעיף הסודיות בהסכמים מסוג זה הוא מקובל. הטענה שגלבר סברה שמדובר בהסכם 'בעייתי' שעשוי להביא ל'הסתבכות' היא הזויה ושקרית. גלבר לא חששה מדבר, ופעלה בשקיפות מלאה לפי החוק, והראיה — שכלל ההסכמים הועברו למבקר המדינה. בנוגע לטענת אביטן לפיה הוא שימש צינור להעברת כספים מאחרים, מדובר בשקר מוחלט של אדם נואש — ששם לו למטרה לפגוע בשמי הטוב".

גלבר מדגישה כי ״ הטענה שמדובר בהסכם ׳בעייתי׳ שעשוי להביא ׳להסתבכות׳ היא הזויה ותלושה מהמציאות. אני לא חששתי מדבר ולכן פעלתי בשקיפות מלאה לפי החוק, והראייה- שדיווחתי על אותם הסכמים כדין למבקר המדינה. ברור הוא שלא חששתי מדבר, ואין שחר לטענות״.

עו"ד גלבר מוסיפה:"דן אביטן לא דובר אמת בלשון עדינה כיוון שהמחאה הבטחון בסך 500 אלף שקל בוטלה בהסכם והוא התחייב להחזירה לגב' גלבר והתחמק מלהחזירה , אין לסיעה או לגלבר כל חוב כלפי דן אביטן והכל יתברר בפסק הבוררות הצפוי להנתן בעוד מספר שבועות ע״י כבוד השופטת לשעבר הילה גרסטל ."

״ עברתי את פרעה נעבור גם את זה״

בנוסף אומרת גלבר ״ עברתי את פרעה נעבור גם את זה״ בפוסט לתומכיה היא כותבת: ״ חברות וחברים יקרים. כפי שנלחמתי בגורמים בעלי כוח בעיר אשדוד אני נתונה לנסיונות הכפשה מצד גורמים בעלי אינטרסים זרים. הבוקר ( יום רביעי ) פורסמה כתבה בתקשורת הנותנים ידם לניסיון של בעלי אינטרס להשפיע על הליך משפטי. לצערי, אביטן מצטרף לקבוצה לא מכובדת של כאלה שניסו לפגוע בי בדרכים לא מכובדות. לאחר לינץ׳ תקשורתי תוך הגשת תביעות סרק, הפחדה והשתקה. זוכרים איך הסתיים? ניצחון שלי בבית המשפט המחוזי והעליון. לסיכום, מבקר המדינה כמו כל רשויות החוק היו ויהיו תמיד נר לרגליי. כמו גם במקרה זה כל פעולת הסיעה נעשו על פי החוק , ובהתאם להוראות מבקר המדינה , ההסכמים דווחו בזמן אמת וללא ליקוי כך עולה גם מדווח מבקר המדינה. סוף דבר, עוד ניסיון נואש של הכפשה ופגיעה בשמי הטוב כדי לחבל בעבודתי הציבורית. ממשיכה בכל הכוח והלב״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן