השכנה של יאשה ז"ל שהזעיקה מד"א וסייעה למשפחה: "מד"א הגיעו באיחור"

משפחת אליישווילי עלתה לארץ לפני מספר שנים מגיאורגיה. יאשה הוא בנם היחיד והמשפחה מתגוררת ברובע יב'. את מה שקרה בערב שישי מספרת קארין אמסלם, שכנתם של בני המשפחה, שסייעה להם ברגעים הראשונים: "מד"א הגיעו אחרי 40 דק'". מד"א: ,הגענו תוך 9 דקות" היום יובא למנוחות אחר שנדחתה בקשת הנתיחה בסיוע המחלקה המשפטית של זק"א. יהי זכרו ברוך

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בליל שבת נמצא נער כבן 16 במיטתו ללא רוח חיים, משפחת המנוח פנתה מיד עם צאת השבת למחלקה המשפטית כדי לסייע להם בשיחרור הגופה ותיאום סידורי הלויה למוצ"ש. המשטרה סרבה לשחרר את גופת המנוח בטענה כי יש לבצע סדרת בדיקות טרם שחרורה. למרות ניסיון של הארגון בתיאום הבדיקות והפיענוח משטרת ישראל סרבה לשחרר את המנוח לקבורה.

בשעות הבוקר לאחר ביצוע כלל הבדיקות הודיעה המשטרה למשפחה כי המכון לרפואה משפטית ממליץ על נתיחה בגלל גילו הצעיר והפרקליטות החליטה לפנות לבית המשפט כדי לבקש חס"מ.

בדיון שהתקיים בביהמ"ש באשקלון בפני כב' השופטת דורית בונדה קיבל ביהמ"ש את עמדת המשפחה ונציג זק"א והחליט כי במסגרת האיזונים יש לכבד את רצון המשפחה בשמירה על כבוד המת וזאת בפרט בשעה שהמשטרה הסכימה כי אין חשד לפלילים והנתיחה היא רק המלצה של המכון בגלל גילו הצעיר של המנוח.

כאמור בית המשפט דחה את הבקשה והורה לשחרר את הגופה לקבורה מידית ללא נתיחה.

יאשה אלייאשווילי ז"ל נער בן 16 מאשדוד יובא בשעה 15.45 למנוחות בבית העלמין באשדוד. יאשה שחקן נוער במכבי אשדוד בכדורסל, נפטר בביתו בערב שבת, לאחר ששב לביתו מאימון כדורסל בשישי אחר הצהריים, שם התלונן בפני חבריו כי הוא חש בכאבי ראש.

משפחת אליישווילי עלתה לארץ לפני מספר שנים מגיאורגיה. יאשה הוא בנם היחיד והמשפחה מתגוררת ברובע יב'. את מה שקרה בערב שישי מספרת קארין אמסלם, שכנתם של בני המשפחה, שסייעה להם ברגעים הראשונים. "אמא שלו בשעה חמש וחצי – רבע לשש, לדירתי שבקומה מתחתם כשהיא  צורחת 'משטרה אמבולנס משטרה אמבולנס' ועלתה בחזרה אליהם לדירה. מייד התקשרתי למשטרה מהטלפון הקווי ואמרתי שיגיעו לכתובת שלנו. הסברתי להם שאני מתקשרת מהטלפון הקווי ושאם אני אעלה לבדוק זה יתנתק כי זה טלפון עם חוט, אז אני לא יודעת מה קרה אבל הם צריכים לבוא. מיד אחרי השיחה עליתי אליהם. הם גרים שני ההורים עם הסבתא והילד אז חשבתי אולי קרה משהו למישהו אחר לאבא או לסבתא – אבל לילד יאשה הצעיר ממה לא חשבתי"

ש. ומה ראית?

"נכנסתי לחדרו וראיתי שזה הילד ושהוא בלי הכרה, והאבא עושה לו החייאה. חזרתי לדירה שלי אחרי עשר דקות כדי להתקשר למד"א ולשאול איפה הם, הם אמרו שבדרך. אחרי עוד עשר דקות שוב התקשרתי, שוב בדרך. אחרי המון זמן הגיע שוטר אחד צעיר מאוד. מתחת לגיל עשרים, והוא לא ידע מה לעשות. אחר כך ירדתי והבאתי איתי את אנשי מד"א, שהגיעו אחרי 40 דקות. הילד הלך הוא כבר היה ללא רוח חיים. חבל שמד"א לא באו לפני, אולי הם יכלו להציל אותו. ההורים צורחים 'איפה האמבולנס!'".

ש. מה סיפרה לך האימא?

"הם סיפרו לי שהילד אכל ארוחת ערב, הדליק דוד כדי להתקלח והלך לשחק במחשב. האמא ראתה שהוא הדליק דוד אבל לא התקלח אז היא נכנסה לחדר שלו לדבר איתו. כולם אומרים שהוא מת בשינה כנראה מדום לב, אבל הוא ישב בחדר ושיחק במחשב. היא התחילה לדבר איתו וכשהוא לא ענה הוא היה עם הראש שמוט על המחשב, היא ראתה שהוא בלי הכרה וקראה לאבא – ואז הם קראו לי".

"היה שחקן נשמה ולמופת"

‏"יאשה היה שחקן ענק ונשמה למופת. אנחנו בהלם מוחלט" אמרו בקבוצה. "מועדון הכדורסל מכבי אשדוד זו משפחה, משפחה אוהבת, מחבקת ותומכת.אמש המשפחה שלנו איבדה את אחד מבניה הטובים ביותר באופן מפתיע ובלתי נתפס.כולנו המומים וכואבים את לכתו בטרם עת של שחקן קבוצת הנוער יאשה אליאשוילי ז״ל. משתתפים בצערה העמוק של משפחתו ומחבקים אותם לעד. יהי זכרו ברוך"

ממד"א נמסר בתגובה: "מבדיקה במערכת השליטה והבקרה של מד"א עולה, כי הקריאה התקבלה במוקד מדא ממשטרת ישראל. מייד עם קבלתה, שוגרו למקום אמבולנס וניידת טיפול נמרץ שהגיעו בתוך 9 דקות. צוות מד"א ביצע במשך כשעה פעולות החייאה מאומצות שבסופן לצערינו נקבע מותו. במד"א משתתפים בצערה של המשפחה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן