הרצח באשדוד: עבירה על הקוד המוסרי

ארנון אדלשטיין, פרופ' לקרימינולוגיה מהמכללה האקדמית אשקלון, אמר כי לצערנו חפים מפשע משלמים את מחיר הפשע ולכן המדינה נדרשת לטפל בכך בהקדם

צילום: אלבום פרטי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"בעולם הפשע כמו גם בבתי הסוהר ישנם קודי התנהגות חד משמעיים בעזרתם מתנהלים יחסים, עסקים ויחס למשטרה. במקרה הנוכחי המשטרה הזהירה את העבריין – העד שהוא מאוים לחיסול, אך אף אחד לא תיאר לעצמו שהקורבן תהיה אשתו.

זו עבירה על קוד מוסרי, שלא פוגעים בנשים ובילדים. אולם, כבר לפני שנים הקודים של עולם הפשע, כמו הקודים של החברה הנורמטיבית, הולכים ונשחקים כאשר למשחק ולחברה נכנסים אנשים וקבוצות שאינן מקבלות עוד את הכללים הישנים.

מסיבה זו ניתן היה לראות מטעני חבלה במכוניות שעבריינים הניחו במטרה להרוג מתחרה או אויב אחר, ובהם נפגעו אזרחים תמימים. חיסול של אשת עבריין לעיני ילדיה ברכב בבאר-שבע, פגיעה באזרחית תמימה שנכנסה לקו האש של מחסלים בחוף הים ועוד.


לא פעם דובר על הקמת תכנית להגנת עדים בישראל, כפי שקיימת בארצות הברית. אולם, כניסה לתוכנית כזו מחייבת מהעדים לוותר על חייהם בישראל, על בני משפחתם וחבריהם. הדבר מחייב שינוי זהות מוחלט ומעבר לארץ כלשהי בחו"ל בשם שונה, מקצוע חדש ועוד.
מעל לכל זה, עומדת בעיה חמורה יותר, של הדלפות של מדינה קטנה שכולם מכירים את כולם, מאגרי מידע פרוצים ועוד.

לא ניתן לחנך מחדש את ארגוני הפשיעה לנורמות של פעם, שאנשים חפים מפשע נמצאים מחוץ ל"משחק", אך ניתן להכניס שינויים משמעותיים בהתנהלות על הגנת עדים".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן