הרופאה הראשונה עם שיתוק מוחין – מאשדוד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כבוד, השבוע הוענק באופן רישמי תואר דוקטור להודיה אוליאל מאשדוד. הודיה, נולדה עם שיתוק מוחין ולמרות כל הקשיים היא עשתה את הבלתי אפשרי וסיימה בהצלחה לימודי רפואה בטכניון. ד״ר אוליאל היא הרופאה הראשונה בארץ עם שיתוק מוחין והיא מעוררת השראה וכיום היא מתמחה במחלקת ילדים במרכז הרפואי ‫׳שמיר‫׳ בבית חולים ׳אסף הרופא׳‫. ביום העצמעות ב- 2019 היא השיאה משואה וגרמה כבוד רב למשפחתה ולאשדוד כולה. בטקס המרגש בו קיבלה את תואר הדוקטור הגיעו בני משפחתה שהתרגשו לא פחות מהודיה על המעמד‫.

הודיה שחר, ליכודיניקית מובהקת מאשדווד, המשמשת גם אשת תקשורת ופרשנית בנושאי אקטואליה ופוליטיקה, הייתה השבוע שמחה ועצובה בעת ובעונה אחת. נתחיל עם הבשורה הפחות טובה: הממשלה בראשותו של בנימין נתניהו, אותו היא מעריצה, סיימה את תפקידה לאחר 12 שנה בשלטון והבשורה המשמחת: היא קיבלה את התואר השני שלה, בטקס מרגש שנערך באוניברסיטת תל אביב. פריחה מפרגנת.

מברוק לקבלת התואר השני. הודיה שחר אפרופו, חילופי שלטון, השבוע העלו העוזרים הצמודים והאשדודים של השרה מירי רגב, חיים גריידינגר ומשה בן זקן, תמונה שלהם יחד עם השרה, אורזים את חפציהם מהלשכה בניילון פצפים ובשביל הקורטוב, עטפו בניילון גם את עצמם. פריחה תמיד חושבת שהפוליטיקה היא אכזרית

פריחה שמעה כי  אחרי שנה מאתגרת, בה הסתגרו הגמלאים בבתיהם וחוו בדידות ובידוד, מועדון הגמלאים של אדמה אגן חזר לפעילות פרונטלית וההתרגשות היתה בשיאה. הגימלאים חזרו לעבוד במרחב אדמה שבמתנ"ס חרצית והפריחו מחדש את גינת המועדון. ביום שלישי אף התקיימה הרצאת הפתיחה מתוך סדרת ההרצאות והמופעים במועדון גמלאי אדמה אגן. "החיים הם קרנבל" מפי אורלי סלומון, שסיפרה את סיפור חייה המרתקים, שילבה שירה וריקוד ופיזרה אנרגיות ושמחה.

אילנה סיסו, מנהלת קשרי קהילה בחברת אדמה מספרת: "אנו דואגים לרווחת גמלאי החברה והיה חשוב לנו להוציא אותם במהירות מהבדידות לפעילות חברתית ולתעסוקה. התגעגענו למראה מועדון מלא בגמלאים שמחים ופעילים יחד".

פריחה פגשה השבוע במסעדת ׳פסקאדו׳ את היועץ של נשיא ברזיל ומלך תאילנד הגרפולוג אילון בן יוסף שחזר מברזיל והגיע לארוחת צהרים עם יעקב שטרית.

השבוע נערך טקס הענקת מצטייני השירות הלאומי-אזרחי במרכז מורשת בגין בירושלים במעמד מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי ראובן פינסקי ומנכ"לי העמותות לשירות לאומי. בין 27 המצטיינים שזכו לאות הוקרה על תרומתם והתנדבותם המשמעותית לטובת החברה והמדינה, ניתן היה את ניסים ועקנין – תושב יבנה, בן 22, בן שירות אזרחי בתחנת מד"א באשדוד ומשמש כנהג אמבולנס וחובש רפואת חירום. ניסים מבצע משימות רבות מעבר לתפקידו, מסור בצורה יוצאת דופן ואף לקח חלק במבצע החיסונים בקורונה. באסון במירון לקח חלק פעיל בטיפול בפצועים כאשר הגיע להר כבר בשעות הצהרים על מנת לסייע באבטחה הרפואית ומשכך היה גם בין הראשונים שטיפלו בפצועים הרבים ברגישות רבה. משמש דוגמא ומופת למסירות ומחויבות להצלת חיי אדם‫.

בית החולים ׳אסותא׳ שיגר השבוע ביום שלישי, השבוע, מכתב שחרור מבית החולים של….המסכה. זו שליוותה אותנו מעל 15 חודשים.  בסעיף של הוראות להמשך טיפול נרשם כי על המסכה ״להישאר חסרת שימוש״. על החתומים במכתב ד״ר ארז ברנבוים מנכ״ל בית החולים ׳אסותא׳ ווד״ר רחלי מיון ראש אגף סיעוד. פריחה באמת מקווה שלא נצטרך להיפגש שוב עם המסיכה.

בטקס הנחת אבן פינה לבניין בית חבד ברובע י״ב, שנערך השבוע, ריגש ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי את המשתתפים כשחשף שנולד בברכתו של הרבי מליובאוויטש. "אימי ילדה שלושה ילדים לפניי וכולם נפטרו תוך זמן קצר מלידתם. בצר להם פנו הוריי בבקשת ברכה מהרבי. במענה הורה להם הרבי לבדוק את התפילין והמזוזות, והוסיף בקשה נדירה – לקרוא לבן שייוולד להם על שם חמיו האדמו"ר רבי יוסף יצחק.

ההורים הסכימו, ואכן לאחר שנה נולדתי אני, בריא ושלם. אולם כשבוע לפני הלידה חלמה אימי על אחד מצדיקי בית אבוחצירא שנושא תינוק בידיו, ומבקש ממנה לקרוא לבן שייוולד לה בשם יחיאל. במקביל בחלום נוסף התבקשו לקרוא לתינוק בשם שמעון. וכך נקראתי בשם יחיאל שמעון". ראש העיר סיים את סיפורו המרגש: "כשכתב אבי לרבי לאחר מכן את השתלשלות העניינים הרבי ענה להם כי טוב עשו, אולם ייוולד להם בן נוסף ולו יקראו יוסף יצחק. וכך היה

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן