הק"ש שישבור את רב"ש

הפסד ביתי מאכזב למ.ס אשדוד, בתוצאה 0-2 מול עירוני קרית שמונה במסגרת המחזור הראשון של ליגת ה'בורסה לניירות ערך'. רן בן שמעון: "אין לי ספק שנשתפר". בעוד שבועיים: משחק חוץ נגד הפועל ת"א

צילום: דוברות מ.ס אשדוד, טל אקוקה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בקיעים ראשונים במעמדו של בן שמעון החלו להופיע, כאשר ביום שבת האחרון יצאה לדרך עונת הכדורגל 2020/21 עם המשחק בין מ.ס אשדוד לעירוני קרית שמונה, שנערך באיצטדיון היא', ללא קהל. המארחת הייתה טובה יותר בפתיחה וכבר בדקה החמישית השיגה איום ראשון על השער של ברטקוש, הליטאי, שוערה האחראי של קרית שמונה. מהלך יפה שהתחיל אצל גורדנה, שפרץ לעומק ומצא את אלאבי ברחבה, אך האחרון בעט החוצה. בדקות הבאות אשדוד נרגעה והאורחת השתלטה על העניינים, אך לא הגיעה לאיום ממשי על השער של משפתי. למעשה, שתי הקבוצות שיחקו בצורה זהירה והייתה תחושה ששתיהן מבינות כי הן הולכות להיאבק בתחתית העונה ואי לכך, פחדו להפסיד.
בדקה ה-30 הגבהה מצד שמאל, מצאה את ראשו של יוג'ין אנסה, שנגח לפינה הקצרה ומצא את משפתי, שהדף לקרן, מוכן. עד להפסקה, מלבד נגיחה מסוכנת של הבלם הסרבי סבטקוביץ' מעל לשער של ק"ש, לא נרשמו הזדמנויות נוספות. שופט המשחק נאאל עודה, הוסיף שתי דקות למחצית ובסיומן שרק לסיום המחצית הראשונה המאכזבת, על פיה, השחקנים עדיין נשארו בפגרה.
עם פתיחת המחצית השנייה רן בן שמעון הכניס לעמדת המגן השמאלי את קימהני מונטריי, במקום גיל כהן הפושר. בדקה ה-47 מונטריי הוציא כדור רוחב מסוכן, אך דין דודי לא הצליח ליצור את המגע הנכון עם הכדור וההזדמנות הלכה לאיבוד. בדקות שלאחר מכן מ.ס המשיכה לתקוף, לסכן ולצבור קרנות, אולם לא בעטה למסגרת של ברטקוש. המשחק המשיך להיות חלש ושתי הקבוצות שיחקו ללא דמיון, חשק ודיוק. מבחינת אשדוד, ביום בו אזולאי ויחזקאל הציגו יכולת כל כך בינונית, למ.ס פשוט לא היה מה למכור בהתקפה. למזלה, צמד הבלמים הזרים אוואני וסבטקוביץ' יצרו קו הגנה סביר. אבל גם זה לא עזר ובדקה ה-67 איבוד כדור של אבו עקל הוביל למתפרצת יפה מאוד של האורחת, עם פריצה סוחפת של החלוץ יוג'ין אנסה, שלא התבלבל מול משפתי, שלח כדור מדויק לפינה, כבש את הראשון שלו במדי ק"ש וקבע 0-1 לאורחת. בתגובה לשער, רב"ש ביצע שני חילופים: עידן דהן וכנעאן בפנים, יחזקאל ואבו עקל בחוץ. האחרון ספג צעקות והשפלות מצד המאמן שלו, בעת ירידתו לספסל. החילופים לא כל כך עזרו למ.ס, שהמשיכה לשחק ללא תכלית. מנגד, קרית שמונה נלחמה עם כל מה שיש לה ושיחקה בצורה חכמה, בכדי לרדת עם שלוש הנקודות היקרות. בתוספת הזמן האורחת היכתה במ.ס פעם נוספת, כאשר שוב יצאה למתפרצת קטלנית, במהלכה המחליף גיא בן לולו מצא את לוסיו ברחבה והברזילאי אקס מ.ס, הקפיץ מעל משפתי וקבע 0-2 קל מדי לקרית שמונה, שיצאה מאשדוד עם היד העל עליונה.
המאמן של מ.ס אשדוד שנראה מיואש בשלבים מסויימים במשחק, אמר בסיום: "חוסר ריכוז שלנו. יש מחיר להיות הקבוצה הדומיננטית. אין לי ספק שנשתפר בהמשך ונשיג תוצאות טובות. בדרך יהיו עוד פה ושם נפילות. אנחנו קבוצה דומיננטית, שצריכה לדעת לשחק כמו אחת כזאת. איך לא להיות חשופים. בסך הכל עשינו הרבה דברים טובים וניקח אותם. התוצאה מאוד מאכזבת. יש לנו עונה ארוכה. אני לא מתבלבל לרגע. יש לנו סגל שיכול לנצח כל קבוצה בליגת העל".
הקשר רועי גורדנה הוסיף: "אנחנו שולטים, מגיעים למצבים וסופגים מכלום. ננתח ונתקן את מה שצריך לקראת המשחק הבא. יש משחקים שצריך לדעת לשמור על ה-0-0. מומנטום זה דבר שקשה לנצח בכדורגל. ומה שקרה זה שקיבלנו גול ששינה את המומנטום. הנענו את הכדור מצוין, אך קבלת ההחלטות בהתקפה לא הייתה טובה. עד הגול שקיבלנו, משחק מצוין שלנו".
ציונים
רועי משפתי: לא יכול היה לעשות הרבה. -5
טום בן זקן: חלש. -4
ננאד סלטקוביץ': יציב. מתקשה מול חלוצים מהירים. -5
טימותי אוואני: התרגלנו ממנו ליותר. -5
גיל כהן(הוחלף במחצית): מתקשה לבוא לידי ביטוי בעמדת המגן. -4.5
פיראס אבו עקל(הוחלף בדקה ה-68): איבד כדור קריטי ואולי גם את המקום בהרכב. -4.5
סמואל אלאבי: לא הורגש. -4
רועי גורדנה: היה מתחת לרמתו. -4.5
שלומי אזולאי: חסר תשוקה וחשק. לא בא לידי ביטוי. -4
שגיב יחזקאל(הוחלף בדקה ה-68): לא עשה הרבה. -4.5
דין דויד: לא השפיע. לא קיבל מספיק כדורים. -4.5
קימהני מונטריי(נכנס במחצית): הכניס תנופה קטנה, אך לא מספיקה. -5

מכה בכנף
מכה ראשונה לכנף של רן בן שמעון כמאמן מ.ס, שסופג מהלומה דווקא מול הקבוצה איתה זכה באליפות היסטורית והיסטרית לפני קרוב לעשר שנים. ניתן לומר שרב"ש מנצל את האדים של האליפות הזאת עד תום, למינוף קריירת האימון השוקעת שלו, אך האמת חייבת להיאמר- הגישה של בן שמעון לא מתאימה לאשדוד. כנראה שהלילה, בלבו של הספונסר הבלתי רשמי, ג'קי בן זקן, ישנן חרטות ראשונות על המינוי הזה, שמעצים את חוסר הזהות של הקבוצה ביחס לתושבי העיר.
בעוד תושבי העיר אשדוד כבר מזמן לא מאמינים בקבוצה הבכירה, על פי המשחק בשבת האחרונה, גם השחקנים איבדו אמון. אשדוד אמנם שלטה במשחק, אך לא הצליחה ליצור מצב הבקעה ממשי אחד, במשחק בית, מול קבוצה שהיא לא מאריות הליגה. אמנם מגיעות הרבה מחמאות לצמד בלמי קרית שמונה הנפלאים, אורי דהן והקפטן עידן נחמיאס, אולם בעגה האשדודית נהוג לומר 'תפסו פראיירים'.
פגרת הנבחרת שתתקיים בשבוע הבא מגיעה בזמן טוב למ.ס, שבעוד כשבועיים תצא לבלומפילד ותתמודד מול הפועל ת"א למשחק, בו המפסידה תישאר עם 0 מ-6, מה שהופך את המשחק הבא לסיר לחץ אמיתי. רב"ש יודע את זה. מה שהוא עוד יודע ומכיר, זה את הדינמיקה של הכדורגל הישראלי, במסגרתה בהרבה מקרים שני הפסדי ליגה רצופים יוצרים זעזוע ומובילים לפיטורים. יש תחושה שעל תסריט כזה, הרבה משחקני מ.ס יחתמו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן