הקונדיטורית מאשדוד שכיכבה בתוכנית "משחקי השף"

קוראי אלבז בת 21 מאשדוד, היא קונדיטורית מצליחה. השבוע היא השתתפה באודישן של "משחקי השף". היא אומנם לא עברה אבל הרשימה את הצופים וגם את השופטים שקיבלו ממנה קינוח טעים. לדבריה, "זו הייתה חוויה מיוחדת" ומי יודע אולי נראה אותה באודישן גם בעונה הבאה. עד אז היא מקדישה לעסק שלה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אי אפשר היה שלא להתלהב מקוראי אלבז מאשדוד שהשתתפה השבוע באודישן בעונה החמישית של ״משחקי השף". קוראי בת ה-21, היא בכלל קונדיטורית עצמאית, ובשנים האחרונות החלה לבשל בבית אבל זה לא מנע ממנה להשתתף בתוכנית אליה מגיעים מתמודדים מהתחום ואשר בו השופטים הם בעלי שם, ולחלקם גם כוכבי מישלן. היא הכינה להם סיגר דג במטבל יוגורט וסלט עגבניות חריף. השופטים לא העבירו אותה, ושאלו אותה מדוע לא הכינה לאודישן קינוח מהקונדיטוריה שלה? קוראי ענתה "החלטתי להראות עוד צד שלי". מבין השופטים רק השף יוסי שטרית נתן לה סכין. אבל שאר השופטים אסף גרניט, מושיק רוט וארז קומרובסקי ציינו שהיא אמנם כשרונית, אבל זה לא הספיק. קוראי חזרה אל המטבח בסיום האודישן באולפן של "משחקי השף" והכינה להם קינוח כמחווה. השופטים התענגו על הקינוח וציינו שאם היא הייתה מגישה את המנה הזו באודישן שלה, היא הייתה עוברת אותו בהצלחה. אבל קוראי לא מצטערת על האודישן ומסכמת "זו הייתה חוויה מיוחדת".

קוראי נולדה וגדלה באשדוד. יש לה אחות תאומה מאי. פירוש השם המיוחד שלה קוראי – זו הפנינה שיוצאת מהקונכיה בים, ואת השם המקורי בחרה דודה שלה. מאז שהייתה קטנה אהבה לאפות. בסיום הצבא היא למדה  קורס קונדיטוריה אצל אסטלה (אסטלה מושקוביץ' בלפר היא שפית, קונדיטורית, שוקולטיירית, בעלת בית הספר הגבוה לאפייה ושופטת בתוכנית ׳בייק אוף׳). יש לה עסק מהבית בו היא אופה עוגות ומכינה קינוחים לאנשים וגם מכינה קינוחים לאולם אירועים. "זה אולם שעבר עכשיו שיפוץ הייתי שם ברמנית, עכשיו קוראים לו אדמה, אמר לי בואי נעשה וויב חדש לקינוחים במקום להזמין ממפעלים, תעשי לנו את קינוחים אישיים לכל אדם, את מכינה באותו יום”.

 לבישול הגיעה לאחרונה. היא ראתה את הסירים שהעמידה סבתא שלה ורצתה גם. היא בעלת קונדיטוריה ועובדת מהבית וכתחביב היא מבשלת למשפחה. "אני ממשפחה שאף אחד לא בשלן ואחראית על הבישול בבית”. וכשהיא לא אופה או מבשלת ההובי שלה ללכת לקניות בסופר ״זה הבילוי שלי זה מה שמרגיע אותי”.

ממתי התחילה האהבה שלך לאפייה?

"מילדות, אפילו בבית ספר היסודי הייתי מוכרת למורות עוגיות, תמיד אהבתי את העוגות והעוגיות".

אבל מי לימד אותך לאפות?

"לא יודעת, פשוט הייתי לוקחת מתכונים, היו לי את הספרים של ׳קרין גורן׳ וכל הדברים האלה, הייתי עושה לפי זה וכל פעם הייתי עושה עד שזה היה יוצא, פעם אחת הכנתי עוגיות לבית ספר וכמה מורות התלהבו אז מכרנו להן . אחותי מאי ואני. וככה היו כל השנים עם העוגות והעוגיות”.

למה בחרת ללכת לתוכנית ׳משחקי השף׳ ולא לתוכנית אפייה?

"בדקתי את התוכנית ׳בייק אוף׳ וזה ירד מהמסכים. כנראה שלא היה מספיק רייטינג, עוד כשהייתי אצל אסטלה, היא הייתה שופטת שם והבנתי שזה ירד מהטלוויזיה לגמרי. שלחתי אודישנים לאח הגדול של רשת 13 ואז התקשרו אליי מההפקה של ׳משחקי השף׳, הם התקשרו אליי.לא הייתי הולכת על דעת עצמי, ואמרו לי 'ששמענו עלייך', כנראה מאותה הפקה, אמרו לי 'יש לך אודישן שבוע הבא האם את מעוניינת להגיע? '. אמרתי 'מה שבוע הבא אני בכלל קונדיטורית אני מבשלת בבית ואין לי ניסיון 'אמרו לי 'בואי ונראה, תנסי.' אז הלכתי ועברתי את כל השלבים הראשונים של הסינונים עד שהגעתי לשפים״.

האם הכרת את השפים עוד לפני?

"ברור. הכרתי את כולם בשם והמסעדות שלהם, הם גדולים. אני פשוט הייתי בהלם כשדיברתי איתם, הם אוכלים את מה שאני מכינה, הייתי בשוק".

לא חששת להגיע להתחרות מול מתמודדים מהתחום ושופטים מוכרים, כשאת ללא ניסיון?

"האמת שכן חששתי, אבל הלכתי קודם כל בשביל החוויה אמרתי לעצמי שאין לי מה להפסיד, יש לי את היד. אבל יש הרבה אנשים עם ניסיון ויש את כל הביקורות שצריך גם להתרגל לזה. נגיד מה שהוציא אותי מריכוז זה המצלמות ותוך כדי שאני מכינה ראיינו אותי זה הוציא אותי מריכוז ויש אנשים שרגילים לזה. אבל לא פיתחתי יותר מידיי ציפיות, אמרתי פשוט בואי נלך וננסה ונראה מה יהיה יותר מזה לטוב ולרע".

מה את אומרת על הביקורת שנתנו לך על מה שהכנת?

"הבנתי את הטעות שלי שהם לא עברו מספיק טיגון, אבל חוץ מזה אמרו שהמנה הייתה סבבה, הם לא נפלו עליי, ואמרו לי לכי להכין קינוח, להיפך זה יותר הרים לי. בכלל לא הוריד לי מעצמי".

את לא מצטערת שלא הכנת משהו שאת יותר אלופה בו בקינוח?

"את האמת אני לא מצטערת, אבל למדתי מזה כאילו אני אומרת יכולתי להכין, אבל לא מצטערת. אני אגיד לך שבשלבים הבאים לעמוד ולהתמודד מול אנשים שיש להם יותר ניסיון בנבחרות, אמרתי אם אגיע לשלב יותר גבוהה ושם אני אפול, אז יותר יבאס אותי. אם ארצה ללכת למשהו אחר בפעם הבאה, אני אדע לאיזה כיוון  ללכת”.

אמרת שתבואי בשנה הבאה לאודישן נוסף, את מתכוונת להגיע בשנה הבאה?

"כן. האמת שכן”.

את מתכוונת ללמוד קצת יותר?

"כן ברור, אני אלמד יותר, אני מבחינה מיסטית יותר מפתחת את עצמי זה גם מעלה את הביטחון, כי אני חרדה על מה אני הולכת, גם כשאני מכינה את המנה ומדברים איתי אני כבר יודעת לאן אני אלך”.

איך זה בגיל כל כך צעיר את עם קריירה?

"וואי זה כיף, תמיד אמרתי שאני אעשה את זה אני גם שואפת להרבה יותר, זו רק ההתחלה”.

חולמת על בוטיק לקינוחים

למה את שואפת?

"שיהיה לי מקום משלי, שאני לא צריכה אף אחד שאני אעשה מה שאני אוהבת באמת לעצמי, לא בשביל אף אחד שאנשים ייהנו ממה שאני מכינה בעצמי ושאני עומדת מאחורי זה. מה שאני באמת רוצה מקום שיתמקד בקינוחים, בוטיקי כזה. אני עדיין מחשבת מסלול. אני רוצה לעשות משהו שעדיין לא קיים, בגלל זה אני גם לא ממהרת, אני רוצה לבנות עם עצמי לאט, לאט ולראות לאן אגיע עם זה”.

יש מישהו שהיית רוצה שיאכל ממה שאת מכינה או אופה?

"מישהו מסוים, אין".

מה אומרים במשפחה?

"וואוו מלא פירגונים תחשבי שרק אני מבשלת בבית, משבת לשבת אני מכינה דברים אחרים והמון ביקושים תכיני לי ככה, ותכיני לי ככה זה גם חברים של ההורים שלי, יש חבר של אבא שלי שאומר לי ׳תכיני לי קציצות דגים, תכיני לי דגים או  מוח׳, זה כבר גדול, זה לא רק משפחתי”.

אילו תגובות קיבלת אחרי שהאודישן שודר?

"פנוי אליי המון אנשים פידבקים חיוביים ופירגונים. חששתי מביקורות, כי אני לא רגילה לקבל ביקורות גם שם פחדתי מאוד והיו ממש נחמדים איתי, גם לא קטלו אותי״.

אחותך התאומה גם בתחום הזה או שהיא בעניין אחר?

"בעניין אחר לגמרי, היא עושה ציפורניים כרגע, ולומדת אדריכלות ועיצוב פנים. אף אחד לא קשור אצלנו למטבח, רק אני. הבשלנית של המשפחה חד משמעית".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן