הצעה לסדר של בורודה: להנציח באשדוד את שמו של יעקב קרייזר ז"ל

זאת ע"י מתן שמו של גיבור מלחמת העולם השנייה לרחוב, כיכר או פארק עירוני, כמחווה לציון 76 שנים ליום הניצחון על גרמניה הנאצית. לדבריו בזכות קרייזר, שהיה היהודי בעל הדרגה הבכירה ביותר בצבא הסובייטי והיהודי הראשון בעל תואר "גיבור ברית המועצות" במלחמה, ניצלו בין היתר חייהם של עשרות אלפי יהודים במהלך שנות המלחמה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל


לדברי חבר המועצה ולדימיר בורודה ב-9 במאי יציינו בישראל את כניעת הרייך השלישי וסיום מלחמת העולם השנייה שלצבא האדום, שבשורותיו לחמו חיילים וקצינים יהודים, היה חלק מכריע בניצחון על גרמניה הנאצית. הוא מציין כי באשדוד קיימת שנים רבות מסורת טובה של הנצחת שמות גיבורי מלחמת העולם השנייה ומן הראוי הוא שגם שמו של קרייזר, שהלך לעולמו ב-1969, יונצח בעיר.  

לדבריו, קרייזר, שירת עד ימיו האחרונים בצבא הסובייטי ומילא גם לאחר המלחמה תפקידי פיקוד ומטה רבים כשעסק גם במחקר וחינוך צבאי. קרייזר היה בין היתר חבר הוועד היהודי האנטי פשיסטי וסירב בתוקף במהלך "משפט הרופאים" (עלילת דם נגד רופאים יהודים בבריה"מ ב-1953- בסוף ימי סטלין, שהואשמו  בקשירת קשר להמתת מנהיגי המדינה ר.י) לחתום על מכתב של "נציגי הקהילה היהודית" בדרישה לגזירת עונש מוות על הרופאים היהודים העצורים.להצעתו לסדר צירף בורודה שלוש המלצות. בהמלצתו של  ד"ר יצחק ארד- היו"ר לשעבר של הנהלת "יד ושם" שחקר את חלקם של יהודי בריה"מ על גרמניה הנאצית, נכתב כי קרייזר תמיד ציין בהופעותיו את היותו יהודי: "הנצחתו תהיה גם לכבודה של העיר אשדוד, בה יש ריכוז גדול של יהודים שעלו מבריה"מ, ולהנצחת שמו בעיר יש ערך חינוכי לדור הצעיר".

תא"ל (במיל.) צבי קן-אור מנהל "מוזיאון הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה", שממוקם בלטרון ומחדש בימים אלה את פניו, כתב בהמלצתו כי לקרייזר שהיה גאה ביהדותו מוענק מקום מרכזי בתצוגת המוזיאון: "הרשו לי להמליץ בפניכם להצטרף אלינו ולהביא את פועלו לתודעה הציבורית…בטוחני שהנצחתו של הגנרל קרייזר בעירכם תביא לגאוות התושבים והוקרת תודה מצידם".המלצה נוספת היא של הרב אלכסנדר בורודה (אין קשר לחבר המועצה ר.י) ממוסקבה, נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה(FEOR)) ומנכ"ל המוזיאון היהודי ומרכז הסובלות הממוקם בבירה. הרב מצין בין היתר כי קרייזר  לקח חלק פעיל בכתיבת " הספר השחור" שעוסק בפשעים נגד העם היהודי בתקופת השואה, בבריה"מ ובפולין, ובהשתתפותם של יהודים בהתנגדות כנגד הנאצים בתקופה המדוברת. " אין ספק שדמותו וזכרו של הגיבור היהודי יעקב קרייזר ראויים להנצחה בא"י והעיר אשדוד יכולה לשמש דוגמה נפלאה ליוזמה כה אצילית", הוא כתב.           

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן