הפרקליטות ערערה על הכרעת הדין נגד משה פונטה

פרשת איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון לשעבר ממשיכה להתנהל. הפרקליטות החליטה לערער על הכרעת הדין שמעוני וכן של איש העסקים ויד ימינו של שמעוני, משה פונטה מאשדוד. כזכור, פונטה הורשע בהפרת אמונים בלבד בערעור מבקשת הפרקליטות להרשיע את פונטה בעבירת שוחד שכן לטענת הפרקליטות, גיוס הכספים של פונטה לשמעוני היו בבחינת ״שלח לחמך״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת ראש העירייה לשעבר של אשקלון, איתמר שמעוני, מגיעה לפתחו של בית המשפט העליון. זאת לאחר שהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון הכרעת הדין בעניינם של איתמר שמעוני ואנשי העסקים יואל דוידי ומשה פונטה מאשדוד, שנחשב יד ימינו של שמעוני ומקורב אליו.

הפרקליטות, באמצעות עורכי הדין נעמי גרנות ואבי וסטרמן, החליטה לערער על שני רכיבים בהכרעת הדין של בית המשפט המחוזי הראשון על הזיכויי של שמעוני ופונטה מעבירת שוחד והרשעתם בעבירה פחותה לטענת הפרקליטות של מרמה והפרת אמונים וכן על הזיכוי של פונטה מעבירת שוחד באישום אחר.

כידוע. בנובמבר 2019 בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את שמעוני בקבלת שוחד ועבירות מרמה הפרת אמונים, והלבנת הון ובינואר השנה גזר עליו 4 שנות מאסר בפועל. פונטה הורשע הורשע בשתי עבירות של הפרת אמונים, בכך שגייס עבור שמעוני במקרה אחד  100,000 שקלים מאיש העסקים גבי מגנזי וכן בכך שגייס 550,000 שקלים  ממקורות שאינם ידועים עד היום.הפרקליטות דרשה לגזור על פונטה 20 חודשי מאסר, אך השופט בני שגיא גזר עליו 9 חודשי מאסר בריצוי של עבודות שירות.

מעובדות כתב האישום שהוגש נגד שמעוני, פונטה ואחרים עולה כי שמעוני חתם על הסכם פיצוי עם שתי נשים שטענו כי פגע בהם מינית. ההסכם נחתם בתקופת כהונתו של שמעוני כראש עיריית אשקלון. עוד עולה כי הפיצוי היה כמיליון שקלים וכי שמעוני ביקש לגייס את הכסף ממקורות חיצוניים. כשמי שגייס את הכספים הם עופר שמעוני, אחיו של איתמר וכן משה פונטה. הכסף שגויס שימש לתשלום הפיצויים לנשים. בהכרעת הדין החליט השופט שגיא, כאמור לזכות את שמעוני ופונטה מעבירת השוחד לאחר שקבע כי הכסף שניתן לשמעוני ״בשל מעמדו כראש עיר״, אולם השופט שגיא לא שוכנע כי הכסף ניתן לשמעוני. ״בעד פעולה הקשורה בתפקידו״, ולכן הסתפק בית המשפט בעבירת מרמה והפרת אמונים.

על כל אלה עתרה הפרקליטות בבקשה להרשיע את שמעוני ופונטה בעבירת שוחד, בטענה כי ברור היה לשמעוני ״שלא ניתן לשלול שביום מן הימים ייווצר מצב שבו יידרש לדון בעניינו של מגנזי ״ולפיכך מתקיימת עבירת השוחד בנסיבות ״שלך לחמך״.

בנוסף מערערת הפרקליטות באישום נוסף בו זוכו פונטה ושרון מילר מעבירות שוחד. השופט שגיא קבע כי מילר העביר לפונטה סכום של 75,000 שקלים, לבקשת פונטה ואשר הועבר לשמעוני אך טרם העברת הכספים, בחודש יולי 2015, חברו מילר ופונטה לקדם מיזם עסקי בנוגע להתחדשות העירונית באשקלון.

לאחר שהפרקליטות כבר ערערה בעליון נגד הזיכוי מעבירת השוחד נגד מילר, היא מבקשת עתה לערער גם נגד פונטה.

במקביל לערעור הפרקליטות גם איש העסקים דוידי עתר לעליון, וערער על הרשעתו וכן צפוי כי גם איתמר ואחיו עופר שמעוני יערערו גם הם לעליון.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן