הפרמדיקים החדשים של מד”א‫:‬ אב ובנו

איציק (53) ועמיר אמזלג (25), אב ובנו, נפגשנו לאחרונה במעמד מיוחד ויוצא דופן – שניהם עלו על הבמה בטקס סיום קורס פרמדיקים וקיבלו את תעודת ההסמכה. לאחר מכן, הם יצאו יחד למשמרת ראשונה בניידת טיפול נמרץ

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשנת 1981, הגיע איציק אמזלג, תושב מושב אביגדור, למד"א כמתנדב ומאז התאהב בארגון והתקדם בו במהלך השנים. כיום, אמזלג פרמדיק וממלא מקום מנהל תחנת מד"א בקריית מלאכי‫.

לאחרונה, סיים איציק בהצלחה קורס פרמדיקים ופגש על הבמה בטקס הסיום את בנו, עמיר, תושב אשדוד – שהחל את דרכו בארגון בגיל 15, כמתנדב נוער. ארבע שנים לאחר מכן, החל עמיר לעבוד במוקד הלאומי של מד"א בקרית אונו וכעת הנו מנהל המוקד הארצי ומוקד הכוננים של מד”א‫.

על במת הטקס, במעמד המרגש, הפכו איציק ועמיר, אב ובנו, לפרמדיקים של מד"א ולאחרונה אף ביצעו יחד משמרת ראשונה. על הסיטואציה המיוחדת ותחושת הגאווה, סיפר האב איציק: "לעבוד עם הבן שלי זה מקסים, גיליתי בעבודה עד כמה הוא רציני, אחראי, דבק במטרה ואוהב את התפקיד. אני גאה בו מאוד ושמח שאנחנו מצליחים לעבוד יחד – זו חוויה שלא יוצא לכל אב ובן לעשות. המשמרת הראשונה שלנו הייתה מיוחדת ונחמדה מאוד, בהתחלה הרגיש קצת מוזר אבל נהנו מכל רגע”‫.

על האחריות המשותפת והחוויה בנסיעה, הוסיף עמיר: "אנחנו מצליחים לעשות הפרדה מלאה במשמרת – אנחנו עובדים בצורה מקצועית וללא קשר לייחוס המשפחתי. למרות זאת, החוויה גדולה ויש לנו הרבה על מה לדבר בארוחות שישי. אנחנו מנהלים יחד את הסיטואציה ומגיעים עם רוח טובה ורצון לעזור לאחרים. המילה האחרונה היא של אבא כמובן, שנמצא בארגון כבר 40 שנה ובעל ותק וניסיון, אבל אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מצוין. כשאנחנו נוסעים יחד באמבולנס, התחושה מיוחדת מאוד – לא משהו שקורה לכל אחד”‫.

בשנת 1979 משרד הבריאות העניק למגן דוד אדום את הסמכות להכשרת והסמכת פראמדיקים במדינת ישראל. לפני 41 שנה, ב- 25.6.1980, הסתיים הקורס הראשון שאותו סיימו 18 הפראמדיקים החלוצים במדינה. מאז ועד היום הכשיר מגן דוד אדום 3,578 פראמדיקים ובהם כלל הפראמדיקים בצבא ההגנה לישראל, באוניברסיטאות, בבתי החולים, במסגרת השירות הלאומי ובני ישיבות ההסדר אשר פועלים יום יום למען הצלת חיים במקצועיות ובמסירות‫. מכלל הפראמדיקים שהוכשרו במדינת ישראל במשך 41 שנה, כיום פעילים במד"א 1,162 פראמדיקים מכלל האוכלוסיות והעדות בישראל בהם יהודים, ערבים, נוצרים, דרוזים, עולים חדשים וצברים, חילונים, דתיים-לאומיים וחרדים, מתוכם: 918 עובדים ו- 244 מתנדבים, בהם 34 מתנדבי השירות הלאומי והאזרחי

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן