הפסד שני ברציפות לעירוני

מכבי עירוני אשדוד הפסידה בבית להפועל כפר שלם בתוצאה 0-2 במסגרת המחזור ה-18 בליגה א' דרום. הפסד שני ברציפות לחניכים של יגאל זריהן, שמדבר על אירועי ההתפרעות בחולון: "צריכים לבוא בטענות לעצמנו". בשישי: יוצאים לשעריים (13:30, מגרש שעריים)

צילום: מוטי קדוש
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

במשחק שחתם את משחקי המחזור ה-18 בליגה א' דרום, שנערך באיצטדיון הסינטטי במוצ"ש האחרון, לעיני 600 צופים, אירחה מכבי עירוני אשדוד את מוליכת הטבלה החדשה, הפועל כפר שלם. אשדוד הגיע למשחק לאחר הסערה מהשבוע שעבר בחולון, בעקבותיה, נעדרו מהמשחק שלושה שחקני מפתח. השוער אנגלשטיין, הבלם עמרי כהן והקשר תומר בן חיים, שספגו עונש הרחקה מהמשחק בשבוע שעבר בחולון. עמרי כהן צפוי לחזור במחזור הבא, גורלם של אנגלשטיין ובן חיים לא ברור וכרגע, אין לדעת מתי יחזרו למגרשים. השניים יעמדו לדין, יחד עם הקבוצה בבית הדין של ההתאחדות והם חשודים שתקפו את צוות השיפוט בתום משחק ההפסד בחולון.
הקבוצה של יגאל זריהן התקשתה מאוד להתקרב לרמה של קבוצת הצמרת, הפועל כפר שלם ולא היוותה לה יריבה. בדקה ה-24, מלך שערי הליגה, אוהד קדוסי בעט מתוך הרחבה, השוער אביעד קטלן הדף לא טוב והקשר הדר לוי כבש מקרוב את הראשון של כפר שלם. בדקה ה-60 כפר שלם כבשה את השני, מרגלי יאיר שפונגין, שהכפיל את התוצאה. בסיום: 2-0 לכפר שלם.
עירוני אשדוד סופרת משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון ונמצאת במקום ה-11 בטבלה, עם 21 נקודות. במחזור הבא תפגוש 'עירונייה' את מכבי שעריים, במשחק חוץ, כאשר הפסד יכול לסבך את הקבוצה ולהחזיר אותה למאבקי התחתית משם כבר חשבה שנמלטה.
זריהן: "מנסים לנטרל את הרעשים מסביב"
תקופה קשה עוברת על עירוני אשדוד. גם בתוך המגרש וגם מחוצה לו. בקבוצה רועדים מהשימוע בבית דין ההתאחדות לכדורגל שיערך ביום רביעי הבא, בו צפויה לספוג עונש כבד, בעקבות האירועים בסיום המשחק בחולון. הנהלת ושחקני הקבוצה שמרו על שקט בימים האחרונים והם ממתינים בפחד להחלטת בית הדין. בינתיים, מי שצריך לאחד את השורות ולוודא שהקבוצה לא תדרדר למאבקי תחתית, הוא המאמן יגאל זריהן.
יגאל זריהן כזכור, החליף את שי מאור בסוף חודש אוקטובר שעבר. מאז שיחקה הקבוצה ב-11 משחקים וניצחה ב-4 בלבד. לפני כשלושה שבועות עירוני הייתה על גג העולם, כשניצחה בדרבי הגדול, אולם מאז, הקבוצה בצניחה חופשית. זריהן שוחח השבוע עם כתב 'השבוע באשדוד' וסיפר בין היתר על האווירה בקבוצה ועל אירועי סיום משחק ההתפרעות בחולון.
איך אתה מסכם את המשחק נגד כפר שלם? לא ממש הגעתם..
"זה נכון. משחק לא טוב שלנו. זה היה המשחק הכי גרוע שלנו העונה. לפחות מאז שאני הגעתי לקבוצה."
יש עדיין כעס על השיפוט במשחק בחולון?
"ברור שהשיפוט לא היה טוב. הייתי אומר אפילו שיפוט די מטריד. היו החלטות שגמרו את המשחק. אבל כל זה לא מצדיק את ההתנהגות שלנו בסוף המשחק. היה פה סחף של אמוציות. כנראה אנחנו קבוצה צעירה ולא ידענו איך לשלוט בזה. במיוחד איך לחצוץ בין השחקנים לבין צוות השיפוט ואנחנו פה נפלנו וכנראה אנחנו משלמים וגם נשלם על זה."
דיברת עם השחקנים על מה שהיה שם?
"קודם כל ניסיתי לחצוץ בין השחקנים. היה קשה לעצור את הסחף ולהוריד אותם לחדר ההלבשה. יש דברים שלא היו בשליטתי באופן ישיר. האווירה הייתה לוהטת. אנחנו כאגודה, לא ידענו לעצור את הסחף הזה. מצפים מאיתנו להכיל מצב כזה או שיפוט כזה עוין. מצד שני, השופטים לא יודעים להכיל את האמוציות של השחקנים והם מזלזלים בהם, מעליבים אותם, צועקים עליהם. אז זה גרם לתסכול ונכון שאנחנו לא מצדיקים שום דבר שקשור לאלימות ואנחנו משלמים על זה."
אתה מאוכזב מהסיקור התקשורתי השלילי שקיבלה הקבוצה?
"אנחנו לא יכולים לבוא בטענות לתקשורת. קודם כל צריכים לבוא בטענות לעצמנו. מקרה כזה אסור שיקרה באגודה כזאת שמתפתחת ועושה דברים יפים בקהילה. אומרים עלינו רק דברים טובים ונפלנו פה בחוסר הבנה שאין הרבה מה לעשות אחרי שריקת הסיום. זה כבר הוכח. אם יש דברים שלא קשורים לכדורגל, אז יש מוסדות לשם כך. לנו אין אפשרות לתקן את המצב. בכל העולם זה כך."
אתה בטח גם שומע על רצף שערוריות השיפוט של בר שחרור. זה צירוף מקרים לדעתך?
"כנראה זאת הרמה שלו. הרמה שלו נמוכה. זה איגוד השופטים צריך לטפל בזה. אפשר לבוא בטענות, שדד אותנו, תפר אותנו, הרס לנו את המשחק. גם להגיד 'מכר אותנו', יש מוסדות של ההתאחדות, יש ויצמן יער. אבל בטח לא באלימות ואת זה צריך להבין. אנחנו רוצים לתקן. בסך הכל אנחנו קבוצה בריאה. יש לנו תקציב מהנמוכים בליגה ולמרות זאת, מבחינת האווירה של הקהל והרכב השחקנים, שהצלחנו ליצור דינמיקה בו חיובית, אנחנו מתקדמים. אבל פה נפלנו וצריכים לתקן את זה."
אתם מתכוננים לכך שאנגלשטיין ובן חיים יהיו בחוץ לתקופה ארוכה?
"אנחנו עובדים על זה בחיזוק הקבוצה בעמדות מסויימות. הליגה מאוד קשה. כרגע אנחנו במיני משברון. נגד כפר שלם לא היה משחק טוב שלנו, אבל בחולון היינו טובים. עמדנו בצורה יפה ב-10 שחקנים וסגרנו קבוצה שהיא לוחצת ואיכותית. המשחק בחולון היה טוב מבחינתנו, מבחינה מקצועית. אבל המשחק נגד כפר שלם היה רע והדליק אצלי הרבה נורות אדומות. יהיו קרבות קשים בהמשך. הליגה מאוד צפופה."

אתם 3 משחקים ללא ניצחון. אתה חושב שיש ירידת מתח מאז הדרבי?
"עובדתית, זה נכון. אבל גם נגד הפועל אזור לפני שבועיים, היא הישוותה לנו בדקה התשעים פלוס. וגם נגד חולון שיחקנו טוב. עובדתית יש ירידה בתוצאות. אבל מה שצריך להדאיג אותנו זה מה שהיה נגד כפר שלם."
בשישי אתם בשעריים. איך מתכוננים למשחק באווירה כזאת?
"אנחנו מנסים לנטרל את כל הרעשים מסביב ולהביא את היכולות שהבאנו בעבר הלא רחוק, בכדי לחזור למסלול הנכון."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן