הפנים החדשות בתנועת ׳אשדודים׳

הפעיל החברתי רפאל וונדו איילין בזונך ויו״ר ועד ההורים לשעבר, בלה רובין, הצטרפו לתנועת ״אשדודים״. נורית טופז פרשה והקימה תנועה חדשה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"הגעתי לפעילות התנועה והכרתי אנשים נפלאים שהזולת בראש מעיינם, תנועת של מעשים בפועל עם הנוער, הצעירים, הצרכים המיוחדים והשכונות הוותיקות. זה מה שמשך אותי להתחבר ואני מאמין שיחד נעשה עוד רבות עם ולמען כל תושבי ותושבות אשדוד." *אמר רפאל במפגש פעילים בו הכריז על ההצטרפות בנוכחות עשרות שותפים ושותפות,* "מגיל מוקדם מאוד הצטרפתי לאבא שלי לפעילות קהילתית בכפר הולדתי וגדלתי במשפחה שערך הנתינה ותרומה לחברה הינו ערך עליון. אני מרגיש שתנועת אשדודים היא הבית שלי להמשיך ולעשות בו, להמשיך את דרכו של אבא שלי."

"זו תנועה של כולם יחד, תנועה שפועלת בכוחות משולבים על מנת ליצור חברה יותר מלוכדת שמכירה בעושר התרבותי שכולנו מביאים אל השולחן ושעל כולנו אחריות אישית לדאוג לחברה וליצור עתיד טוב יותר לילדינו. אני קורא להצטרף אלי לתנועת אשדודים, זה הבית הפוליטי שלנו.

רפאל, בן 44 נשוי +4 ילדים, יליד אתיופיה. עלה לארץ בגיל 13 בשנת 1991. את שירותו הצבאי עשה רפאל כלוחם במג"ב. רפאל עובד כחשמלאי בחברת חשמל ובמקביל ללימודי התואר הראשון במדעי החברה מתנדב ומוביל מגוון פעילויות גמ"ח ותרבות עם ולמען הקהילה.

רפאל עומד בראש צוות הדוברות בוועדת ׳הדרך החדשה׳ העירונית וכמתנדב בוועדות הפרויקט הלאומי ובמסגרות זו פועל להנגשת השירותים הקיימים בעיר לבני הקהילה עולי אתיופיה באשדוד. לדבריו "בסיוע החוברות שהוצאנו הציבור יכול למצות את זכויותיו טוב יותר, ולהיות חלק מהפעילות העירונית ולצד זאת לחשוף את העוצמה והעושר של הקהילה האתיופית לכל תושב באשדוד."

גם בלה רובין, מי שכיהנה כיו״ר ועד ההורים העירוני במשך 3 קדנציות הודיעה על הצטרפותה לתנועת ׳אשדודים׳. ”אני מרגישה שמשפחת האשדודים ופעילות התנועה הענפה היא המשך טבעי לכל תפקידיי ההתנדבותיים, לעשייה ולדרך שלי עד היום", *אמרה בלה במפגש הכנה לקראת כנס התושבים של התנועה בנובמבר, "החיבור עם הגיל השלישי, הסיוע לדרי הרחוב, הפעילות בשכונות הוותיקות, הצרכים המיוחדים ובמיוחד למען בני הנוער וילדי העיר קרובים מאוד לליבי ואני מאמינה שיחד בכוחות משותפים נעשה עוד רבות עם ולמען כל תושבי ותושבות אשדוד."

"השלם גדול מסכום חלקיו. כל מה שעשיתי עד היום יועצם ויתגבר, החל מסיוע להורים בבעיות יומיומיות חינוכיות, כלכליות וחברתיות, שילוב ילדים במערכות החינוך וליווי תלמידים במשך 12 שנות לימוד, הקמת מזנונים במחיר שווה לכל כיס, בניהול התלמידים עצמם, והפעלת מיזם כריך לכל תלמיד בבתי הספר ועד הנגשת האמפיתאטרון במחיר מוזל שישאיר את מסיבות הסיום באשדוד. כל אלו ועוד יתרחבו עכשיו, ואני קוראת לכם להצטרף אלי ולקחת חלק בתנועת התושבים הגדולה באשדוד."

בלה רובין, נשואה ואמא ל-3 ילדים, בת לאמא שורדת שואה ולאב פרטיזן, עלתה לארץ בגיל שנתיים. מגיל צעיר הייתה חלק מתנועת הנוער ׳השומר הצעיר׳ ואת שירותה הצבאי עשתה כמשק"ית יר"מ וגיוס מילואים בענף הדלק ומשם המשיכה למקום עבודתה הנוכחי בענף הדלק והגז של ישראל.

בלה כיהנה כיו"ר ועד הורים עירוני 3 קדנציות והביאה את ועד ההורים העירוני לפסגת המעורבות בקהילה, בהתנדבות ובמוסדות החינוך השונים בתחומי הבריאות, הבטיחות, הבטחון, החינוך ועוד הרבה. לדבריה, "יחד, נמשיך להשפיע וליצור לשיח פורה והישגים למען ההורים והילדים בעיר. כי הכל מתחיל מחינוך."

טופז פרשה מ׳אשדודים׳

נורית טופז, האישה שמזוהה במיוחד עם פעילות למען אנשים עם צרכים מיוחדים, הודיעה לאחרונה כי היא פורשת מתנועת "אשדודים״ ומקימה תנועה חדשה בשם ׳תושווים׳‫.

״אחרי שנים רבות של עשיה למען קהילות הצרכים המיוחדים ומשפחותיהם, הגיל השלישי, וכן בעלי החיים, ראיתי שבהתמקדות בהן מרוויחה החברה כולה", כתבה טופז בדף הפייסבוק שלה, "השתלבות אותן קהילות בחברה ובמרחב הציבורי יוצרת תיקון ומביאה לסביבה טובה, רגישה ובריאה יותר. זה החזון שלי. בתמיכה רחבה ובעידוד של הקהילה מסביבי החלטתי שכדי להגשים את החזון הזה כפי שאני רואה אותו ומאמינה בו, צריך להוביל את העשייה במסגרת תנועה עצמאית וממוקדת מטרה, ששמה את אותן קהילות בקדמת הבמה, ולפרוץ את תקרת הזכוכית שאני מצויה בה. לכן אני מודיעה על פרישתי מתנועת אשדודים לאחר עשור שנים של עשייה".

טופז החליטה להקים תנועה חדשה בשם "תושווים" שהיא מן הלחם של המילים תושבים ושווים, מה שמסמל את השוויון למען האוכלוסיה עם הצרכים המיוחדים. "כעת, ערב ט"ו באב, המסמל אהבה, אחדות ותיקון, אני שמחה להכריז על הקמת תנועת תושווים (מלשון שווים) שמובילה חזון עירוני של שוויון הזדמנויות, חמלה וסולידריות חברתית תוך התמקדות באותן קהילות״‫.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן