הפלאות של לידיה ג׳אן

״פלאות״ הוא ספר הביכורים של לידיה ג׳אן, אשת חינוך, אמנית וצלמת בחסד. בספר מוצגות תמונות מרהיבות שהיא תיעדה במצלמתה ומשפטי העצמה. בימים אלה היא מציגה תערוכת יחיד של מיטב צילומיה בגלריה בבאר טוביה. כל ההכנסות ייתרמו לעמותת קדם- עמותה לילדים ונוער בסיכון

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

״בכל פעם מחדש, היד נוגעת במצלמה העין מביטה דרך עדשה. אני מבינה את העוצמות…כל צילום הופך לסיפור מצטרף לפסיפס שתכליתו לגעת. ממני אני… אליך את…״.

לידיה ג׳אן הוציאה בהוצאה אישית את ספר הביכורים שלה. בספר תמונות מרהיבות שעדשת מצלמתה תיעדה בטיוליה בטבע ומשפטי העצמה הנשפכים ממנו מעומק הלב. בנוסף להיותה אשת חינוך מוערכת, לידיה אמנית מחוננת שכותבת ומצלמת שאהבת הים, הטבע והאדם בנשמתה.

לידיה בת 47, נשואה ואם ל- 4 ילדים. ״יש לנו 3 ילדים ביולוגים וילדה נוספת שאימצנו. התחלנו כמשפחת אומנה. היא כבר חמש שנים אצלנו ואנחנו בהליכי אימוץ. היא שלנו המדהימה הזאת״. לידיה גדלה באשדוד עד גיל 12. היא בת לאבא שהגיע בשנת 1964 היישר לאשדוד. בעקבות תפקידו בחיל האוויר של האב, המשפחה נדדה למקומות שונים בארץ אך כיום הוריה והוריי בעלה תושבי אשדוד. היא עובדת במערכת החינוך מנתחת התנהגות ועובדת עם ילדים ובני נוער.  היא עובדת  במתי״א (מרכז תחומי ישובי אשדוד) אשדוד וכן משמשת מדריכה ארצית להפרעות התנהגות באגף החינוך המיוחד במשרד החינוך.

ממתי את מצלמת וכותבת?

״אני מצלמת מאז ומתמיד, אבל בשנתיים האחרונות נחשפתי לצילום באמצעות מצלמה ונשבתי בקסם הזה. תמיד כתבתי״, היא אומרת ומספרת כי בחודשים האחרונים היא גם החלה לגלוש בים והיא נהנית מכל רגע: ״בתקופת הקורונה  נוצר חלון הזדמנויות מדהים שמתוך המקום לחפש קצת שפיות בתוך אי השפיות, התחלתי להתעורר בשעות מוקדמות  04:00 בבוקר, פשוט לנוע בעיקר לכיוון הים, כי אני גם גולשת. ההליכה לים ולשדות כדי לצפות אני תמיד אהבתי לקבל את הבריאה מוקדם בבוקר זה הגוונים המיוחדים ואנשים מיוחדים שפגשתי  בשעות האלה, עולם מופלא התגלה לי״.

תערוכת יחיד בגלריה

את התמונות מטיולי הטבע שלה, היא העלתה לדף הפייסבוק בצירוף משפטי העצמה. עד מהרה זה הוביל לספר ולתערוכת יחיד של צילומיה.

למה החלטת להוציא ספר?

״הספר נולד מתוך בקשה של נשים מדהימות שראו בפייסבוק את הכיתובים והצילומים ואמרו לי ׳לידיה תעשי לנו ספר׳. אז יצרנו ספר בהדפסה אישית. לא חלמתי שזה יקבל כזה הד, לא חשבתי שאנשים כל כך יתחברו ויאהבו ואני מלאת התרגשות שמחה גדולה״.

בנוסף, היא מספרת כי היא מציגה תערוכת יחיד של צילומיה בגלריה בבאר טוביה ליד אשדוד. התערוכה  מוצגת 3 פעמים בשבוע בימים שני, חמישי ומוצאי שבת בשעות הערב והיא תינעל ב-14‪.4‪.21. ״גם התערוכה נולדה מהתמונות בפייסבוק. אוצר התערוכה שהוא צלם מוכר, שמעון המאירי, שמלווה אותי בכל השלבים, הוא הגיע אלי דרך הפייסבוק  וביקש ממני לשלוח לו 3 תמונות לבית חולים הדסה ׳עין כרם׳  במחלקת נשים ובמחלקת כלי דם ומשם נולדה התערוכה״.

 בתערוכת היחיד שלה מועלים צילומיה בצירוף למשפטי העצמה פרי עטה. ״צילומי התערוכה נעשו חלקם באשדוד, חלקם בחוף ניצנים, וחלקם בשדות ליד הבית. יש לנו אוצרות קרוב לבית. הדבר שהכי מרתק אותי בכל התהליך המופלא הזה  זה באמת לראות ולהקשיב לקולות של האנשים, שמתבוננים בציורים ולשמוע את הדברים והחיבורים האישיים שלהם לתמונה״.

כל ההכנסות ממכירת התמונות והספר שלה הם קודש לתרומה לעמותת קדם- עמותה  לילדים ונוער בסיכון. ״מדובר בעמותה שעושה עבודת קודש וממש מצילה נפשות וזו המתנה הבאמת צנועה שאני יכולה להעביר  ולתת״.

מה הספר הבא שלך?

״קודם כל המשפטים ממשיכים לצאת ממני כמו נהר שופע. אני מניחה שיהיה עוד ספר של צילומים ומשפטים שיצאו מהלב. אני מאוד רוצה להוציא ספר ילדים צילומים ומשפטי העצמה לילדים״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן