הפורום לאיכות סביבה נגד תכניות להגדלת מלון הילטון בחוף לידו

מתברר כי יזם המלון מבקש לשנות את התכניות הישנות לבניית המלון ולהגביה את המלון ב5 מטרים. "מדובר בתכנית חדשה בניגוד לחוק"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תכנית הבנייה שלך המלון בחוף לידו תובא ביום שלישי הקרוב לדיון בוועדת בניין ערים באשדוד. מתברר כי היזם 'אופק השקעות' בבקשה לוועדה מבקש הגבהה של המלון המתוכנן מה שהוביל את הפורום הציבורי לאיכות הסביבה, שעד כה לא התנגד לבניית המלון שמצוי בתחום ה100 מטרים מקו החוף הגישו התנגדויות לשתי תכניות להרחבת מלונות הילטון בחוף לידו באשדוד.

הסיבה: הדרישה של היזם להגביה את המלון לעוד כ5 מטרים משמעה תכנית חדשה שלדברי הפורום הציבורי לאיכות סביבה היא תכנית חדשה שאמורה לעמוד על פי החוק החדש שלא בונים מלון בתום 300 מטרים, על פי החוק החדש.

יו"ר הפורום בועז רענן: "התכניות מתוכננות להפתעתנו בתוך תחום של ה- 100 מ' וסותרות את חוק החופים. המרחק מגבול המלונות לחוף הוא כמה עשרות מטרים בודדים. ביום שלישי הקרוב, 11.2.2020 הנושא יועלה בוועדת בניין ערים וחברי הוועדה יחרצו את גורל החוף|".

ביום שלישי 11.2.2020 מעלים לדיון בוועדת בניין עיר 2 תכניות חדשות, המחליפות את הישנות אשר עיקרן: הוספת חדרים שגורמים לתוספת בנייה לגובה עבור קומה טכנית, בריכה, הצללות ומתקנים אחרים המוגדרים כ- "חזית חמישית". השינויים הנ"ל לא הותרו בתכניות הישנות בשל התנגדויות ודיונים הסוטרים את התכנון ולכן נמצאו להן פתרונות בתוך גבולות התכנית. הגובה המקסימלי המאושר למלונות הוא 14.10 מ' מגובה מגרש. כל חריגה מהווה סטייה ניכרת. התכניות קיימות בתוך תחום ה- 100 מ' מקו החוף. יש המציינים שהמרחק בין קו החוף לגדר המערבית של אחד המלונות הוא פחות מ- 70 מ'!!!

בועז רענן: "היזם 'אופק השקעות' או רשת מלונות הילטון לא יתוו לנו את קו החוף לצרכים שלהם. יש די מקומות לבניית מלונות מפוארים באזור המרינה. אם היזמים חפצים דווקא בחוף לידו – שייבנו מעבר ל- 300 מ' מקו החוף או שיסתפקו במה שיש"."

בפורום תוהים היכן עקרונות הבנייה הירוקה? "מדוע מלון בוטיק של 66 חדרים חייב להתרחב בעשרות אחוזים תוך פחות משנתיים? מה גרם למר אברהמי, לשנות תכניות ומדוע עיריית אשדוד נעתרת לכך? האם נבחרי הציבור הנכבדים באשדוד תומכים ב'שיטת הסלמי'? אולי עוד שנתיים ירצו להגביה ב- 20 מ' או יותר? איפה חזון ראש העיר? איך מגיבה רשת "הילטון" המכובדת למדיניות הבנייה על החוף?"
יש לציין כי החוק כובל את הידיים כאשר ישנן תכניות ישנות שאושרו, אך הפורום הציבורי לאיכות הסביבה לא ייתן יד לסטייה מהכללים המוסכמים בתכניות החדשות. "יש לעצור מהלך זה. שמירה על הסביבה החופית היא ערך מרכזי בדיני התכנון והבנייה. סעיף שמירת הדינים בחוק החופים הוא בגדר "רע הכרחי" כדי למנוע פגיעה בזכות לקניין. בין ביטול זכויות קנייניות קיימות ומתן זכויות חדשות לבנייה בסביבה החופית, יש הבדל של שמיים וארץ. הרחבת זכויות בנייה מהווה "פרס" עבור אלה הפוגעים בסביבה החופית. יש להבטיח שמירה על החופים כשטח ציבורי פתוח. אין לאשר הרחבת בנייה במתחם זה"}

בפורום מציינים עוד כי "רוב שטחי התכניות האלה נמצאים היום בתוך תחום ה- 100 מ'. וועדת מומחים הציעה למדוד את קו החוף מקו גובה +1.50 מ' תוך התחשבות בשינויים אקלים ועליית מפלס פני הים. קו החוף בחוק השמירה על הסביבה החופית נמדד מקו גובה +0.75 מ' כפשרה. יש לשמור על מתחם מינימאלי זה מכל משמר"
בפורום מבהירים כי כי היה ותופקד התוכנית, עליה לעבור את אישור הוועדה לשמירה על הסביבה החופית: סעיף 4 לתוספת השנייה של חוק התכנון והבנייה קובע כי: " לא תופקד ולא תאושר תכנית החלה בתחום הסביבה החופית או חלק ממנה, אלא לאחר קבלת אישור הועדה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן