הפורום לאיכות סביבה: מתנגדים לבניית מגורים על שטח תיירות בכיכר עין השמש ברובע ט"ו

הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד הגיש את התנגדותו הנחרצת כנגד התוכנית ברובע ט"ו בעיר, המשנה את ייעוד הקרקע המקורי כשטח לתיירות ומוסיפה בו בניין מגורים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

התנגדות הפורום נוגעת למספר נושאים אשר עיקרם: חריגה משמעותית בגובה המבנים יחסית לסביבה הקרובה של כיכר עין-השמש; בניית בית מלון על שטח קטן משמעותית מן הנדרש לבתי מלון יוקרתיים; מסמך כדאיות כלכלית המנסה להצדיק את הנגיסה בקרקע התיירותית לטובת יחידות דיור, שלא אושר על ידי משרד התיירות; העדר פרוגרמה לצרכי ציבור כנדרש ופרסומה ברבים ולבסוף הישענות התוכנית המוצעת על תוכנית מתאר כוללנית עירונית שטרם אושרה בכלל.

החריגה בגובה הבינוי המוצע לעומת סביבתו, פותחת פער של כארבעים מטרים מן הבניין הקרוב ביותר לפרויקט. בניית בית המלון על שטח קטן מאוד מן המגרש אינה מאפשרת בניית מלון איכותית כפי המצופה מפרויקט מעין זה. מסמך הכדאיות הכלכלית הינו בעל אפשרות לסתירה וטרם אושר על ידי משרד התיירות כמתבקש. חסרה פרוגרמה לצרכי ציבור היכולה להאיר בנוגע למשמעות בניית המגדלים המוצעת והעובדה שהתוכנית נשענת על תוכנית מתאר שאינה מקודמת, אינה סופית ואינה מאושרת – מצביעה על הכשלים עליהם מתריע הפורום לאיכות הסביבה.

מסמך ההתנגדות נוסח בידי עורכי הדין של הקליניקה לרגולציה סביבתית בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר-אילן. הוא מהווה הוכחה נוספת לחתירתם של חברי הפורום הפועלים לילות כימים ובהתנדבות מלאה להגנה מפני הפגיעה באיכות חיי תושבי העיר, בכל כוחם.

לאור הבקשה לדחיית מועד הגשת ההתנגדויות בשל מבצע "שומר החומות", נאותה הוועדה המחוזית לתת הזדמנות לתושבים נוספים להביע התנגדותם. התאריך האחרון להגשת התנגדויות הוא 13.7.2021. פרטים נוספים באתר האינטרנט של הפורום, בכתובת  www.forum-ashdod.com.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן