העירייה לאישה שביתה נשרף :"צאי לנופשון בבית אבות"

ביום העצמאות נשרפה דירתה של תושבת אשדוד בשנות ה-50 לחייה והיא נותרה חסרת כל. בימים אלה, ׳עמיגור׳ בעלת הנכס משפצת לה את הדירה והיא מתגוררת אצל השכנים. "ביקשתי בעירייה דיור זמני, אך לא אישרו לי. הכל הלך או מהאש או מהמים שכיבו את האש ואני זקוקה לעזרה ברכשית מכשירים חשמליים ורהיטים וגם זקוקה למכשיר רפואי"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עד ליום העצמאות האחרון היה לא׳ תושבת אשדוד בסוף שנות ה-50 לחייה כל מה שהיא נזקקה. א. אישה עם בעיות בריאות אבל הסתדרה בכוחות עצמה. היא התגוררה בגפה בדירה של עמיגור ומעולם לא ביקשה עזרה. "תמיד ניסיתי  להסתדר בעצמי. במשך 8 שנים טיפלתי באמא שלי עד מותה״.

אלא ששריפה שפרצה בדירתה הותירה אותה חסרת כל. "קמתי בבוקר הפעלתי מכשיר תמי 4 כדי לשתות קפה״ היא משחזרת, היא נגשה לשכנה להזמין אותה לקפה. בסופו של דבר יצאה עם השכנה ובנה הפעוט של השכנה לפארק סמוך. ״מרחק 3 דקות מהבית. פתאום הגיעה אלינו עוד שכנה וצעקה שיש בבית שלי שריפה״ א' מיהרה לבית וחשכו עינייה. ״כבר הגיעו כל כוחות ההצלה. כל העולם היה שם. הבית בער. האש גם עברה למרפסת של שכנה. שכנים מעליי מבוגרים לא יכלו לרדת כי האש הייתה גדולה. פשוט האדמה רעדה תחתיי״.  האש כילתה הכל, תמונות וזיכרונות וגם מכשירי החשמל, מה שלא נשרף התקלקל מהמים שהכבאים השתמשו לכבות את האש.

בשל מצב הדירה היא לא יכלה להתגורר בדירה. אספה מעט בגדים ששרדו ועברה לישון אצל מכרים ומשפחה ״אני אדם שאוהב את הפרטיות שלו, היה לי קשה לגור אצל אחרים״. לדבריה, חברת עמיגור לקחה על עצמה שיפוץ הדירה בהקדם, וזה לוקח כמה שבועות. ״פניתי לעירייה ביקשתי עזרה בדיור זמני עד שהדירה תשופץ . לצערי לא נמצא לי דיור זמני משום גורם”.

ש. מה אמרו לך ברווחה?

"ברווחה נאמר לי שהם לא יכולים לעזור בדיור זמני, ובקשר למוצרים חשמליים שהם נותנים מכשיר חשמלי אחד בשנה. אבל לא נותר שום מכשיר חשמלי. לא רהיטים. כלום. אני גם צריכה מכשיר c.p.p  לדום שינה. הוא נשרף ואני זקוקה לו ולא יכולה לממן עוד מכשיר. מבקשת את עזרתכם״.

(כל המעוניין לעזור ולתרום לה שיצור קשר עם העיתון. ותבוא עליכם הברכה).

העירייה: ״הצענו לה נופשון בבית אבות"

"כידוע, פתרונות דיור הם באחריות משרד השיכון, ולפיכך הוצעה לה עזרה חומרית על מנת להקל עליה את השהות בבית אחותה (משפחה ומכרים) עד להשלמת השיפוץ.  עד לשיפוץ הדירה ע"י עמיגור, שלהערכתם  הם פועלים מהר להשבת הדירה למגורים, היא מתגוררת אצל משפחה וחברים.  בשיחה, היא סיפרה על משברים בחייה ועל השריפה שהובילה אותה להתארח אצל אחותה, אך טענה כי בשל העדר פרטיות קשה לה לחיות אפילו בקרב משפחה או מכרים.  הוצע לה נופשון בבית אבות, אך היא סירבה בתוקף להצעה. היא סירבה לקבלת מנות מזון מצוננות.   ביגוד – טענה כי היא מכירה את מרכז הבגד הזול ואם תצטרך תיגש”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן