העברה בין דורית בעירוני אשדוד

המגן גיא גומברג חתם לפני שבועיים במכבי עירוני אשדוד. גיא גוממרג: "תחושה טובה. חשוב לי לשמור עליה". אביו, דני גומברג, שיחק בקבוצת עירוני אשדוד המיתולוגית ועלה איתה לליגה הבכירה בשנת 1993

צילום: מדיה עירוני אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לפני שבועיים הודיעה הנהלת מכבי עירוני אשדוד על צירופו של המגן השמאלי גיא גומברג לסגל הקבוצה. גומברג, שיכול לשחק גם כבלם, גדל במחלקת הנוער של מכבי נתניה ואף שותף במדי הבוגרת של נתניה, במספר משחקים במסגרת ליגת העל. הוא מגיע ל'עירוניה' מקבוצת מכבי שעריים, במדיה ערך 22 הופעות בעונה החולפת. לפני שנתיים רשם עליה לליגה הלאומית עם קבוצת מ.ס כפר קאסם. גומברג שיחק עוד בקבוצות הפועל מרמורק, מכבי והפועל הרצליה, בית"ר ת"א/בת-ים, הפועל ראשל"צ והסקציה נס ציונה.

אביו של גיא, דני גומברג, שיחק בעבר בתפקיד בלם, בקבוצת עירוני אשדוד בשתי קדנציות שונות, בשנים 1987/88 וב-1991-1994. דני היה שותף לעלייתה ההיסטורית של מכבי עירוני אשדוד המיתולוגית בשנת 1993 לליגה הלאומית, אז הליגה הבכירה בכדורגל הישראלי. האוהדים היותר מבוגרים של עירוני לבטח מתענגים על הזכרונות המתוקים האלה ומייחלים לשובם. אולי רכישתו של גיא גומברג תנחית את הקארמה הטובה בצד הצהוב של איצטדיון הסינטטי בעיר.

גיא גומברג: "אני יכול להיות אחד המנהיגים של הקבוצה"

בראיון מיוחד ל"השבוע באשדוד" גיא גומברג מספר בין היתר על עצמו ("נשוי פלוס 3"), על השת"פ הצפוי עם המאמן החדש אבי אבינו ("הוא יודע שאני יכול לתרום לקבוצה"), על נזקי הקורונה בכדורגל הישראלי ("ליגה א' נפגעה הכי הרבה") ומחמיא לקהל של עירוני אשדוד ("תומכים ומעודדים").

ספר על עצמך בבקשה

"אני בן 29 מגדרה, נשוי לשרית ואבא לשלושה ילדים. אמה, בן וירדן. אני מתעסק בנוסף לכדורגל בתחום הכושר, אימונים אישיים ואימוני קבוצות ילדים. בנוסף, עובד במסעדה של אבא שלי שנקראת 'בית תמר. מסעדה חלבית מאוד מצליחה כבר 33 שנים. גדלתי במחלקת הנוער של מכבי נתניה, עד לבוגרים, שם שיחקתי עונה אחת. לאחר מכן המשכתי לעוד מספר קבוצות בליגת העל ובעיקר בלאומית".

איך התחושה להיות שחקן מכבי עירוני אשדוד?

"אבא שלי היה שחקן עירוני אשדוד לפני 30 שנה בערך, לקח איתה אליפות וגם עלה איתה ליגה. עד היום אוהדים זוכרים אותו לטובה וכבר קיבלתי כמה תגובות תמיכה אוהדות, אז ככה שהתחושה היא טובה וחשוב לי לשמור עליה".

איך אתה מתכונן לעונה הקרובה?

"אני מתכונן בצורה הכי טובה מבחינתי שזה בהשתדלות על שמירה של אורח חיים בריא ובאימונים עם מאמן אישי ובחדר כושר".

על פי הדיווחים, אתם הולכים לעונה פיננסית ותתבססו על צעירים. אתה מסוגל להיות אחד ממנהיגי הקבוצה?

"כן. אני מסוגל להיות אחד המנהיגים של הקבוצה השנה. לדעתי, לא בהכרח שתקציב גבוה מביא הצלחות וכבר ראינו את זה בעבר בכדורגל בכל מיני מקומות, גם בארץ וגם בחו"ל. אבי, ברוך והצוות המקצועי ידעו לבחור את השחקנים הכי מתאימים לקבוצה השנה. לשחקנים צעירים יש רוח טובה וכושר גופני טוב ואני חושב שעם לב גדול והמשמעת הנכונה במגרש ומוצה לו, אפשר לעשות דברים יפים".

איך אתה מעריך את שיתוף הפעולה שהולך להיות לך עם המאמן אבי אבינו?

"אני מכיר את אבי כמה שנים, ראיתי את הדרך שהוא עבר בתור מאמן בקבוצות שאימן. לאבי יש השפעה חיובית על קבוצה והוא יודע להעביר את המסרים שלו בצורה טובה. הוא חי ונושם כדורגל והוא מאוד רוצה להצליח. אני מאמין בדרך שלו ואני אעשה את המקסימום כדי ליישר איתו קו. אבי מכיר את האופי והיכולות שלי והוא יודע שאני יכול לתרום לקבוצה ולכן אני חושב שהשיתוף פעולה בינינו יהיה טוב".

כמה הקורונה פגעה בענף הכדורגל בארץ?

"אני חושב שהקורונה פגעה בכל המשק בעיקר מהבחינה הכלכלית ובכדורגל בעיקר בליגה א׳. גם מהבחינה המקצועית, מכיוון שהרבה שחקנים לא משחקים כבר 4 חודשים, וזאת תקופה מאוד ארוכה בשביל שחקן כדורגל. זה פוגע בכושר הגופני ובכושר המשחק, אפילו אם שחקנים עושים אימונים אישיים, זה עדיין לא אותו דבר כמו להתאמן במסגרת הקבוצתית. אבל כבר הבנו שזה מה יש, צריך לדעת להתמודד ולעשות את המקסימום כדי להיות מוכנים לעונה הקרובה. אני מאמין, שבסופו של יום, הכל קורה לטובה".

מי השחקן בארץ או בעולם שמהווה מודל עבורך?

"אני אוהב לראות כדורגל גם בארץ וגם בחו״ל, אני אוהב לראות שחקנים שמחויבים למועדון שהם משחקים בו ושהם נותנים את הלב על המגרש. לי באופן אישי זה מאוד חשוב ואני מזדהה עם זה, כי זה מה שחשוב לי לתת כשאני עולה למגרש לפני הכל. מבחינת יכולות מקצועיות, אני אוהב שחקנים מהירים שחושבים ומשחקים מהר קדימה, ככה שאין אפשרות שלא לאהוב את רונאלדו ומסי. יש עוד מספר שחקנים כמו ראמוס ומודריץ׳ מריאל מדריד ומטווידי מיובנטוס, הם עובדים מאוד קשה ומצליחים לשמור על כושר טוב ויכולת טובה במשך הרבה שנים וזה מעורר השראה. אני מאוד נהנה לראות אותם".

מה החלום שלך?

"ככל שאני מתבגר החלומות או כמו שאני מעדיף לקרוא לזה השאיפות שלי משתנות. כשהייתי ילד מאוד רציתי להיות שחקן כדורגל והיום, כשאני אבא לילדים, אז השאיפות שלי הן קודם כל שנהיה בריאים. להצליח בכל מה מקום שאני נמצא ובכל מה שאני מתעסק ושתמיד תהיה לי את האפשרות לעשות את המקסימום, כדי לחיות ולהתפרנס בכבוד, ולדאוג למשפחה שלי שלא יחסר לה שום דבר".

ולסיום, דעתך על הקהל של עירוני אשדוד?

"בתקופה האחרונה התחלנו להתאמן במסגרת הקבוצה והכרתי איש יקר, את דורון המנהל קבוצה של עירוני אשדוד. כשמדברים על אהבה למועדון צריכים לפגוש את דורון ולדבר איתו. הוא לא מפסיק לשלוח לנו בקבוצת 'וואטסאפ' של השחקנים סירטונים של הקהל של עירוני מעונות העלייה האחרונות. זה מאוד מרגש ועושה חשק לחזור לשחק.

לאבא שלי יש באלבומים תמונות של הקהל של עירוני מלפני 30 שנה מכתבות שעשו עליו וכבר מאז ראיתי שיש להם קהל גדול מאוד. באופן אישי, בשנה הקודמת שיחקתי נגד עירוני אשדוד כשחקן מכבי שעריים וראיתי שהרבה אוהדים מגיעים גם למשחקי חוץ, תומכים ומעודדים. וזה לא מובן מאליו, ככה שאני כבר לא יכול לחכות למשחק הראשון של העונה הקרובה, כדי לעשות את הגליץ׳ הראשון ולתת את הגול. הראשון ולראות ולשמוע את הקהל הזה ביציעים. שתהיה לכולנו בריאות טובה ובשורות טובות בעזרת ה'".

  • בהכנת הכתבה נעזרנו בהיסטוריון לכדורגל האשדודי, יעקב קראדי.
הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן