הסכם היסטורי למנופאים: תנאים טובים בשכר ודגש על בטיחות בעבודה

הסכם קיבוצי מיוחד נחתם בין הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, עם התאחדות בעלי המנופאים . ההסכם מיטיב את זכויות המנופאים, וקובע כללי בטיחות לטובת כל הצדדים. מנכ"ל התאחדות מעסיקי המנופאים, מאשדוד, רו"ח אדי בן ליש: "מדובר בהסכם היסטורי בענף המנופאים"

אדי בן ליש
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ההסכם, שאליו הגיעו יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות יצחק מויאל עם יו"ר התאחדות עובדי המנופים אדי בן-ליש ובעלי החברות, נועד גם להסדיר את הענף, לשמור על חיי אדם ולהבטיח עבודה אפקטיבית ופורייה. שתי החברות מצטרפות לשלוש חברות מנופאים שכבר חתמו על הסכם מיטיב דומה עם ההסתדרות.

את ההסכם ליוו מנהל החטיבה הארצית בהסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות טל בורשטיין ועו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית באגף להתאגדות מקצועית. במהלך סייע גם יו"ר הוועד הארצי של המנופאים דן ורשבסקי.  בין היתר, ייהנו העובדים משעות עבודה ומנוחה מוגדרות, מהשתלמויות מקצועיות, מהדרכות בטיחות שנתיות, מהפרשות לקרן השתלמות ומשמירה על ותק ענפי. כמו כן, יזכו העובדים גם להטבות בתחום הרווחה.

בן ליש, מויאל ורשבסקי חותמים על ההסכם

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך על ההסכם ואמר: "חובה  על כולנו, עובדים ומנהלים, לשלב ידיים במאבק בתאונות העבודה. כך נוכל ליצור סביבת עבודה בטוחה יותר, במיוחד בתחום זה. ההסתדרות תמשיך ותפעל להגן על שלומם ועל זכויותיהם של העובדים בכל ענף וענף".

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות יצחק מויאל אמר: "ביטחון העובדים וההקפדה על כללי הבטיחות הם נר לרגלינו. לכן שמנו דגש בהסכם זה, כמו בהסכמים קודמים, על היישום הקפדני של כללי הבטיחות ועל מחויבות המעסיקים לשמירה על העובדים. זהו צעד ענק נוסף שמטרתו לשמור על חיי העובדים. עובדים בטוחים זה המתכון לא רק לעבודה יעילה אלא גם לחוסן של חברות המנופאים".

רו"ח אדי בן ליש מנכ"ל התאחדות מעסיקי המנופאים: "מדובר בהסכם היסטורי בענף המנופאים והינו תוצאה של תהליך ארוך טווח שבו נציגי החברות ונציגי העובדים רואים עין בעין את החשיבות והמחויבות  לעבודה על פי חוק תוך כדי הקפדה ומחויבות לשמירה על בטיחות העובדים, כמו כן עוסק ההסכם במחויבות המעסיקים להגברת ההכשרה השוטפת בדגש על ריענון בתחום הבטיחות. נדבך נוסף בהסכם הינו הרחבת התמיכה של המעסיקים ברווחת העובדים מתוך ראייה ארוכת טווח שעובד מרוצה מתנאי העסקתו יניב תפוקה טובה יותר לאורך זמן. אני מברך את החברות שחתמו על הסכם זה ומצפה מכל החברות בענף להצטרף למהלך להגברת הבטיחות בענף ורווחת העובדים".

ורשבסקי: "אני שמח על ההתקדמות שנעשה בתנאי העבודה של המנופאים. אני מברך את המעסיקים שמבינים את חשיבות רווחת העובדים והבטיחות  שלהם בעבודה המסוכנת על מנופים. זהו עוד צעד שאנחנו עושים כדי לקדם את מקצוע המנופאי, להיות אחד מהמקצועות הכי אטרקטיביים מכל הבחינות, בפאן הכלכלי, הרווחתי והבטיחותי. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלכאה, להסתדרות, לאיציק מויאל לאדי בן ליש ולכל מי שלקח חלק בהסכם החשוב הזה"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן