הסכם הגג: עמדת עיריית אשדוד התקבלה

פרויקט "בית בלב הרובע", שייבנה ברובע ט"ו במסגרת הסכם הגג אשדוד, יכיל 250 יחידות דיור בלבד ולא 550 יחידות דיור, כפי שדרשה רשות מקרקעי ישראל

צילום: תיק פרויקטים
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בדיון שהתקיים השבוע דחתה הועדה המחוזית לתכנון ולבניה את הערעור של רמ"י לשביעות רצון העירייה והתושבים. ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, שקידם את התכנית להקטנת מספר יחידות הדיור: "אני מברך על החלטת הועדה, שראתה עין בעין את הצורך העירוני בין האיזון של תוספת יחידות דיור לבין שמירה על צביון הרובע הדרומי".

לפני 3 שנים חתם ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי עם משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר על הסכם הגג, שאמור להוסיף לה 30 אלף יחידות דיור. כחלק מההסכם, שייצא לפועל באמצעות מינהלת הסכם הגג בראשות אייל דוידוביץ', ישודרגו התשתיות, הרובעים הוותיקים יחודשו ויוקמו מתחמי דיור חדשים, ביניהם פרויקט ברובע ט"ו.

למעשה מדובר בהקמת מתחם מגורים לצעירים ברובע הדרומי בשם "בית בלב הרובע", המתפרש על 62 דונם ומיועד לשטחי מסחר, מוסדות ציבור, פארק מרכזי ופרויקט מגורים. התכנית, שממוקמת בין מפגש שדרות גורדון ושדרות רוטשילד לבין רחוב חנה רובינא (בסמוך לביה"ס אופק).

כזכור, התכנית המקורית הציעה בתחילה 750 יחידות דיור לתושבים אך לאחר שראש העיר השתכנע כי יש להפחית את מספר יחידות הדיור ולאחר שנכח בעצמו בדיון בנושא בוועדה המחוזית לפני מספר חודשים, התכנית הופקדה לאחרונה בגרסה מתוקנת עם 250 יחידות דיור.

אלא שבמסגרת ההתנגדות המותרת בשלב ההפקדה, הביעו נציגי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) התנגדות על התכנית המתוקנת והגישו ערעור לוועדה המחוזית. הנימוק מבחינת רמ"י הוא אי מיצוי הבניה בשטח הבניה המדובר ודרישה להוסיף עוד 300 יחידות דיור, כלומר שהפרויקט יהיה בן 550 יחידות דיור.

העירייה, שכאמור הגיעה להחלטה לטובת התושבים, נדרשה להציג את עמדתה מול הועדה, שוב, אל מול התנגדותם של הגורמים מרמ"י. הדיון, שהתקיים השבוע, ציינו בעירייה, היה מקצועי וענייני ובסיומו החליטה הוועדה שיש להותיר את התכנית המתוקנת על כנה. כלומר הועדה אישרה את בנייתן של 250 יחידות דיור בלבד ובכך דחתה את הערעור של רמ"י.

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי: "אני מברך על החלטת הועדה המחוזית לתכנון ולבניה, אשר ראתה עין בעין את הצורך העירוני בין האיזון והצורך של תוספת יחידות דיור לבין שמירה על צביון ואופי הבניה ברובע הדרומי למען שמירה על איכות חיי התושבים. נמשיך במלוא המרץ לקידום פרויקטים נוספים במסגרת הסכם הגג".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן