מרגש: הסינדרלה מאשדוד שהחלימה משיתוק שוברת שתיקה

לפני מספר חודשים, בבום אחד, נעלמה הכוכבת הענקית מאשדווד אנה זק (20) מהמסכים ללא כל הסבר מובן. זק (במקור קוזנקוב) עלתה לארץ בגיל 9 עם הוריה ולאחר שאביה נטש ושב לרוסיה, פרצה ברשת החברתית "מיוזיקלי", התגלתה בתוכנית "הבנים והבנות", ומאז הכל היסטוריה. הסינדרלה המיליונרית הצעירה צילמה קמפיינים מתוקשרים בעולם בין היתר עם קלווין קליין, דולצ'ה וגבאנה וכל החברות הגדולות. אך מאומה לא הכין אותה למה שקרה בנובמבר, כאשר כאמור, ניתקה הכל והסתגרה בביתה. השבוע שברה שתיקה בתוכניתו של חיים אתגר "חשיפה" וסיפרה כי סבלה משיתוק נדיר בפניה (כמו מיכל אנסקי) שאיים למוטט את כל חלומותיה. זק: תמיד האמנתי בניסים ועכשיו זה קרה גם לי. בזכות הנס ובזכות ה' ברוך השם אני כאן והכל בסדר"

צילום: אלכס ליפקין
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בגיל 20 אנה זק (במקור קוזנקוב) מאשדוד היא כוכבת ענקית, שמחזיקה מיליונים בבנק וגם מיליוני עוקבים ברשתות החברתיות. היא מכונה סלבס מהדור החדש, מה שאומר שהיא קודם כל מהממת ביופייה וחטובה וכמובן גם זמרת, גם דוגמנית וגם שחקנית. את כל זה אולי קשה לעכל, כשמדובר במי שעלתה עם משפחתה לארץ רק עשר שנים קודם לכן, ללא עברית וללא פרנסה, וכיום כאמור הגלגל התהפך באופן מדהים.

אנה היא זו שמפרנסת את המשפחה ובמקביל לשירות בצה"ל מצליחה להרוויח הרבה הרבה מעבר לממוצע. כל זה כמובן נקטע בשל משבר הקורונה, כאשר עם שובה מהשקת קמפיין הטיק טוק של דולצ'ה וגבאנה לפני כשנה, נכנסה לבידוד ונאלצה לבטל הזמנות רבות ולספוג הפסדי ענק. ולא, אל תדאגו, אלו מן הסתם טיפות בים המזל שלה.

זק תיזכר כישראלית הראשונה שהשיגה מיליון עוקבים באפליקציית "מיוזיקלי" למי שזוכר. היא מתחזקת חמישה מיליון עוקבים בטיקטוק וגם 1.2 מיליון באינסטגרם, תפיחה משמעותית בחשבון הבנק. שמה נקשר לקמפיינים מתוקשרים עם קלווין קליין ופקטורי 54, אדיקה, סמסונג, סקופ, טופטן ועוד, היא אף נכחה בשבוע האופנה במילאנו, בפסטיגל שלנו כמובן עם השיר השנוי במחלוקת "פריחה" ויש גם סרט שצילמה "הרפסודה".

בראיונותיה הרבים סירבה להתייחס למיליונים אותם הרוויחה בגילה הצעיר אך היא בהחלט מסופקת מהעובדה שהיא יכולה לפרנס את משפחתה. בגיל 9, כאמור, עלתה ארצה מסוצ'י הישר לאשדוד יחד עם הוריה ואחותה. כעבור זמן שב אביה לרוסיה והותיר את האם לטפל בבנות.

בראיונות שונים התבטאה זק בנושא, שהיא כבר לא כועסת כיום על הנטישה ובטוחה שרק בזכות העלייה ארצה זכתה להגשים את עצמה. ולמרות כל ההצלחה, מסתבר שאיש לא הכין את זק לקראת מה שקרה בנובמבר,  בשלהי הקורונה, כשהפסיקה לצאת מביתה ואף לככב ברשתות החברתיות ובפרסומות.

הישראלים ניחשו וניחשו בכיוונים שונים, וזק הסתגרה והתנתקה, לחלוטין שמרה על שתיקה עד ששברה אותה השבוע בתוכנית "חשיפה" של חיים אתגר. כפי שצפינו, אכן הייתה זו טלטלה רפואית לא פשוטה, שתפסה את זק בדיוק במקום הרגיש ביותר והמרכזי בחייה כסלב זמרת-דוגמנית-שחקנית- הפנים היפות.

אנה סיפרה בדמעות כיצד התעוררה יום אחד וגילתה שאינה יכולה להזיז את פניה בצבא. היא הובהלה למיון ושם בישרו לה כי לקתה בשיתוק מסוג "בל", ואם השם מוכר לכם, זה משום שמיכל אנסקי ("מאסטר שף") חשפה כי לקתה באותו שיתוק בדיוק לפני כשנתיים, כשעלתה על דלקת אוזניים לטיסה ולאחריה פניה התעוותו.

צילום: שי תמיר

פניה היפות והמושלמות לפתע היו מעט עקומות, כאשר לעיוות הצטרפו כאבים בעיניים ובראש. היא תיארה את העין הקופצת, שלא הפסיקה למצמץ ולכן התייבשה ואף חייבה עטיית תחבושת ואת הנימול והכאבים בפנים.

יותר מכל היה כמובן ההלם והאבל על הלא ידוע, על חוסר הוודאות, על המקצועות שרכשה לה וכולם כולם תלויים באותו מראה בובתי ומושלם.

גם הרופאים לא ידעו כיצד יסתיים העניין, שכן תחילה יש החמרה ורק לאחר מכן ניתן להתחיל בטיפולים שונים.

היא טופלה בסטרואידים אך השיתוק החמיר ומנע ממנה אכילה ודיבור לחלוטין. הבהייה בטלפון גם היא הייתה אסורה בשל ריצוד האור בעיניים ולכן מצאה את עצמה במיטה, חסרת אונים.

היא לא הצליחה לאכול ולא יכלה להגות את האותיות השפתיות בשל שיתוק הפה. המחשבות הקשות התגברו כאשר הבינה שהיא לא יכולה לפרנס עוד את משפחתה בתקופה הזו באופן שבו הצליחה כל כך ומשם נשאבה למחשבות מרות על העתיד.

היא שמרה את השיתוק בסוד ורק קרוביה ידעו וליוו אותה לטיפולים הרפואיים, ביניהם דיקור סיני, שתועד בתוכנית. זק לא השלימה עם המראה החדש ועם כל הנלווה אליו.

במקביל, התקיימה פרשיה קטנה שהוסיפה לדכדוך. בתוכנית הבוקר הופיעה אם של נערה שנפצעה בתאונה ושקעה בתרדמת. האם ביקשה שזק תקליט סרטון למענה. זק הסכימה להקליט הודעה, היות שלא יכלה לחשוף את הפנים המשותקות. התגובות ברשת היו אכזריות ובלתי מידתיות.

זק סיפרה בבכי בתוכנית כמה נפגעה מכל אותם אנשים שלא ידעו בכלל את מצבה ושפטו אותה מבלי שידעו מה היא עוברת.

אך סוף טוב הכל טוב, זק הצליחה לחזור לעצמה בעזרת הטיפולים הרבים ופניה חזרו למצבם. היומן מתחיל להתמלא מחדש. היא אף הגיעה אל הנערה לבית החולים לבקרה והנערה החלה להתאושש.

אנה זק: "תמיד האמנתי בניסים ועכשיו זה קרה גם לי"

מה שלומך בימים אלו אחרי כל החשיפה?

"האמת שאני מקבלת חיבוק ענק מהסביבה כולה, זה מטורף, לא היה לי מושג שאנשים יתחברו לסיפור שלי ושאקבל כמות אהבה שכזאת . היום אני מרגישה טוב, ואני בסדר גמור”.

ספרי קצת על הקשר שלך לאשדוד, למה בעצם את עדיין כאן למרות כל ההצלחה ?

"אשדוד תמיד הייתה ותישאר בית בשבילי, אני כאן מהיום שהגעתי לארץ. מתה על הים והחופים באשדוד, יש מן שקט כזה שאני אף פעם לא יודעת להסביר".

כמה אנשים שיתפת בעת השיתוק והיו לצידך כל התקופה הזו?

"בגלל שחשפתי את זה למספר אנשים מצומצם ממש, הם היו איתי כולם, דאגו לי ולא השאירו אותי לבד לרגע.

במיוחד רועי בן הזוג שלי תמך בי והיה איתי לאורך כל הדרך, זה חיזק אותי מאוד וגם אותנו כזוג".

האם זה גרם לך להאמין בניסים?

"תמיד האמנתי בניסים, והינה זה קרה לי. רק בזכות הנס הגדול ובזכות ה׳ ובזכות התמיכה שקיבלתי מהקהל, ברוך השם אני כאן והכל בסדר".

אחרי הכל, מה המסר שלך לצעירים שנתקלים בקושי כזה?

"פשוט להאמין !! גיליתי שאמונה נותנת תקווה אמיתית .

תאמינו בעצמכם ותנצחו כל מכשול, ותזכרו תמיד שמה שלא הורג אותנו פשוט מחשל".

מקסימה שכזו. ומה לומדים מכך? תמיד לומר תודה על מה שיש, כי כאשר קורים דברים שאין לנו שליטה עליהם, נוכל רק לקוות שיעברו בשלום.

רפואה שלמה לזק המקסימה ומלא הצלחה, אנחנו שעוקבים מגיל 9, ממשיכים כמובן לעקוב באהבה אחרי האשדודית המצליחה והיפה שלנו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן