הסולחה העסקית הגדולה באשדוד: ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי לבין מוריס חליווה

אנשי העסקים מאשדוד בן זקן ונניקשווילי חתמו על הסכם פשרה עם איש העסקים הצרפתי מוריס חליווה ובכך יבוא הקץ לתביעות ההדדיות ביניהם. בהליך שסוכם החברה שבבעלותם תימכר ותפורק

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל


כפי שפורסם בגלובס על פי הסכם הפשרה יחלקו ביניהם השלושה ארבעה נכסים שהם מחזיקים בחברה " מנור א.ד. בניין והשקעות" שבבעלותה נכסים רבים במע"ר באשדוד. את שאר הנכסים הם יציעו למכירה לכל המרבה במחיר ולבסוף יפרקו את החברה.  כמו כן סוכם כי חליווה יחזיר לבן זקן כ-6 מיליון שקל שקיבל ממנו כהלוואה ועדיין לא החזיר.הסכם הפשרה מביא לסיומן שתי תביעות הדדיות:  האחת היא תביעתו של חליווה שהוגשה ב-2016 נגד בן זקן ונניקשווילי לביהמ"ש המחוזי בב"ש על סך 18 מיליון שקל.

בתביעה טען חליווה כי השניים עשו יד אחת נגדו מאחורי גבו, בעת שהותו בחו"ל, ללא ידיעתו, תוך ביצוע מעשי תרמית לכאורה כדי לנשלו מזכויותיו ומרווחיו בחברה. בן זקן  אגב טען אז בין היתר כי תביעתו של חליווה היא תביעת סרק שמטרתה להתחמק מלהחזיר לו, לבן זקן, הלוואה פרטית שהלווה לחברה בבעלות חליווה. שלוש שנים אחרי הגשת התביעה , לאחר שניסה להגיע לפשרה עם הנתבעים באמצעות הליך גישור שלא צלח, תיקן חליווה את כתב התביעה.

בכתב התביעה המתוקן נגד השניים ונתבעים נוספים  הגדיל חליווה את סכום התביעה ל-144 מיליון שקל. השניים טענו אז בין היתר כי מדובר בתביעת סחיטה חסרת כל בסיס. בשנים האחרונות התקיימו מספר דיונים בתביעה של חליווה ולפני מספר חודשים ניתנה החלטה לפיה הצדדים ייפרדו מבחינה עסקית בשיטת "במבי" (ראשי תיבות של הביטוי באנגלית : "קנה אותי אקנה אותך") . בשיטה זו כל צד יעביר במעטפה סגורה את הערכתו לשווי החברה המשותפת. הצד שינקוט בסכום הגבוה יותר ישלם את שווי המניות הרלוונטיות וירכוש את חלקו של הצד השני בחברה. ערעורו של חליווה על החלטה זו נדחה ומועד ה"במבי", נקבע לתחילת יוני. כעת ההליך התבטל לנוכח החתימה על הסכם הפשרה המדובר.

את התביעה השנייה, הנגדית, הגיש בן זקן נגד חליווה בטענה כי חליווה מסרב להחזיר לו הלוואה פרטית בהיקף של כ-1.7 מיליון דולר שהוא, בן זקן, נתן לחברה בבעלות חליווה. כעת במסגרת הסכם הפשרה עליו חתמו ימשוך כל צד את תביעתו. כמו כן נקבע בהסכם כי בפירוק השותפות יהיה כל צד רשאי לרכוש שני נכסים שבבעלות החברה, שהם מגרשים לבנייה למגורים באשדוד. שאר הנכסים יימכרו בשוק החופשי למרבה במחיר. התמורה ממכירת הנכסים תשמש תחילה לפירעון כל תשלומי החברה בגין עסקאות המקרקעין והיתרה תחולק בין שלושתם כדיווידנד.

מטעם בן זקן לא נמסרה לגלובס תגובה ואילו בא כוחו של חליווה, עו"ד עופר צור ממשרד גורניצקי ושות', מסר לגלובס כי אין בכוונתו להיכנס לפרטי הסכם הפשרה למעט שהוא שמח שכל הצדדים הצליחו להגיע להסכמות לסיום התביעות ההדדיות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן